اصطلاح عامیانه آب دادن ماشین لباسشویی به معنای نشت آب از دستگاه به بیرون است. این مشکل ممکن است به دلیل خرابی یا عدم چسبندگی صحیح قطعات دستگاه باشد و در نتیجه آب شستشوی داخل دستگاه به خارج از دستگاه نشت می کند.

علت آب دادن ماشین لباسشویی چیست و چه باید کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 آب دادن ماشین لباسشویی می‌تواند به مشکلات مختلفی از جمله آسیب به محیط زندگی و سیستم‌های الکتریکی دیگر منجر شود. بنابراین در صورت آب دادن ماشین لباسشویی مهم است هرچه سریعتر برای تعمیر آن اقدام کرد . 

برای تعمیر لباسشویی در کرج ، تعمیر لباسشویی در فردیس ، تعمیر لباسشویی در مارلیک و مناطق اطراف ، می توانید از خدمات تعمیر در محل ماهان سرویس استفاده نمایید . 09127992368

 

علت آب دادن ماشین لباسشویی هنگام خاموش بودن دستگاه چیست؟

آب دادن ماشین لباسشویی هنگام خاموش بودن دستگاه ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برخی از عواملی که ممکن است منجر به این مشکل شوند ، عبارتند از:

1 . شیرهای آب

شیرهای ورودی آب به ماشین لباسشویی ممکن است در وضعیت نامناسبی قرار داشته باشند. این موضوع می‌تواند به آب دادن  دستگاه منجر شود.

2 . لوله‌ها و اتصالات

لوله‌ها و اتصالاتی که آب را به دستگاه منتقل می‌کنند، ممکن است خراب شوند یا ترک خورده باشند و در نتیجه نشتی ایجاد کنند.

3 . خرابی شیر برقی

دستگاه‌های لباسشویی معمولاً دارای شیرهای برقی هستند که کنترل جریان آب را برعهده دارند. اگر این شیرها برای انجام عملکرد مناسب خاموش نشوند، ممکن است آب به نشتی بیافتد.

4 . مخازن آب

ممکن است مخازن آب در دستگاه به دلیل ترک‌ها یا لوله‌های خراب به طور ناخواسته آب را به بیرون تخلیه کنند.

5 . خرابی‌ها 

خرابی‌های درونی دستگاه مانند شیرها، ولوها و سوپاپ‌ها، نیازمند تعمیر و تعویض ممکن است باعث نشتی آب شوند.

برای تشخیص و رفع مشکل آب دادن  ماشین لباسشویی، معمولاً به مهارت‌ها و تجهیزات تعمیرکاران متخصص نیاز است. اگر با مشکل نشتی آب روبرو شده‌اید، بهتر است به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید تا مشکل را تشخیص داده و رفع کنند. همچنین، تا زمان رفع مشکل، می‌توانید دستگاه را از برق منصرف کنید و جلوی خروجی آب دستگاه قرار دهید تا جلوگیری از خسارت به محیط زندگی کنید.

علت آب دادن ماشین لباسشویی از جا پودری

آب دادن  ماشین لباسشویی از جا پودری ممکن است به دلایل متعددی اتفاق بیافتد. برخی از این علل عبارتند از:

1.    بیش از حد پر کردن 

ممکن است پودر لباسشویی بیش از حد داخل جاپودری ریخته شده باشد. این امر می‌توانند باعث آب دادن جاپوری ماشین لباسشویی شود.

2 . اشتباه در ریختن پودر

پودر لباسشویی باید به طور منظم و به دقت در جا پودری ماشین لباسشویی پخش شود. اگر پودر بر روی لباس‌ها یا در قسمت‌های دیگر از دستگاه ریخته شود، ممکن است باعث نشتی آب شود.

3 . انسداد لوله‌ها

اگر لوله‌ها و اتصالاتی که آب را به ماشین لباسشویی منتقل می‌کنند، مسدود شوند، فشار آب ممکن است از جای پودری خارج شود و باعث نشتی شود.

برای رفع مشکل آب دادن  جا پودری در ماشین لباسشویی، معمولاً نیاز به باز کردن دستگاه و بررسی دقیق اتصالات و قسمت‌های مرتبط دارید. ادامه دادن به استفاده از ماشین لباسشویی در حالتی که نشتی آب وجود دارد ممکن است باعث آسیب به دستگاه و محیط زندگی شما شود.

علت آب دادن فیلتر ماشین لباسشویی

آب دادن  فیلتر ماشین لباسشویی ممکن است به علت چند عامل مختلف رخ دهد. برخی از دلایل شایع آب دادن  فیلتر ماشین لباسشویی عبارتند از:

1 . خرابی فیلتر

فیلتر ماشین لباسشویی ممکن است به علت فرسودگی، ترک‌ها یا پارگی خراب شود. در این صورت، فیلتر قابلیت مهار نمک‌ها و مواد جامد را از دست داده و می‌تواند باعث نشتی آب شود.

2 . نصب نادرست فیلتر

 اگر فیلتر به درستی نصب نشده یا برند و مدل مناسبی انتخاب نشده باشد، ممکن است باعث نشتی آب شود.

3 . فشار آب بالا

اگر فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی بیش از حد بالا باشد، ممکن است باعث آب دادن فیلتر شود.

ادامه دادن به استفاده از ماشین لباسشویی در حالتی که آب دادن  فیلتر وجود دارد ممکن است باعث آسیب به دستگاه و محیط زندگی شما شود.

علت آب دادن زیر ماشین لباسشویی 

آب دادن زیر ماشین لباسشویی می‌تواند از چندین عامل مختلف ناشی شود. در ادامه به برخی از علل احتمالی این مشکل اشاره می‌شود:

1 . لوله‌ها یا اتصالات

لوله‌ها و اتصالات زیر ماشین لباسشویی ممکن است کمکی به نشت آب کنند. اگر لوله‌ها یا اتصالات زیر و پشت ماشین لباسشویی خراب شوند ، می‌تواند به نشت آب منجر شود.

2 . خرابی پمپ

ماشین لباسشویی دارای یک پمپ آب برای پمپ کردن آب به داخل و بیرون دستگاه است. اگر پمپ آب خراب شود یا نقص داشته باشد، ممکن است باعث نشت آب شود.

3 . گیر کردن لباس ها

اجسام خارجی مانند جوراب یا لباس‌ها ممکن است به طور تصادفی در لوله‌ها یا بین مهره‌های درب ماشین لباسشویی گیر کنند و باعث نشت آب شوند.

4. مشکلات درب دستگاه

اگر مهره‌ها یا درب ماشین لباسشویی خراب یا سایشی شوند، آب ممکن است از آنجا نشت کند.

5 . برخی قطعات خراب یا فرسوده

بسیاری از قطعات داخل ماشین لباسشویی ممکن است با گذر زمان خراب شوند یا فرسوده شوند، که باعث نشت آب می‌شوند.

اگر با مشکل نشت آب از زیر ماشین لباسشویی مواجه شدید، بهترین کار این است که از یک تعمیرکار یا تکنسین تخصصی ماشین‌لباسشویی برای تعمیر و بررسی دستگاه کمک بگیرید . عدم تعمیر به موقع ممکن است به آسیب دائمی به ماشین لباسشویی و محیط زندگی شما منجر شود.