آبکشی نکردن ماشین لباسشویی از جمله خرابی های رایجی است که نیاز به بررسی و تشخیص منبع مشکل توسط تعمیرکاران ماهر و متخصص دارد.

علت آبکشی نکردن ماشین لباسشویی چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

مشکل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی ، عمل شستشو و استفاده از دستگاه را دچار مشکل می کند و چنانچه هر چه سریعتر تعمیر نشود ، ممکن است مشکل ، به خرابی های پر هزینه تری منجر شود. لذا بهتر است از تعمیرکاران مجاز برای عیب یابی و تعمیر آن کمک بگیرید.

تعمیر لباسشویی اسنوا در کرج ، تعمیر لباسشویی دوو در کرج ، تعمیر لباسشویی ال جی در کرج توسط کارباما سرویس در کمترین زمان در منزل انجام می شود. ۰۹۱۲۹۰۰۵۱۸۰

 

دلایل آبکشی نکردن ماشین لباسشویی

 

دلایلی که می‌توانند باعث آبکشی نکردن ماشین لباسشویی شوند، عبارتند از:

 

1 . مسدود شدن لوله تخلیه

 

وجود لوازم یا مواد متلف در لوله تخلیه می‌تواند باعث مسدود شدن آن شود و نتیجه آن آبکشی نکردن ماشین لباسشویی خواهد بود.

به دلیل مسدود شدن جریان آب درون لوله، زمانی که لوله تخلیه مسدود می شود، آب به درستی از ماشین لباسشویی خارج نمی شود و درون دستگاه باقی می ماند. به علت عدم آبکشی درست، ماشین لباسشویی ممکن است روشن نشود و برای شستن و آبکشی لباس‌ها نتواند به درستی کار کند.

علاوه بر آبکشی نکردن، مسدود شدن لوله تخلیه می تواند منجر به مشکلات دیگری نیز شود. به عنوان مثال، اگر لوله تخلیه مسدود شود، آب درون ماشین لباسشویی ممکن است به راحتی تخلیه نشود و در نتیجه ممکن است به برخی قسمت‌های ماشین لباسشویی نفوذ کند و خسارت و آسیب را به دستگاه وارد کند.

بنابراین، مسدود شدن لوله تخلیه باعث ایجاد مشکلات عملکردی در ماشین لباسشویی می شود و ممکن است منجر به عدم آبکشی صحیح و خرابی دستگاه شود.

 

 

2 . خرابی پمپ تخلیه

 

پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی مسئول تخلیه آب است. خرابی یا عدم عملکرد صحیح پمپ می‌تواند باعث آبکشی نکردن ماشین لباسشویی شود.

 

3 . مشکل در سیستم تخلیه

 

وجود مشکل در قطعات و سیستم تخلیه ماشین لباسشویی، مانند لوله‌ها، شیرهای تخلیه و سوپاپ‌ها، می‌تواند باعث مانع شدن جریان آب و عدم آبکشی ماشین لباسشویی شود.

 

4 . مشکل در سطح آب

 

در برخی مدل‌های ماشین لباسشویی ، سیستم تشخیص سطح آب وجود دارد. اگر سنسور سطح آب درست عمل نکند یا خراب شود، ممکن است ماشین لباسشویی به درستی آبکشی نکند.

 

5 . خرابی سیستم کنترل

 

مشکلاتی مانند خرابی در سیستم کنترل ماشین لباسشویی می ‌تواند باعث عدم عملکرد صحیح سیستم تخلیه شده و منجر به آبکشی نکردن ماشین لباسشویی شود.

در صورت مواجهه با این مشکل، توصیه می‌شود به تکنسین مجاز مراجعه کنید تا مشکل تشخیص داده شده و تعمیر کند.

 

دلایل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

دلایل خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی می‌تواند عبارت باشد از:

 

- مسدود شدن پمپ تخلیه

 

در برخی مواقع، مواد مختلف مانند لوازم آرایشی، سکه، بند لباس، قطعات مختلف و غیره ممکن است به پمپ تخلیه راه یابند و آن را مسدود کنند. این مواد می‌توانند به عملکرد پمپ ضربه وارد کرده و آن را خراب کنند.

