پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

image_1642498210

اسپاتیفای از زمان آغاز به کار خود در سال 2008 یک سرویس چند پلتفرمی بوده و همین موضوع این برنامه را محبوب کرده است. در متن پیش ‌رو ترفندهای اسپاتیفای برای استفاده بهتر علاقه‌مندان این برنامه، در نظر خواهیم داشت.

توجه: برخی از نکته های اسپاتیفای که در این راهنمای اسپاتیفای شرح داده شده است، فقط برای مشترکان پرمیوم در دسترس است.

1- پلی لیست ها، آلبوم ها و آهنگ هامو چطور پیدا کنم؟

این قسمت بسیار ساده است. وقتی برنامه اسپاتیفای را باز می‌کنید، سه زبانه در پایین خواهید دید: صفحه اصلی، جستجو و کتابخانه شما. با ضربه زدن روی «جستجو» هنرمندان، آهنگ‌ها یا عناوین پادکست خود را جستجو کنید. می‌توانید مشخص کنید که در جستجوی اولیه خود به دنبال کدام‌یک از آن دسته‌ها هستید، اما اسپاتیفای مرتب‌سازی بسیاری را برای شما انجام می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگر "Dirty Computer" را تایپ کنید که هم‌نام یک آلبوم است و هم آهنگی در آن آلبوم، ابتدا آلبوم برای شما ظاهر می‌شود.

اگر به طور خاص چیزی را جستجو نمی‌کنید، نیازی نیست که یک عبارت را در "جستجوی خاص" وارد کنید. فقط روی «جستجو» ضربه بزنید و از میان انواع مختلف دسته‌ها و زیرمجموعه‌های نمایندگی چهار ژانر برتر خود را انتخاب کنید. به پایین صفحه بروید و تمام فهرست را ببینید، می‌توانید پلی لیست خود را تعیین کنید که با توجه به حالت "All the Feels"و "Workout"حتی موسیقی متن فیلم‌ها را به دست خواهید آورد. وقتی به دنبال پلی لیستی هستید که به‌دقت ساخته یا ذخیره کرده‌اید، از قسمت جستجو خارج شوید و به برگه کتابخانه خود، در پایین سمت راست بروید.

 

2- اشتراکی گوش بده

اگر اسپاتیفایتون پرمیومه میتونید از فیچر جدید اسپاتیفای به نام Group Session که در بتا است استفاده کنید. این ویژگی امکان پخش اهنگ و گوش دادن همزمان پلی لیست های مشترک رو از سرتاسر دنیا بهتون میده. میتونید با دوستان و آشنایان خودتون از اقصا نقات دنیا اهنگ گوش بدید و از موسیقی لذت ببرید.

3- اهنگ های خودت رو به اسپاتیفای اضافه کن

اگر اهنگ هایی روی گوشیتون دارید که داخل اسپاتیفای پیداشون نمیکنید میتونید داخل اپ دسکتاپ بشید و در قسمت Setting گزینه Show Local Files رو انتخاب کنید و آهنگ های مورد علاقه خودتون رو داخل اسپاتیفای گوش بدید.

4- کتابخونه من چیست؟

کتابخانه شما همه مواردی است که در اسپاتیفای ذخیره کرده‌اید. پلی لیست، ایستگاه‌های رادیویی جریانی که دنبال کرده‌اید، آهنگ‌هایی که بارگیری شده‌اند و هنرمندان و آلبوم‌هایی که موارد ذخیره شده شما را تشکیل می‌دهند، همه در کتابخانه شما هستند. این بخش همچنین مکانی برای آهنگ‌هایی است که اخیراً گوش کرده‌اید، البته این آهنگ‌ها به‌عنوان تصاویر کوچک در آلبوم کوچک، پایین صفحه تلفن نیز ظاهر می‌شوند. (در زیر برگه Home ، آلبوم‌های اخیراً پخش شده در بالا ظاهر می‌شوند)

تمایز بسیار مهمی بین موارد ذخیره شده شما و موارد بارگیری شده وجود دارد. موارد ذخیره شده به این معنی است که آن را مشخص کرده‌اید تا در کتابخانه شما نشان داده شود، بنابراین یافتن آن در آینده آسان‌تر می‌شود. اما این بدان معنا نیست که آهنگ‌های شما بارگیری شده‌اند و می‌توانند به‌صورت آفلاین پخش شوند.

