قیمت دلار با خاک یکسان شد | قیمت امروز 30 اردیبهشت 1402
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری سایت مه شو: قیمت دلار و نرخ ارز از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار بر اقتصاد کشور است. قیمت دلار این روزها نوسانات بسیاری دارد. قیمت دلار به عوامل مختلفی بستگی دارد عوامل بنیادی از جمله عواملی است که بر قمیت دلار تاثیر دارد. قیمت دلار بر زندگی روزمره مردم هم تاثیرهای بسیاری دارد. قیمت دلار به شرایط روانی جامعه هم بستگی دارد و شرایط روانی جامعه را هم میتوان از عوامل موثر بر قیمت دلار دانست.

قیمت دلار در اردیبهشت‌ماه کاهش داشت و محدوده حمایت را شکست. بازار ارز در روزهای اخیر نیز تحت تاثیر مانورهای سیاسی، نشر اخبار مساعد درباره روابط با کشورهای همسایه و شایعات قرار گرفت؛ سهم دلار از این تلاش بازارساز کاهش سه هزار تومانی قیمت بود.

قیمت دلار در آخرین روز کاری هفته گذشته در کف کانال ۵۱ هزار تومانی به کار خود پایان داد. این اسکناس هفته گذشته تا کانال ۵۰ هزار تومانی نیز عقب‌نشینی کرد و محدوده حمایت ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومانی را از دست داد. با وجود تقابل میان فشارهای سیاست‌گذار و تلاش‌ افزایشی‌های بازار، اسکناس آمریکایی با قیمت ۵۱ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شد.

قیمت انواع ارز 30 اردیبهشت 1402

قیمت دلار در اردیبهشت‌ماه با بازدهی منفی در بازارهای مالی همراه بود. در آستانه ورود به ماه جدید موضوع سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری روسیه در ایران و تقویت روابط این دو کشور تحریم‌شده دوباره داغ شده است.

از سوی دیگر مشخص‌شدن جزئیات سفر هیثم بن‌طارق پادشاه عمان به تهران، صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی در خصوص آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران و پایان پیش‌فروش خودرو اخباری هستند که می‌تواند در هفته جاری قیمت دلار را به کانال‌های بالاتر یا پایین‌تر بکشاند.

هر چند تلاش سیاست‌گذار در هفته‌های گذشته مانع  رشد شارپی دلار شد و دو هفته ابتدایی اردیبهشت نیز دلار پیوسته در نوسان افزایشی قرار داشت، اما باید دید سیگنال‌هایی که معامله‌گران معتقدند بیش از ۳۰ سال است در غالب شایعه برای کنترل قیمت دلار در کوتاه‌مدت مطرح می‌شود چه خوابی برای خردادماه دیده است؟

قیمت نرخ‌های مختلف

در دو هفته پایانی اردیبهشت قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا تنها در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ تغییر کرد. این اسکناس در سایت بازار متشکل ارزی همچنان با قیمت ۴۲ هزار و ۳۵۲ تومان درج شده است. دلار حواله نیز با قیمت ۳۸ هزار و ۵۰۲ تومان عرضه می‌شود.

همچنین قیمت دلار نیمایی مانند هفته‌های گذشته روی رقم ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بود.

قیمت ارزهای موثر

پنجشنبه اسکناس یورو در بازار آزاد با قیمت ۵۵ هزار و ۲۳۷ تومان معامله شد و در سایت بازار متشکل اسکناس یورو به قیمت ۴۵ هزار و ۸۶۰ تومان رسید. یوروی حواله نیز با قیمت ۴۱ هزار و ۶۹۰ تومان عرضه شد.

روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت قیمت درهم در بازار آزاد با رقم ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد. اما قیمت درهم در سایت بازار متشکل ارزی همانند دلار تغییری نداشت. حواله درهم با قیمت ۱۰ هزار و ۴۸۴ تومان مبادله شد. اسکناس درهم نیز با رقم ۱۱ هزار و ۵۳۲ تومان عرضه شد.