بسیاری اتفاق افتاده که بعد از روشن کردن لباسشویی و وارد کردن برنانه شستشو، متوجه شده‌اید تایمر به جلو حرکت نکرده و فرایند شستن لباس‌ها آغاز نخواهدشد. اما این که علت جلو نرفتن تایمرلباسشویی چیست و چگونه می‌توان آن را تعمیر کرد، مسئله‌ی دیگری است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

علت جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی + روش تعمیر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

خرابی شیر ورودی آب؛ علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که بیشتر در لباسشویی‌های برند سامسونگ به چشم می‌خورد، خرابی شیر ورودی آب است. همانطور که می‌دانید لباسشویی بعد از وارد کردن برنامه دما و تعداد دورهای دیگ را تعیین می کند. حال آنکه خراب شدن شیر ورودی آب گرم و سرد یا مسدود شدن فیلتر آن، این وسیله برقی را نیازمند نمایندگی تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد در مشهد یا هر شهر دیگری خواهد کرد. چراکه تعمیر این قطعه فقط بایستی با کمک دانش و تجربه تکنسین‌های آن صورت گرفته تا بتوان انتظار عملکردی مفید و طولانی مدتی را از آن داشت.

خراب شدن سوپاپ درب لباسشویی، دلیل دیگر جلونرفتن تایمر لباسشویی

اگر به لباسشویی‌ درب فضایی دقت کرده باشید، از یک قطعه ایمنی برای اطمینان از بسته شدن کامل درب در آن‌ها استفاده شده که خراب شدن آن شستشو را مختل خواهدکرد. در حقیقت سوپاپ درب به سوئیچ متصل است تا با اطمینان از بسته شدن کامل درب، شستن لباس‌ها را آغاز کند.

بیشتر بخوانید» افرادی که از لباسشویی ال جی استفاده می‌کنند، ممکن است با این مشکل بیشتر از سایر برندها مواجه شوند. اما همانطور که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت، علت جلو نرفتن تایمر لباسشویی نمی‌تواند تنها یک دلیل داشته باشد، به همین خاطر با تشخیص صحیح مشکل، شما نیمی از راه را به درستی رفته‌اید. توصیه می‌کنیم برای تعمیر این قطعه، به نمایندگی تعمیر لباسشویی ال جی در مشهد مراجعه کرده تا هزینه‌های اضافی برای انجام تعمیرات نادرست به شما تحمیل نشود. همکاران ما در این نمایندگی با استفاده از یک مولتی‌متر جریان برق را در سوپاپ و میکروسوئیچ دستگاه بررسی کرده و در صورت لزوم اقدام به تعویض یا تعمیر آن خواهندکرد.

خراب شدن موتور و دکمه های تایمر؛ دلیل جلونرفتن تایمر لباسشویی

مهم‌ترین قطعه در ماشین لباسشویی، موتور آن است. این قطعه وظیفه کنترل سایر قطعات، چرخش دیگ و شستشو را برعهده دارد. در واقع موتور لباسشویی متشکل از سیم پیچی است که به واسطه یک گردان بادامکی کار کرد و عملکرد تایمر را بررسی می‌کند بنابراین هرکدام از این قطعات که با خرابی مواجه شود، تایمر عمل نخواهدکرد.

ایراد در هیدروستات لباسشویی؛ علت جلونرفتن تایمر لباسشویی

وظیفه کنترل سطح آب در لباسشویی و دیگ، برعهده هیدروستات است. بعد از اینکه آب به اندازه کافی وارد لباسشویی شد، به هیدرواستات فشار آورده تا آبگیری متوقف شود. از این رو با خراب شدن هیدرواستات، میزان سطح آب داخل دستگاه به درستی کنترل نشده و در نتیجه تایمر به جلو حرکت نخواهد کرد. البته مشکل هیدرواستات را به نحوه دیگری هم می‌توان متوجه شد که آن هم نشت و آبریزی لباسشویی خواهدبود.

خراب شدن قطعه دستگیره، دلیلی بر جلونرفتن تایمر لباسشویی

تعمیر جلو نرفتن تایمر لباسشویی

قطعه ای که در دستگیره لباسشویی وجود دارد مستقیم با تایمر در ارتباط بوده و نقش مهمی آغاز فرایند شستشو دارد. در حقیقت حرکت دادن دستگیره چرخه عملکرد شستشو را تعیین خواهدکرد. با فشار دادن دکمه استارت در لباسشویی، تایمر را وادار به حرکت کرده که با گذشت زمان این قطعه پلاستیکی دچار فرسایش خواهدشد. با توجه به حساس بودن این قطعه بایستی تعویض و تعمیر آن را به درستی انجام دهید چراکه درغیر این صورت شستن لباس‌ها به سرانجام نخواهد رسید.

خراب شدن پمپ  تخلیه؛ آخرین دلیل جلونرفتن تایمر لباسشویی

جلو نرفتن تایمر لباسشویی به دلیل ایرادی در پمپ تخلیه دیگر موردی است که از شستن لباس ها جلوگیری می کند. در حقیقت خرابی این قطعه مانع از شروع سیکل بعدی شستشو خواهدشد. توجه داشته باشید لباسشویی‌های جدید دارای صفحه نمایشگر هستند که با نمایش خطاهای مختلف شما را از وجود ایراد و مشکل در داخل دستگاه مطلع خواهندکرد.

سخن آخر

جلو نرفتن تایمر ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد که درصورت برطرف نشدن این خطا، لباس‌ها شسته نخواهدشد. باتوجه به دخیل بودن قطعات و موارد مختلف در بروز این قطعه، تعمیر وعیب‌یابی آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل بایستی از تعمیرکاری مجرب کمک بگیرید.