چرا برای سرمایه‌گذاری، بازار مسکن تهران را انتخاب کرده‌اید؟ با کدام‌یک از بهترین مناطق تهران برای خرید خانه و آپارتمان آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید که سرمایه‌گذاری در حوزه ملک، بیشتر از هر نوع سرمایه‌گذاری دیگر، در داخل ایران، جوابگو خواهد بود؟ چرا که شما خرید ملک به شما در اشتغال‌زایی کمک خواهد کرد. با دیگر بخش‌های اقتصادی نیز می‌توانید ارتباط داشته باشید. با اجاره دادن خانه در تهران، درآمد ماهانه خواهید داشت و خطر از دست رفتن سرمایه در آن بسیار کم است. و اینها تنها بخشی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در بازار مسکن تهران است.

سرمایه‌گذاری در مناطق رو به رشد تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

شناسایی مناطق روبه‌رشد و پر متقاضی برای خرید ملک و خانه در تهران از جمله مناطق 1، 2، 4، 6 و 22 می‌تواند در تصمیم نهایی شما به‌عنوان سرمایه‌گذار بسیار تاثیرگذار باشد. برای زندگی در تهران، دو راه پیش رو دارید. راه اول از طریق خرید خانه یا واحد آپارتمانی است و راه دوم به صورت رهن و اجاره است. 

نکات مهم در سرمایه‌گذاری در تهران

حواستان باشد سرمایه‌گذاری در حوزه املاک، نکات خاص خود را دارد. شما باید با تحلیل‌های اقتصادی و اجتماعی 22 منطقه مختلف تهران آشنایی کامل داشته باشید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت و ساز در تهران را دارید به شما مناطق 4 و 22 را پیشنهاد می‌دهیم. از آنجایی که هدف شما از خرید خانه در آپارتمان و سرمایه‌گذاری در پایتخت رسیدن به سود کوتاه مدت و بلندمدت است، باید مناطقی را انتخاب کنید نرخ بازگشت سرمایه‌ی بالاتری دارند. به نکات زیر حتما توجه داشته باشید:

  • میزان سرمایه و بودجه شما برای آغاز پروسه سرمایه‌گذاری بسیار مهم است
  • هدف خود از سرمایه‌گذاری در شهر تهران را مشخص کنید؟ آیا می‌خواهید ملک بخرید و در آن زندگی کنید؟ می‌خواهید آپارتمان بخرید و آن را اجاره دهید؟ یا نه می‌خواهید زمین بخرید وخودتان ساخت و ساز را شروع کنید؟
  • چه نوع ملکی را می‌خواهید بخرید؟ مسکونی؟ تجاری؟ آپارتمانی؟ خانه کلنگی؟ زمین؟ ویلا؟
  • در کدام منطقه می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید؟
  • بهترین زمان برای خرید ملک را از دست ندهید

بهترین مناطق تهران برای خرید زمین

ساخت و ساز در تهران یکی از رویکردهای سرمایه‌گذاری در تهران است که افراد زیادی نیز به آن روی می‌آورند. در میان مناطق مختلف تهران، بهترین منطقه برای خرید زمین و شروع ساخت وساز، منطقه‌های جنوب تهران است. در این مناطق، قیمت زمین در کمترین حالت خود قرار دارد. نکته مهم دیگر در این زمینه، سود حاصل از ساخت و ساز است. این میزان سود برای زمین‌های بالاشهر تهران (مناطق شمال و شمال غرب تهران) از جمله منطقه 1 و 3، در بیشترین میزان خود قرار دارد و این در حالی است که هزینه‌های ساخت و ساز در این بخش‌ها نیز بالاتر است. در کل می‌توان گفت که مناطق 1، 2، 4، 5، 7،8 و 22 جزو پرسودترین مناطق تهران در زمینه ساخت و ساز هستند.

image_7a8fc4c1a088b4422787188597541dc14605aecf

بهترین مناطق تهران برای خرید ملک

ملک خریداری شده شما می‌توان در سه دسته کلی قرار داشته باشد:

  • خانه‌های کلنگی تهران
  • خانه، آپارتمان، ویلا، برج و پنت‌هاوس برای سکونت و زندگی
  • پروژ‌ه‌های در حال ساخت و سازه‌های نیمه رها شده

یکی از راههای متداول برای سرمایه‌گذاری در تهران خرید خانه قدیمی یا کلنگی، تعمیر و بازسازی و فروختن آن است. یا اینکه شما ملک تخریبی را خریداری می‌کنید و در زمان مناسب، آن را با قیمت‌ بالاتر می‌فروشید. دیگر روشی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند این است که در بهترین مناطق تهران برای خود خانه یا آپارتمان می‌خرند و واحدهای مختلف آن را اجاره می‌دهند. مناطق 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، و 8 تهران برای زندگی به عنوان بهترین مناطق از نظر آب و هوا، امکانات و دسترسی معرفی شده‌اند.

