اگر یک مجله در حوزه تکنولوژی دارید و یا سایت شما در حوزه فروش محصولاتی دیجیتال فعال است، پس شما به تولید محتوای تخصصی در این زمینه نیاز خواهید داشت. اما اگر نمی‌دانید که به چه موضوعاتی باید بپردازید و یا اینکه به چه شکل باید در این زمینه تولید محتوا کنید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چرا که قصد داریم شما را به صورت کامل با انواع محتوا در حوزه تکنولوژی و نکات مهم برای نوشتن محتوا در این حوزه آشنا کنیم.

برای تولید محتوا در حوزه تکنولوژی به چه نکاتی باید توجه داشت؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

انواع محتوا در سایت ‌های تکنولوژی

در سایت های تکنولوژی شما با چند نوع محتوا روبرو هستید که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  1. دیتا اینتری محصولات: این بخش شامل اطلاعات و مشخصات فنی محصولات است که در صفحه هر محصول قرار می‌گیرد. همچنین تصاویر محصول نیز از زوایای گوناگون درنظر گرفته می‌شود تا مشتری بتواند به خوبی محصول را مشاهده کند و بر اساس مشخصات فنی، خرید خود را به اتمام برساند.

  2. شرح محصول: پس از بخش مشخصات فنی، پارت جداگانه‌ای با عنوان شرح محصول یا معرفی کوتاهی از محصول قرار می‌گیرد که در آنجا به صورت مختصر به توضیح ویژگی‌ها و مشخصات محصول، قیمت و موارد مربوط به خرید آن محصول ذکر می‌شود.

  3. محتواهای وبلاگ: محتواهای وبلاگ را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. برخی از مطالب را می‌توان به بررسی محصولات، برخی را به مقایسه محصولات با یکدیگر و برخی دیگر را به موضوعات کاربردی در حوزه تکنولوژی اختصاص دهید. همچنین می‌توانید موضوعات خبری در این حوزه را نیز به صورت روزانه در سایت خود منتشر کنید.

  • بررسی محصول: برخی از محتواهای وبلاگ را باید به بررسی محصولات مختلف اختصاص دهید. پیشنهاد می‌کنیم که این مطالب را برای محصولات پرفروش‌تر و پرطرفدار تولید کنید. در این محتواها باید به صورت کامل و جز‌ئی یک محصول را معرفی کنید، به ویژگی‌های آن بپردازید ومزایا و معایب آن را بیان کنید.

  • مقایسه محصولات با یکدیگر: در این مدل محتواها می‌توانید دو یا چند محصول را با یکدیگر مقایسه کنید؛ به عنوان مثال مقایسه گوشی A50 با گوشی A51. سپس در این مطالب باید به مشخصات فنی محصولات به صورت کامل با یکدیگر بپردازید، مزایا و معایب هر یک را بیان کنید و در انتها به کاربر بگویید که کدام یک از محصولات معرفی شده، گزینه‌ی بهتری برای خرید است.

  • خبر های مهم در حوزه تکنولوژی: یکی از کارهایی جذابی که می‌توانید برای سایت‌های حوزه تکنولوژی انجام دهید، این است که خبرهای مهم را منتشر کنید. برای اینکار می‌توانید سایت های معتبر را دنبال کنید و به محض دیدن خبر مهمی در آن‌ها، خبر را ترجمه و در سایت خود منتشر کنید.

  • موضوعات کاربردی در حوزه تکنولوژی: در حوزه تکنولوژی موضوعات بسیار زیادی هستند که می‌توانید در وبلاگ خود منتشر کنید. به عنوان مثال می‌توانید به آموزش‌ها، راهنماهای خرید و حتی معرفی برخی از بهترین و پرطرفدارترین فیلم و سریال‌ها بپردازید.

 

نکات مهم به هنگام تولید محتوا در حوزه تکنولوژی

تولید محتوا تکنولوژی لازم است تا با رعایت نکات خاصی انجام گیرد تا بتوان بهترین نتیجه را گرفت. در این بخش به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد:

  1. توجه داشته باشید که از منابع معتبر استفاده کنید تا اطلاعات کاملا درست باشند و اشتباهی در مشخصات محصولات وجود نداشته باشد. (پیشنهاد می‌کنیم که از سایت تولید کننده برای چک کردن اطلاعات و پر کردن بخش مشخصات فنی محصولات در سایت خود استفاده کنید.)

  2. تصاویر محصولات را در تمامی زوایا روی سایت خود قرار دهید تا مشتری بتواند محصول را به صورت کامل مشاهده کند.

  3. امکان مقایسه محصولات را در صفحه هر محصول در نظر بگیرید تا در صورتی که مشتری میان انتخاب دو محصول تردید داشت، بتواند با مقایسه آن دو محصول، گزینه‌ی مناسب و مدنظر خود را انتخاب کند.

  4. شرح محصولات را ساده و روان بنویسید تا تمامی کاربران به‌ راحتی آن را درک کنند.

 

تمام محتواهای سایت تکنولوژی خود را به وین کانتنت بسپارید

اگر برای نگارش محتواهای خود به دنبال یک تیم متخصص هستید، وین کانتنت با داشتن تجربه‌ طولانی در حوزه محتواهای تکنولوژی می‌تواند بهترین محتواها را با ارائه اطلاعات درست و سئو شده در اختیار شما قرار دهد تا بهترین نتیجه را برای سایت خود بگیرید.

مجموعه وین کانتنت همیشه مورد انتخاب سایت‌های حوزه تکنولوژی بوده است و به دلیل داشتن کیفیت بالا در فرایند تولید محتوا توانسته است تا رضایت تمامی مشتریان خود را به دست آورد.

در این تیم تولید محتوا به صورت یونیک و به روز، در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای ثبت سفارش می‌توانید با مدیر محتوای تیم تماس گرفته و سفارشتان را ثبت کنید. نویسندگانی که در این تیم هستند، دارای تخصص‌های مختلفی بوده و برخی از آنها نیز در زمینه‌ی تکنولوژی مشغولند. این افراد در این زمینه اطلاعات کافی را داشته و محتواهای موردنظر شما را با بالاترین کیفیت در سریع‌ترین زمان ممکن تولید کرده و در اختیارتان قرار می‌دهند.