مسئله قیمت و هزینه سقف وافل یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در این حوزه مورد توجه قرار می گیرد. برای قیمت گذاری سقف وافل در نظر گرفتن برخی نکات اهمیت دارد.

نکات قیمت گذاری سقف وافل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

نوع سقف ساختمان های امروزی بر دکوراسیون و دیزاین فضا تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. به همین خاطر انتخاب سبک سقف های ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. در این میان سقف وافل یکی از بهترین سازه های مدرن در صنایع عمرانی است که با ویژگی های متعددی احداث می شود. مسئله قیمت و هزینه این سقف ها یکی از مهمترین فاکتورهایی است که در این حوزه مورد توجه قرار می گیرد. برای قیمت گذاری سقف وافل در نظر گرفتن برخی نکات اهمیت دارد. 

 

عوامل موثر بر قیمت سقف وافل

برای اجرای این سقف باید به موارد و نکات متعددی دقت داشته باشید. شرایط ساختمان و متراژ آن در این زمینه یکی از مهمترین ها است. برخی از این موارد مربوط به شرایط دکوراسیون و خواسته های مشتریان هستند. در زیر کلیه عوامل موثر بر این هزینه ها در سقف های وافل را مشاهده می کنید:

قالب های اجرای سقف وافل

یکی از مهمترین اجزا و لوازم ضروری برای احداث این سازه ها، قالب هایی هستند که برای ایجاد سقف به کار می روند. این قالب ها با متریال متفاوتی ساخته شده و جنس و قابلیت های به خصوصی دارند. برای تعیین هزینه قالب ها ابتدا باید فضای اتاق اندازه گیری شود. همچنین تعداد چراغ ها و محل نصب هر یک از آن ها نیز مشخص می شود. به این ترتیب شکل و طراحی سقف وافل نیز مشخص خواهد شد. این ابزارها با رنج قیمتی متنوعی در بازارهای فروش خریداری شده یا اجاره می شوند. هزینه اجاره این قالب ها به صرفه تر از خرید آن ها است. 

جنس تیرک های سقف وافل

تیرک ها نیز از ابزارهای ضروری و مهم برای احداث سقف وافل به شمار می روند و برای ایجاد سقف به تعداد مناسب خریداری می شوند. جنس تیرک ها تاثیر به سزایی در هزینه نهایی سقف خواهد داشت. این روزها گزینه های زیادی برای تعیین جنس تیرک در اختیار افراد قرار دارد. انواع متریال ام دی اف، چوب طبیعی و اقلام پلاستیکی در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند و هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. جنس این متریال به صورت مستقیم قیمت اجرای سقف وافل را تغییر می دهد. در این میان چوب های طبیعی با قیمت بیشتری خریداری می شوند. در عین حال مقاومت و استحکام آن ها نسبت به سایر دسته بندی های ترک بیشتر است. 

وسایل جانبی اجرای سقف وافل

برای قیمت گذاری سقف وافل به وسایل جانبی که در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند نیز توجه می شود. وسایل جانبی اجرای سقف در راستای اجرای تزئینات سقف مورد استفاده هستند. انواع کاشی های تزیینی، رنگ برای رنگ آمیزی، نوارهای تزیینی و لوازم برق کاری مربوط به آن ها در این میان دسته بندی می شوند. با انتخاب هر یک از این تجهیزات قیمت و هزینه اجرای سقف نیز متفاوت خواهد بود. این اقلام طراحی و دیزاین سقف وافل را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. 

گروه اجرایی سقف وافل

تیم اجرایی که برای احداث این سازه ها انتخاب می کنید نیز تا حد قابل توجهی بر هزینه های اجرای این سبک سقف ساختمانی تاثیر گذار خواهد بود. هر یک از تیم ها و گروه های معماری و عمرانی با هزینه ها و دستمزدهای به خصوصی اجرای سقف را انجام می دهند. دستمزد و تعرفه های خدماتی آن ها بر هزینه های کلی پروژه تاثیرگذار خواهد بود. بهتر است پیش از آغاز کار هزینه ها و دستمزدهای این گروه ها را برآورد کنید. 

طراحی سقف وافل

در ساختمان های امروزی از طرح ها و مدل های مختلفی برای اجرای سقف وافل استفاده می شود. قالب های سقف وافل برای اجرای انواع طراحی به کار می روند. به همین خاطر این سبک از سقف های ساختمانی با انعطاف پذیری قابل توجهی در عرصه معماری شناخته می شوند. برخی از این طراحی ها را در زیر مشاهده می کنید: 

  1. سبک مدرن سقف وافل یکی از طراحی های مدرن این سازه ها به شمار می رود. در ساختار این سقف ها از خطوط ظریفی استفاده می شود. این سازه ها یک نوع عایق صوتی قوی در محیط ساختمان به شمار می روند. 
  2. سبک سنتی سقف وافل که در آن از چوب های مستحکم استفاده می شود. طراحی این سازه ها مشابه با ساختمان های قدیمی و سنتی است. رنگ به کار رفته در این سقف ها گاه تیره انتخاب می شود. استفاده از قالب سازی و حکاکی نیز در این سقف های ساختمانی بسیار رایج است. 
  3. ایجاد اشکال مختلف در سقف های وافل نیز یکی از سبک های طراحی در این سازه ها به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از ام دی اف ساخت و اجرای این سبک از سقف های وافل را انجام دهید. 

مزایای مالی سقف وافل

استفاده از سقف وافل مزایای مالی و اقتصادی بیشماری به همراه دارد. از جمله این موارد می توان به سبک بودن این سازه اشاره کرد. در اجرای آن از مصالح کمتری استفاده می شود. به این ترتیب با یک تیر دو نشان می زنید! هم هزینه خرید مصالح کمتر شده و هم نیازی به هزینه های جانبی برای سبک سازی ساختمان نخواهید داشت. این سقف ها به سادگی اجرا می شوند و سرعت عمل نصب آن ها بسیار بیشتر از سایر سازه ها است. به همین خاطر از نظر زمانی نیز برای پروژه های ساختمانی سودمند خواهند بود. گذشته از این موارد زیبایی طراحی این سازه ها و متنوع بودن شکل و ساختار هر یک سبب استقبال مشتریان از این سازه های مدرن شده است. 

جمع بندی

سقف های پرطرفدار وافل در سال های اخیر به عنوان یک سازه مهم در حوزه ساخت و ساز معرفی می شوند. این سازه ها با طرح های متنوع و زیبا اجرا می شوند و محیط ساختمان را جذاب تر جلوه می دهند. اجرای این سازه ها قیمت و هزینه به خصوصی دارد که بهتر است پیش از اجرای کار این موارد را ارزیابی کنید. به این ترتیب هزینه های پروژه شما به خوبی برآورد می شود. هزینه اجرای این سازه ها با در نظر گرفتن فاکتورها و مجموعه نکات نام برده شده مشخص می شود.