پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جعبه ادکلن

ادکلن یکی از محصولاتی است که اکثر افراد از آن استفاده مینمایند و معمولا از وسایلیست که هر شخص یکی از آن را برای استفاده روزانه خود دارد. هر کدام از ادکلن ها دارای جعبه بسته بندی میباشد که زیبایی آن را دو چندان میکند و جعبه سازی آوین پک یکی از شرکت های فعلا در زمینه تولید آنها میباشند. در ادامه شما را با انواع این جعبه ها، مدل ها و جنس آنها آشنا خواهیم نمود.

امروزه برندهای مختلف ادکلن در بازار موجود می باشد که هر کدام سعی دارند محصول خود را به نحوی معرفی کرده و مشتریان را جذب کنند. بسته بندی اولین و مهمترین راه در کنار کیفیت بالای محصول است که می تواند در بازار فروش حرفی برای گفتن داشته باشد. ادکلن محصولی حساس و شکننده بوده به همین دلیل باید در پکی مناسب قرار بگیرد تا در طول مسیر عرضه آسیب نبیند و سالم به دست مشتری برسد.

علاوه بر جنسی محکم و مقاوم، جعبه ادکلن باید دارای زیبایی خاص و جذاب باشد تا دیده شود. معمولا اکثر افراد ادکلن را به عنوان هدیه خریداری می کنند برای همین زیبایی جعبه برایشان اهمیت داشته و اگر برند خاصی مدنظرشان نباشد حتما به دنبال ادکلنی با جعبه ای منحصر به فرد هستند. پس شرکت هایی که تولید ادکلن دارند ولی دارای برندی مطرح و شناخته شده نیستند باید برای جعبه های ادکلن خود هزینه کنند و بهترین پک را برای محصولشان تهیه نمایند.

جنس جعبه های ادکلن

·        جعبه مقوایی

جعبه های ادکلن معمولا از جنس مقوای ایندربرد تولید می شوند، مقوای ایندربرد سفید رنگ بوده و در گرماژ (ضخامت) مختلف ارائه می شود بهترین گرماژ برای جعبه های ادکلن بین 300 تا 350 گرم می باشد.

·        جعبه هاردباکس

گاهی برندهای گران و لاکچری از هاردباکس یا مقوای سخت برای تهیه بسته بندی ادکلن استفاده می کنند. هاردباکس ها قیمت نسبتا بالایی دارند ولی با توجه به گران بودن قیمت ادکلن های برند و لاکچری تهیه چنین باکس هایی برایشان صرفه اقتصادی داشته و محصولات خود را در هاردباکس عرضه می کنند.

هاردباکس ها جعبه هایی هستند که نسبت به پک های مقوایی مقاومت بیشتری داشته و در برابر ضربه های ناشی از حمل و نقل استحکام بالاتری دارند.

·        جعبه لمینتی

جعبه های لمینتی از کارتن چند لایه تشکیل شده اند که کمی مقاومتشان از هارباکس کمتر است ولی به همان اندازه میتواند زیبایی داشته باشد. میتواند از کارتن سینگل فیس(2لایه) استفاده نمود و لایه سوم که پوستر مقوای چاپ خورده است توسط فرایندی بر روی کارتن چسبانده میشود و توسط قالب دایکاتی برش خورده تا مدل جعبه تولید گردد

همیشه یک ادکلن باکیفیت، همراه با یک بسته بندی شیک در فروشگاه ها به چشم می آید و مشتریان را به خود جذب می کند. اکثر تولیدکنندگان بزرگ ادکلن به اهمیت بسته بندی پی برده اند و قسمتی از شرکت خود را به طراحی جعبه اختصاص داده اند و در این بخش از طراحان خبره بسته بندی کمک می گیرند تا با دادن ایده های جدید، هر روزه بسته بندی محصولاتشان را آپدیت کرده و پک های مدرن تر و جذاب تری راهی بازار کنند.

اگر یک بسته بندی زیبا و جذاب بوده و کیفیت خوبی نیز داشته باشد مشتری بعد از خرید آن را نگه می دارد تا دوباره همان مارک و برند را خریداری نماید زیرا کیفیت محصول و بسته بندی آن در ذهن او باقی می ماند و مورد دیگری را جایگزین آن نخواهد کرد.

مدل های جعبه ادکلن

مدل های گوناگونی در ساخت جعبه ادکلن وجود دارد از جمله، زیره رویه، دو درب دارویی، درب دارویی ته قفلی، کیبوردی، کشویی و غیره میباشد که هر کدام ویژه گی های بخصوصی دارند.

طراحی و چاپ جعبه ادکلن

بعد از انتخاب یک جنس محکم و مقاوم برای بسته بندی ادکلن، نکته بعدی چاپ و طرح روی جعبه می باشد که دارای اهمیت بسزایی می باشد.

مهمترین نکته در چاپ بسته بندی ادکلن، برند و لوگو شرکت تولیدکننده است که باید بر روی بسته بندی درج شود تا به این نحو، برند محصول به مشتری معرفی شده و در بازار فروش شناخته شود.

