بررسی و تحلیل پتانسیل دوج کوین برای سرمایه گذاری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بررسی و تحلیل پتانسیل دوج کوین برای سرمایه گذاری

دوج کوین یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتالی این روزهای بازار کریپتوکارنسی است که احتمالا نام آن را زیاد شنیده‌اید. بررسی و تحلیل دوج کوین به شما کمک می‌کند تا با دید و آگاهی بهتری به ترید این ارز بپردازید. در ادامه مقاله با اهمیت تحلیل قیمت دوج کوین برای سرمایه گذاری پرسودتر بیشتر آشنا می‌شویم. تا انتها همراه ما باشید.

 

بررسی تاریخچه قیمت دوج کوین

همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین روش‌های تحلیل یک ارز بررسی تاریخچه قیمت آن است؛ چراکه بر طبق تجربه ثابت شده که رفتار گذشته قیمت در آینده نیز تکرار خواهد شد. شما نیز با درنظرگرفتن این موضوع و بررسی سایر روش‌های تحلیل دوج کوین می‌توانید سرمایه گذاری بهتر و مطمئن‌تری را تجربه کنید. در ادامه حرکات قیمت این ارز از روز معرفی تا هم اکنون بررسی شده است.

حرکت قیمت از 2013 تا 2014

دسامبر سال ۲۰۱۳ همان تاریخی است که Dogecoin به‌عنوان یک میم کوین و شوخی وارد بازار شد. در ابتدا هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که این ارز دیجیتالی بتواند با رمزارزهای بزرگ و محبوب بازار رقابت کند؛ اما ازآنجایی‌که هرچیزی در بازار ارزهای دیجیتال ممکن است، این اتفاق به طرز حیرت‌آوری رخ داد. افزایش قیمت این ارز از حدود ۰.۰۰۰۲۶ دلار برای هر کوین شروع و با قیمتی کم‌تر از ۰.۰۰۰۴ دلار در سال 2014 به پایان رسید.

حرکت قیمت از 2015 تا 2017

برعکس سال 2014، سال بعد یعنی 2015 سال خوبی برای ارز دیجیتال Doge نبود و قیمت در آستانه سراشیبی و سقوط قرار گرفت؛ اما سال 2016 جهش قیمت خوبی برای این میم کوین اتفاق افتاد. ۰.۰۰۰۲۳ دلار قیمتی است که دوج سال ۲۰۱۶ را هم به پایان رساند. بر طبق تحلیل دوج کوین افزایش قیمت‌ها همچنان در سال 2017 ادامه‌دار بود و این سال با قیمت حدودی ۰.۰۰۳۹ دلار به پایان رسید.

بررسی نوسان قیمت ارز دوج از سال 2018 تا 2020

ابتدای سال 2018 با یکنواختی قیمت شروع شد؛ اما ماه ژانویه تاریخی بود که قیمت این ارز دیجیتال رشدی 700 درصدی را تجربه کرد و به اوج خود یعنی ۰.۰۱۶۷ دلار رسید. بقیه سال نیز با حفظ این قیمت به پایان رسید. 2019 برعکس 2018 اتفاقات خوبی برای ارز Doge نیفتاد و افتی 26% را تجربه کرد و به 0.0011 دلار رسید. افت و خیزها در سال 2021 همچنان ادامه‌دار بود؛ ولی درنهایت این ارز برنده میدان بود و رشدی بی سابقه را تجربه کرد؛ به‌نحوی‌که قیمت در ماه ژانویه به 0.01 دلار رسید. نوسان‌ها همچنان ادامه‌دار بود و در ماه می قیمت این توکن به ۰.۷۳۷۶ دلار افزایش یافت.

بررسی قیمت در سال 2022 و 2023

بر طبق تحلیل دوج کوین 2022 سالی عالی برای این ارز دیجیتالی بود؛ چراکه مورد حمایت بیشتر افراد مشهور قرار گرفت و قیمت‌ها روندی صعودی را تجربه کردند و سال با قیمت 0.07 دلار به پایان رسید. نوسان‌های قیمت در سال 2023 همچنان ادامه‌دار بوده و هست و این ارز دیجیتالی میانگین قیمت 0.57 دلاری را تجربه می‌کند.