پیش خرید پروژه‌های در حال ساخت در تهران، پیش فروش‌های شخصی‌ساز و پیش فروش امتیاز تعاونی‌ها از دیگر گزینه‌ها برای شروع یک سرمایه‌گذاری سودآور در تهران است. بر اساس میزان پیشرفت پروژه، میزان تقاضا برای آن، محل قرارگیری آن، امکاناتی که دارد و ... می‌توانید میزان ظرفیت پروژه را بسنجید. در این راستا نیز منطقه 22 تهران که در حال حاضر بزرگترین منطقه رو به رشد تهران است را به شما معرفی می‌کنیم. پروژه‌های بزرگی از جمله ساخت و سازهای دریاچه چیتگر و بازار بزرگ ایران مال در این منطقه قرار دارند.

خرید ملک در منطقه تجریش تهران

خرید ملک در تجریش و زندگی در میان لاکچری‌نشینان پایتخت شاید گران باشد اما زندگی آرام با سوددهی اقتصادی به دنبال خواهد داشت. اینجا در کنار اینکه یک منطقه‌ی بالاشهر تهران است، یک ناحیه توریستی تهران نیز به حساب می‌آید. مراکز خرید معتبری مانند مرکز خرید ارگ در اینجا قرار دارند. دسترسی بسیار خوبی به مترو و بی آرتی خواهید داشت. متروی تجریش یک دسترسی عمومی برای بسیاری از مناطق بالاشهر تهران است. سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک لوکس و برج در تجریش نیز گزینه‌ی پرطرفدار دیگر در نزد سرمایه‌گذاران است.

تجریش در مرکز شمیرانات قرار دارد. جانمایی خوب آن، منتهی شدن طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه یعنی خیابان ولیعصر به میدان تجریش، بودن در نوار اقتصادی فعال و آب و هوای عالی از دلایل رونق خرید آپارتمان در این منطقه است. برای خرید آپارتمان‌های مسکونی و واحدهای لوکس در تجریش می‌توانید سری به خیابان‌های نوری، دهقان، رضایی، هاله و تهرانی بزنید. قیمت مناسب خرید سوئیت در تجریش سبب شده است که افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری، دست روی این منطقه بگذارند.

خرید ملک در منطقه نیاوران تهران

اینجا نیز بخشی از شمیرانات است. محله لوکس و لاکچری که آن را باکلاس‌ترین منطقه تهران می‌دانند. قرارگیری آن در منطقه یک، برخورداری از بهترین امکانات تفریحی، درمانی، آموزشی و خدماتی، آب و هوای عالی، وجود انواع املاک از جمله پنت‌هاوس، برج، خانه، ویلا و آپارتمان، نیاوران را به منطقه‌ای اعیانی‌نشین و محبوب تبدیل کرده است. خرید آپارتمان در نیاوران، شما را در همسایگی دیگر مناطق لوکس تهران از جمله فرمانیه، تجریش و دارآباد قرار خواهد داد. اینجا همان جایی است که در گذشته  نیزاری بزرگی در آنجا بوده است. مردم از این منطقه نی می‌آورند و به همین دلیل به آن نی‌آوران یا همان نیاوران خودمان گفته می‌شود. شاید آنها هیچگاه نمی‌دانستند که این منطقه روزی به قشر مرفه و ثروتمند جامعه خواهد رسید، یا شاید هم می‌دانستند. 

به هرحال، خرید آپارتمان‌های مسکونی با قیمت مناسب در نیاوران خبر خوبی است که به علاقمندان به زندگی  در این منطقه از تهران می‌توانیم بدهیم. آب و هوای نیاوران همواره بهتر از هر منطقه‌ی دیگر در تهران است. خیابان‌های شفیعی، جهانشاهی، خیابان و نورافشار از جمله خیابات‌های مهم این منطقه لوکس هستند. قیمت خرید ملک در نیاوران در کمترین حالت از 5-10 میلیارد تومان شروع خواهد شد.

مشاوره سرمایه‌گذاری در املاک تهران

از آنجایی که شاهد حجم بالای تقاضا برای خرید خانه، برج، ویلا و آپارتمان نوساز در تهران از سوی سرمایه‎گذاران هستیم، ذکر چند نکته مهم، ضروری است. برای سرمایه‎گذاری باید با پرمعامله‌ترین و بهترین مناطق تهران برای اهداف مختلف ساخت و ساز، زندگی یا خرید پروژه نیمه ساخت در تهران آشنا شوید. بعنوان مثال منطقه 4 تهران با استقبال خوبی در زمینه خرید آپارتمان تهران واقع شده است. منطقه 1 و 2 تهران جزو لاکچری نشین‌ترین مناطق تهران هستند و برای سرمایه‌گذاری و بازخورد سوددهی بسیار مناسب هستند. از طرفی منطقه 22 را به کسانی که قصد ساخت و ساز جدید در تهران دارند، پیشنهاد می‌دهیم. ما در جینگوبینگو به دنبال ارائه لیستی از بهترین املاک تهران برای سرمایه‌گذاران هستیم. اینکه بتوانید بهترین مناطق را پیش از خرید شناسایی کنید و میزان خطا را به صفر برسانید.