امروز قیمت سکه و طلا در بازار با افزایش روبه رو شد و هر سکه امامی با قیمت 12 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شود. قیمت سکه و طلا در مقایسه با قیمت دیروز 150 هزار تومان بیش تر شده است.

افزایش بی سابقه قیمت سکه و طلا | شوک قیمت سکه و طلا در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با بالا رفتن و افزایش قیمت دلار آزاد، قیمت سکه و طلا نیز دچار نوسانات شدیدی شد. امروز قیمت سکه و طلا در بازار با افزایش روبه رو شد و هر سکه امامی با قیمت 12 میلیون و 200 هزار تومان خرید و فروش می شود. قیمت سکه و طلا در مقایسه با قیمت دیروز 150 هزار تومان بیش تر شده است. قیمت سکه و طلا می تواند تاثیر زیادی بر روی سایر اقلام و همچنین بازار داشته باشد، کارشناسان معتقدند که قیمت سکه و طلا بر گرفته از صعودی شدن قیمت دلاز آزاد و اونس جهانی است.

قیمت سکه و طلا

قیمت سکه و طلا در اسفند 1400

به این ترتیب هر سکه امامی در این ساعت از معاملات، در قیمت ۱۲میلیون و ۲۰۰هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته افزایش بیش از ۱۵۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. روز گذشته این سکه در قیمت ۱۲میلیون و ۲۷هزارتومان معامله می‌شد.

نیم سکه نیز، ۶میلیون و ۹۵۰هزارتومان قیمت خورده است که افزایش حدود ۱۰۰هزارتومانی را نشان می‌دهد. روز دوشنبه نیم سکه ۶میلیون و ۸۸۰هزارتومان قیمت خورده بود.

ربع سکه هم در قیمت با قیمت ۳میلیون و ۹۸۰هزارتومان معامله می‌شود. در حالی که این سکه در آخرین معاملات روز گذشته، ۳میلیون و ۹۲۰هزارتومان قیمت خورده بود.

همچنین هر سکه یک گرمی، ۲میلیون و ۳۷۰هزارتومان قیمت خورده است. این سکه روز گذشته ۲میلیون و ۳۵۲هزارتومان قیمت خورده بود.

قیمت سکه و طلا امروز چقدر است؟

در این ساعت از معاملات، حباب انواع سکه بجز سکه امامی کاهش یافته است. به این ترتیب سکه امامی، ۱۴۵هزارتومان، نیم سکه، ۷۷۵هزارتومان، ربع سکه، ۸۹۰هزارتومان و هر سکه یک گرمی، ۸۴۷هزارتومان حباب دارد.

از روز گذشته بازار طلا و سکه تحت تاثیر افزایش همزمان قیمت دلار آزاد و اونس جهانی در مدار صعودی قرار گرفت. در این ساعت انس جهانی با افزایش بیش از ۱۰ دلاری به ۲هزار و ۹ دلار رسیده است. همچنین قیمت دلار در بازار آزاد پس از آنکه در ابتدای هفته حتی تا ۲۵ هزار و ۴۵۰ تومان هم کاهش یافته بود اما در این ساعت به ۲۶ هزار و ۳۲۰ تومان رسیده است.

 آخرین قیمت سکه و طلا و قیمت ارز

قیمت سکه و طلا

 آخرین قیمت سکه و طلا و قیمت ارز  در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱,۹۶۶,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۹۷۰.۶۴ دلار رسید.

۳. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۸,۶۲۰,۰۰۰ ریال رسید.

۴. هر عدد سکه بهار آزادی به ۱۱۶,۹۶۰,۰۰۰ ریال رسید.

۵. هر عدد نیم‌سکه به قیمت ۶۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۳,۴۹۰,۰۰۰ رسید.

۶. قیمت هر دلار آمریکا به ۲۵۳,۸۳۰ ریال رسید؛ همچنین قیمت هر یورو به ۲۸۰,۳۶۰ ریال و قیمت هر پوند به ۳۳۸,۷۲۰ ریال رسید.

قیمت سکه و طلا و آخرین نرخ ارز در بازار آزاد

قیمت دلار در بازار آزاد، امروز به ۲۵,۷۵۰ (بیست و پنج هزار و هفتصد و پنجاه ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۲۸ درصدی داشته است.

دلار در بازار متشکل امروز با افزایش ۰.۶۱ درصدی، از ۲۴,۲۰۰ (بیست و چهار هزار و دویست ) تومان به ۲۴,۳۵۰ (بیست و چهار هزار و سیصد و پنجاه ) تومان رسید. 

یورو در بازار آزاد امروز با افزایش ۰.۳ درصدی، از ۲۷,۷۸۶ (بیست و هفت هزار و هفتصد و هشتاد و شش ) تومان به ۲۷,۸۷۱ (بیست و هفت هزار و هشتصد و هفتاد و یک ) تومان رسید. 

در بازار امروز پوند نسبت به روز قبل ، با ۱۸۸ تومان افزایش، ۳۳,۸۲۸ (سی و سه هزار و هشتصد و بیست و هشت ) تومان نرخ گذاری شد.

همچنین درهم امارات (حواله) با افزایش ۱.۵۵ درصدی نسبت به روز قبل ، ۷,۰۶۰ (هفت هزار و شصت ) تومان معامله شد.

لیر ترکیه در بازار داخلی هم ۱,۸۸۰ (یک هزار و هشتصد و هشتاد ) تومان قیمت خورد.

عوامل موثر بر قیمت سکه و طلا

در زمان حاکم شدن رکود بر اقتصاد کشورها دولت تلاش می کنند از طریق برخی سیاست ها با رکود مقابله کنند.این اقدام که از کانال بانک مرکزی یا بودجه دولت انجام می شود در قالب سیاست های پولی و مالی شناخته می شود.هدف این اقدامات تثبیت اقتصادی است.اثر گذاری این سیاست ها علاوه بر بخش واقعی اقتصاد که بخش تولیدی است ارزش پول کشورها را نیز در بر می گیرد.برای مثال با افزایش تورم کاهش قدرت خرید پول ملی قیمت طلا به عنوان یک دارایی امن تغییر می کند.اگر این کشور در اقتصاد جهان سهم بالایی داشته باشد تورم آن اقتصاد جهانی را نیز متاثر می کند.در مجموع عوامل موثر بر قیمت طلا را می توان ذیل این عناوین دسته بندی کرد:

  • ارزش دلار در بازارهای جهانی
  • نرخ بهره در اقتصاد جهان
  • تورم
  • قیمت جهانی نفت

عدم قطعیت در قیمت سکه و طلا

زمانی که بازار جهانی با گونه ای از عدم قطعیت در اتفاقات محتمل آتی، مانند این که انتخابات آینده آمریکا به نفع کدام حزب خواهد بود یا اینکه «برگزیت» چه تاثیری بر اقتصاد اروپا و آمریکا خواهد داشت روبرو می شود، قیمت طلا در این بازار ها با رشد مواجه می شود. دلیل این افزایش عدم قطعیتی است که منجر به تحریک اذهان جامعه جهانی برای نگرانی از آینده اقتصادی شان می شود.

این نگرانی به خودی خود باعث می شود که دولت ها برای ثبات خود، در زمان بی ثباتی محتمل، تلاش بیشتری کنند و حتی بخواهند از بوجود آمدن این عدم ثبات منفعتی داشته باشند. بنابرین طلا به عنوان یک عنصر کلیدی در این کارزار به میان می آید و قیمت آن به طبع با افزایش روبرو خواهد شد.