تحلیل دوج کوین و بررسی مزایای سرمایه‌گذاری بر این ارز دیجیتالی

شاید سرمایه‌گذاری بر یک میم کوین برای خیلی‌ها یک شوخی مسخره به‌نظر برسد؛ اما Dogecoin نیز همانند سایر ارزهای دیجیتالی بازار ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارد که آن را درنظر خیلی از معامله‌گران برجسته می‌کند. باید به این نکته توجه داشته باشید که توسعه‌دهندگان این ارز بعد از افزایش محبوبیت آن قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کردند و همچنان در حال تلاش برای توسعه هستند. بررسی ویژگی‌ها و مزایای سرمایه گذاری بر این ارز و سایر روش‌های تحلیل دوج کوین به شما کمک می‌کند تا به شکل بهتری سرمایه خود را وارد بازار کنید؛ ازجمله قابلیت‌های ارز دوج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جامعه‌ رو به رشد کاربران

شاید جالب باشد که بدانید نام Dogecoin در لیست ده ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد؛ به‌همین‌خاطر نیز روزبه‌روز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود. داشتن جامعه‌ای از طرفداران و حمایتگران یک ویژگی فوق‌العاده برای هر رمز ارزی است.

قرار گرفتن نام دوج کوین در لیست صرافی‌های معتبر جهان

اینکه نام ارز دیجیتال دوج در لیست معتبرترین صرافی‌ها و کیف پول‌ها قرار دارد؛ به‌معنی امنیت و اعتبار این ارز در بین هزاران هزار توکن جدیدی است که به بازار معرفی شده است.

حمایت توسط افراد معروف جهان

تاکنون چهره‌های سرشناس زیادی همچون ایلان ماسک از این ارز دیجیتالی حمایت کرده‌اند که نشان از ارزش و اعتبار این ارز در بازار جهانی دارد.

شرکت در فعالیت‌های انسان دوستانه

یکی دیگر از دلایل محبوبیت و افزایش قیمت دوج کوین استفاده از آن برای فعالیت‌های بشردوستانه و خیرخواهانه همچون کمک مالی به تیم جامائیکا در المپیک یا «جاش وایز» راننده‌ ناسکار بوده است.

ابزار خریدی در توییتر

در اواخر اکتبر سال ۲۰۲۲ بود که ایلان ماسک از امکان ترید و خرید این ارز دیجیتالی در شبکه اجتماعی خود، یعنی توییتر رونمایی کرد.

بررسی معایب سرمایه‌گذاری بر میم کوین Doge

بررسی معایب سرمایه‌گذاری در کنار سایر روش‌های تحلیل دوج کوین یک الزام مهم دیگر قبل از خرید و ترید این ارز دیجیتالی است؛ درواقع شما با بررسی این موضوع می‌توانید با دید بازتری سرمایه خود را وارد بازار کنید. یکی از ایراداتی که به این میم کوین وارد شده، عدم سقف عرضه است؛ یعنی هیچ مقدار واحدی به عنوان حداکثر میزان عرضه این توکن مشخص نشده است که نشان از ماهیت تورم‌زایی آن دارد.

ایراد دیگری که بر این ارز دیجیتالی وارد شده، وجود مشکلاتی برای جدی گرفتن این میم کوین عنوان شده است؛ درواقع تعداد معدودی از تحلیل‌گران بر این باورند که سرمایه‌گذاری بر آن بسیار پرخطر است و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. برخی دیگر نیز آن را یک طرح هرمی می‌دانند. پشتیبانی فنی ضعیف Dogecoin دیگر ایرادی است که به آن وارد شده است؛ چراکه از سال 2015 تاکنون هیچ به‌روزرسانی کلیدی و مهمی برای این ارز اتفاق نیفتاده است.

 

دوج کوین بخریم یا نه؟

با خواندن مطالب این مقاله ممکن است که برای شما هم سوال شده باشد که درنهایت سرمایه گذاری بر ارز Doge پیشنهاد می‌شود یا نه؟ باید به این نکته توجه داشته باشید که موارد تحلیل دوج کوین که در مقاله به آن‌ها پرداخته شده است، تنها برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این ارز دیجیتالی عنوان شده است و تاکیدی بر خرید یا فروش آن نیست. بهتر است که به‌منظور حفظ سرمایه و تریدهای سودآور با تحلیل‌گران حرفه‌ای بازار مشورت کنید. نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا Dogecoin ارز خوبی برای سرمایه‌گذاری است؟