 

- سایش و فرسایش

 

 پمپ تخلیه در طول زمان با استفاده مداوم و کارکرد مکرر ممکن است با فرسایش و سایش مواجه شود. این فرسایش می‌تواند منجر به کاهش عملکرد پمپ یا خرابی آن شود.

 

- خرابی مکانیکی

 

 قطعات مکانیکی پمپ تخلیه نیز قابل خرابی هستند. از جمله عیوب مکانیکی می‌توان به شکستن بلبرینگ‌ها، فرسایش در آسیاب‌ها و کاسه پمپ و تراشه شدن قطعات مکانیکی اشاره کرد.

 

- عیوب الکتریکی

 

 در برخی موارد، عیب‌های الکتریکی ممکن است پمپ تخلیه را تحت تأثیر قرار دهد. مشکلاتی مانند قطع شدن سیم‌ها، برق نرسیدن به پمپ به دلیل خرابی در قسمت‌های الکتریکی، قطع شدن مدارهای الکتریکی و غیره ممکن است باعث خرابی پمپ شوند.

 

- نقص در عملکرد سیستم کنترل

 

 در بعضی مواقع، خرابی در سیستم کنترل ماشین لباسشویی ممکن است باعث ناموفق بودن پمپ تخلیه شود. عیب‌هایی مانند خرابی در سنسورها، خطا در سیستم کنترل الکترونیکی، قطع شدن ارتباط بین پمپ و سیستم کنترل و غیره می‌توانند عملکرد پمپ را مختل کنند و به خرابی آن منجر شوند.

توجه داشته باشید که عوامل فوق تنها برخی از دلایل ممکن برای خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی هستند، و در هر مورد خاص، علت خرابی ممکن است متفاوت باشد.

 

نحوه جلوگیری از خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

 

برای جلوگیری از خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

 

- پاکسازی پمپ

 

 قبل از شروع هر دوره شستشو، لباس‌هایی که ممکن است مواد مختلف مانند سکه، قطعات کوچک و غیره در جیب‌ها داشته باشند را بازرسی کنید. همچنین، از قرار دادند اجسام مختلف در داخل ماشین لباسشویی خودداری کنید.

 

- استفاده از حجم مناسب آب و لباس

 

برای جلوگیری از فشار زیاد بر روی پمپ تخلیه، از حجم مناسب آب و لباس در هر دوره شستشو استفاده کنید. اجتناب از بارگذاری زیاد ماشین لباسشویی با لباس‌ها و آب می‌تواند به طول عمر پمپ کمک کند.

 

- پاکسازی و نگهداری منظم

 

برنامه‌ریزی برای پاکسازی و نگهداری منظم از ماشین لباسشویی می‌تواند خرابی‌های ناشی از رسوبات، لجن‌ها و آلودگی‌های دیگر را کاهش دهد. پاکسازی ماشین لباسشویی شامل شستشوی دوره‌ای و خالی درام با مواد شیمیایی مناسب برای تمیز کردن دستگاه می‌شود.

 

- عدم استفاده از آب با کیفیت نامناسب

 

 استفاده از آب با کیفیت نامناسب می‌تواند باعث ایجاد رسوبات و تجمع ذرات در پمپ تخلیه شود. در صورتی که آب منطقه شما دارای آلودگی یا رسوبات زیاد است، می‌توانید از فیلترها یا سیستم‌های تصفیه آب استفاده کنید.

 

- تعمیرات و خدمات منظم

 

 برنامه‌ریزی برای تعمیر و خدمات دوره‌ای ماشین لباسشویی می‌تواند خرابی‌های زودرس را کاهش دهد. بررسی و تعویض قطعات زیرساختی و بررسی عملکرد پمپ تخلیه در هنگام تعمیرات دوره‌ای می‌تواند به حفظ عملکرد صحیح پمپ کمک کند.

مهمترین راهکار برای جلوگیری از خرابی پمپ تخلیه، رعایت راهنمایی‌های سازنده ماشین لباسشویی و انجام نگهداری منظم و مناسب است. همچنین، در صورت بروز هر گونه مشکل، توصیه می‌شود به تکنسین مجرب یا مرکز خدمات تخصصی ماشین لباسشویی مراجعه کنید.