در کنار چاپ لوگو، بکارگیری رنگ ها با توجه به رایحه ادکلن می تواند گزینه مهم و خوبی در تولید و طراحی جعبه ادکلن باشد. مثلا از رنگ های سبز و آبی برای عطرهایی با رایحه خنک و از رنگ های نارنجی، قرمز و بنفش برای نشان دادن رایحه گرم ادکلن استفاده می کنند.

جعبه مقوایی ادکلن

چاپ چنین رنگ هایی می تواند به مشتری در انتخاب ادکلن کمک کرده و سرعت خرید را بالا ببرد و همچنین از استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شود.

در برخی مواقع تصویری از ادکلن بر روی بسته بندی چاپ می شود که این کار نیز می تواند در انتخاب محصول تأثیر گذار باشد.

یک بسته بندی بدون چاپ و طراحی نمی تواند به خوبی در بازار دیده شود، با توجه به تعداد زیاد شرکت های تولیدکننده عطر و ادکلن و وجود رقیبان بسیار در این زمینه، محصولی با بسته بندی مناسب همراه با چاپ خاص و منحصر به فرد می تواند نظر مشتریان را به خود جلب کرده و از بقیه رقبا جلو بزند.

یکی از مزایای چاپ برند و لوگو بر روی جعبه این است که مشتری ادکلن فیک و اصل را تا حدود زیادی تشخیص می دهد و می تواند خریدی آسوده داشته باشد. البته با وجود تقلب در بازار فروش ادکلن درج لیبل شرکت های مطرح می تواند در شناخت مارک های معروف نقش خوبی داشته باشد.

روی جعبه های ادکلن چاپ افست انجام می شود، این چاپ شامل چند رنگ است و به دلیل قابلیت چاپ پذیری بالای مقواها، انجام چاپ افست بر روی آنها بسیار زیبا و شکیل می شود. تنوع رنگ در این چاپ بر جذابیت جعبه ها افزوده و آن ها را خاص می کند.

خدمات چاپ

خدمات چاپ فرایندی است که گاهی در حین چاپ و در بیشتر مواقع بعد چاپ انجام میشود. سلفون، یکی از خدمات پس از چاپ است که باعث افزایش استقامت چاپ و جذاب تر شده جعبه میگردد. پر کاربردترین آنها عبارتند از سلفون مات و براق، ورنی، برجسته سازی حروف، طلاکوبی و غیره

منقسم و نگهدارنده درون جعبه ادکلن

اکثر جعبه های ادکلن دارای نگهدارنده یا هولدر هستند. معمولا نگهدارنده ها از جنس خود جعبه ادکلن بوده و کارشان محکم نگه داشتن ادکلن درون جعبه می باشد تا لق یا بازی نداشته باشد. هولدر از تکان خوردن شیشه ادکلن جلوگیری می کند، به این صورت محصول کمترین آسیب دیده و سالم به دست مشتری می رسد.

هولدرها در ابعاد و سایز جعبه تهیه و تولید می شوند زیرا درون جعبه تعبیه می گردند به همین دلیل نمی توان آنها را بزرگتر یا کوچکتر در نظر گرفت و پس از مشخص شدن ابعاد جعبه، ابعاد هولدر تعیین میگردد.

جعبه ادکلن

قیمت جعبه ادکلن

برای محاسبه جعبه ادکلن نوع جنس ( انواع مقوا یا کارتن چند لایه)، گرماژ مقوا، چاپ دار بودن آن و تیراژ را در نظر می گیرند. هر چه تعداد سفارش بیشتر باشد قیمت جعبه تا حدودی کمتر می شود.

اگر تولیدکننده یا فروشنده ادکلن هستید و به تازگی  کسب و کار خود را شروع کرده اید باید بدانید برای رقابت با محصولات مشابه علاوه بر کیفیت محصول باید به بسته بندی آن نیز توجه کنید تا در بازار فروش ماندگار و شناخته شوید. بسته بندی باید متناسب با ابعاد محصولتان باشد تا جعبه آن دفرمه و له نشود.

اگر سالهاست در زمینه فروش ادکلن تجربه دارید و بازخورد خوبی کسب نکرده اید پس فراموش نکنید که به روز و خلاق نیستید! یعنی لازم است در دفعات مختلف کیفیت، طرح و مدل جعبه بسته بندی را بازبینی کنید اگر از کیفیت محصول خود مطمئن هستید.

نمونه تصاویر جعبه ادکلن خارجی Packaging For Fragrances

مثلا چاپ لوگوی خودتان بر روی پک را فراموش نکنید و در کنار آن بکارگیری رنگی متناسب با رایحه ادکلن نیز می تواند کمک کننده باشد. بکاربردن جمله یا تگی که مشتری را به خود جذب کند در جلب توجه مشتریان موثر می باشد یعنی به دنبال شعار منحصر به محصول خود باشید و مدام از آن سخن بگویید.

توجه به این موارد و بکاربردن آنها به شما کمک می کند که راه رسیدن به موفقیت را سریعتر پیموده و به برندی مطرح در زمینه فروش و عرضه ادکلن تبدیل شوید.