image_1642498735

5- موزیک هایی که واقعا دوست داری رو پیدا و ذخیره کن

یکی دیگر از ترفندهای اسپاتیفای، استفاده از توابع Browse و Radio در سمت چپ بالای صفحه است. هر دوشنبه، اسپاتیفای محصول جدیدی از 30 آهنگ را به لیست پخش Discover Weekly شما اضافه خواهد کرد. آهنگ‌ها بر اساس عادت‌های گوش دادن شما توسط ربات‌های اسپاتیفای انتخاب می‌شوند. آن را در بخش مرور > کشف در صفحه اصلی پیدا کنید. آن‌ها را در قسمت مورد علاقه خود قرار دهید تا در پلی لیست نشان داده شود. در تلفن همراه، روی Home ضربه بزنید و به پایین برای Made for [نام کاربری خود] بروید. اگر موردی پیدا کردید، حتماً آن را ذخیره کنید، زیرا هفته بعد Discover با لیست پخش جدید جایگزین می‌شود. روی نماد سه نقطه راست کلیک کنید یا ضربه بزنید و افزودن به لیست پخش را انتخاب کنید.

6- با میکس های روزانه آشنایی؟

یکی از زیباترین نکته هایاسپاتیفای، این مورد است. شاید هیچ ویژگی بیشتر از Daily Mixes نشانگر فشار اسپاتیفای برای شخصی‌سازی نباشد. در این بخش، پلی لیست همیشه متغیر شما را بر اساس گوش دادن‌های قبلی و همچنین آهنگ‌هایی که به پلی لیست علاقه‌مندی شما اضافه شده، معمولاً بر اساس ژانر، دسته‌بندی می‌شود. این قسمت ترکیب خوبی از موسیقی است که از قبل دوست داشته‌اید و مکانیزم جالبی برای یافتن موارد جدید است. اگر کاربر اسپاتیفای رایگان هستید، پلی لیست Daily Mix دارای جستجوی نامحدود در تلفن همراه هستند. در منوی سمت چپ دسکتاپ، به دنبال Made For You و در تلفن همراه در تب Home به دنبال Made for [نام خود] باشید.

image_1642499227

7- پلی لیست های حذف شده ات رو بازیابی کن

آیا هرگز به طور تصادفی در یکی از پلی لیست‌های خود، "حذف" را زده‌اید؟ یکی از بهترین ترفندهای اسپاتیفای این است که می‌توانید پلی لیست‌های حذف شده خود را بازیابی کنید. وارد صفحه نمایه خود در وب‌سایت Spotify شوید و روی بازیابی پلی لیست در سمت چپ کلیک کنید، جایی که پلی لیست حذف شده را پیدا خواهید کرد. برای بازگرداندن آنها روی "بازیابی" کلیک کنید.

8 - منتخبی از یک آهنگ را پلی کن

یکی از مواردی که با اسپاتیفای میتونید امتحان کنید، اینه که روی یک اهنگ ضربه بزنید و دستتون رو از روی اون اهنگ برندارید، اسپاتیفای منتخبی از اون اهنگ رو واستون پلی میده که شما ببینید آهنگ رو دوست دارید پلی کنید یا نه. سپس میتونید اهنگ بعدی رو انتخاب کنید یا همون اهنگ رو از اول گوش بدید.

9 - حتما میانبر های صفحه کلیدش رو تست کن، اگر از دسکتاپ استفاده میکنی

مسلما خیلی از ما درگیر کارهامون هستیم و میخوایم که بین کار بتونیم موسیقی مورد علاقه امون رو گوش بدیم و از موسیقی لذت ببریم. این که هی وسط کار بخوایم دستمون رو از روی کیبرد برداریم و روی موس ببریم و گزینه مد نظر رو انتخاب کنیم کمی سخت و دشواره، چه بهتر که تعدادی میانبر رو ازش یادبگیریم و بتونیم راحت تر ازش استفاده کنیم.

شما برای تهیه خرید اکانت  Spotify ارزان میتونید به سایت لایسنس مارکت مراجعه کنید.

همچنین از لایسنس مارکت میتونید نسبت به خرید اکانت Netflix، خرید اکانت تریدینگ ویو، خرید اکانت کنوا پرو و یا اشتراک پریمیوم Grammarly نیز اقدام کنید.