مثلث آنلاین: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجرای اصل 44 قانون اساسی باعث شده که ثروت 82 میلیون جمعیت ایران در اختیار عده‌ای محدودی قرار بگیرد، در سال 1397، 34 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیر نفتی ایران به خزانه برنگشته است.

سی و چهار میلیارد دلار پول صادرات در خزانه نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 ابوالفضل حسن بیکی در نشست علنی امروز (دوشنبه 2 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: انتصاب سرلشکر پاسدار سردار سلامی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم، خدا را شاکر و سپاسگذاریم که همواره مقام معظم رهبری بهترین‌ها را برای ادای خدمت انتخاب می‌کند. از زحمات و تلاش‌های سرلشکر محمدعلی جعفری که 40 سال در راه انقلاب اسلامی و در سنگرهای گوناگون خدمت کرده‌اند تشکر می‌کنم و همچنین به این مرد بزرگ تبریک عرض می‌کنم که با انتصاب مقام معظم رهبری در سنگر دیگر، مشغول خدمت هستند.

سپاه پاسداران نور چشم ملت ایران و قوت قلب مستضعفین جهان است

این نماینده مردم در مجلس دهم با محکوم کردن اقدام مضحک، موزیانه و خائنانه آمریکا در توهین و تهمت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همه می‌دانند که سپاه پاسداران نور چشم ملت ایران، قوت قلب مستضعفین جهان و الگوی مقاوت برای همه آزادی خواهان جهان است. سپاه نیروی توانمندی است که همواره خار در چشمان آمریکا و خنجر در حلقوم استکبار جهانی و به ویژه اسرائیل قاصب است. سپاه حامی مستضعفین بوده و همواره سرباز اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایطی که وجود داشت، دو ارگان بزرگ در جمهوری اسلامی تاسیس شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی، امام خمینی (ره) با ژرفنگری در جهت پرکردن همه خلاء‌ها، این دو ارگان بزرگ را تاسیس کرد و فرمود:« سپاه و جهاد سازندگی دو بال انقلاب هستند» و همچنین شهید بهشتی نیز فرمود« سپاه و جهاد دو بازوی انقلاب هستند» اما شاهد آن بودیم که نفوذی‌ها و عناصری که از خارج کشور، می‌خواستند ایران را اداره کنند با همه ترفندها و ایده‌های گوناگون تلاش کردند نهادهای انقلابی را ادغام کنند.

وی ادامه داد: بنده در مجلس سوم حضور داشتم، موضوع ادغام نهاد‌های انقلاب در ارگان‌های دیگرمطرح بود، شخص مقام معظم رهبری که در کسوت ریاست جمهوری کشور بود، قاطعانه اعلام کرد که سپاه باید بماند زیرا سپاه امید مستضعفین جهان است. اما امروز شاهدیم که در سیل‌های اخیر، سپاه پاسداران هم نقش حفاظت از حریم جمهوری اسلامی و هم نقش سازندگی را به نحو احسنت انجام داد و امروز شاهد خوش‌بینی، تشکر و سپاس مردم سیل زده هستیم.

نفوذی‌ها به دنبال خلع سلاح و تضعیف ایران هستند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز نیز مجدداً نفوذی‌ها و عناصر ملحد با کمال تاسف سعی می‌کنند در سطح کشور حرف‌هایی بزنند، گاهی از در دلسوزی هر چند آنها گرگ‌هایی هستند که در لباس میش درآمدند و در این زمینه تلاش می‌کنند تا مسیر را منحرف کنند، ما در این جا خالاءهایی داریم، جهاد سازندگی برای ساختن، این کشور بالغ بر 6500 دستگاه سنگین داشت، آب و خاک و وزارت کشاورزی بالغ بر 3000 دستگاه، توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی بالغ بر 3500 دستگاه در اختیار داشت، اما با یک ترفند موزیانه و خبیثانه تحت عنوان اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری مسئولیت‌ها به مردم، به یک مشت دزد و عناصری واگذار کردند که امروز این دستگاه ها و امکانات، در اختیار ملت عزیز ایران نیست. هفت روستا در شهرستان بنده در اثر زلزله آسیب دیدریال مشاهده کردم تنها یک دستگاه در اختیار دولت بود که تنها به یک روستا می‌رسید، امروز شاهد آوایی در این کشور هستیم و باز کسانی که دایه دلسوز تر از مادر هستند برای این کشور سخنانی و مطالبی را بیان می‌کنند تا بتوانند در این شرایط مجدداً ایران را خلع سلاح کنند.

34 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و نفتی ایران در سال 97به خزانه برنگشت

این نماینده مجلس بیان داشت: ما همه می‌دانیم امروز اجرای اصل 44 قانون اساسی با معضلات و مشکلاتی مواجه است، اجرای اصل 44 قانون اساسی باعث شده که ثروت 82 میلیون جمعیت ایران در اختیار عده‌ای محدودی قرار بگیرد، همه آمارها را دیدیم که سال 96 بالغ بر 32 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و نفتی تحت عنوان بخش خصوصی از این کشور خارج شد و به خزانه برنگشت همچنین در سال 1397 نیز شاهد بودیم بالغ بر 34 میلیارد دلار به خزانه برنگشته است، اگراین اعتبارات به خزانه برمی‌گشت، چه‌کسی می‌توانست بگوید که دلار بیش از هزار تومان می‌شود، امروز باز موزیانه حرکت کردن و در هر زمینه‌‍ای هر اقدامی که می‌خواهند انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم فضای مجازی، در اختیار بیگانه و خارجی‌ها است، افزود: سال‌های گذشته با تبلیغ مجموعه سه قوه را خام کردند و نگذاشتند سدسازی ها انجام شود و همین عامل باعث شد که خرابی های بزرگی روی دهد، همانطور که خوزستان امروز با مشکلات و معضلاتی مواجه است. امروز در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که اکوسیستم به هم می‌ریزد تا بخشی از کارهای نظام متوقف بماند، آنها کسانی هستند که با خوش رقصی می‌خواهند در کشورهای غربی پناهنده بشوند و یا امکاناتی را در اختیار بگیرند.

نیرو‌های مسلح از افزایش حقوق سال 1398 برخوردار نشدند

وی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: فرهنگیان مستضعف‌ترین مردم این جامعه هستند و فرهنگیان انسان ساز هستند اما معوقات و مشکلاتی دارند. همه باید کمک کنیم مشکل فرهنگیان و استخدام فرهنگیان رفع کنیم، با کمال تاسف علی‌رغم مصوبه مجلس نیرو‌های مسلح از افزایش حقوق سال 1398 برخوردار نشدند، چرا بعضی ها لجبازی می‌کنند و درمقابل مصوبات مجلس و قانون می‌ایستند و اقدامی انجام نمی‌دهند. اگر بگوییم امروز وضع مالی ما درست نیست قطعا اشتباه می‌کنیم، امروز بهترین شرایط را در فروش نفت داریم، امروز بهترین درآمدها را از پتروشیمی، بنزین و گاز داریم، دست دولت خالی نیست، اما می‌خواهند لج بازی کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر هر نماینده‌ای به دولت انتقاد کند، در پروژه‌های اجرایی او سنگ اندازی می‌شود، تصریح کرد: به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم، جاده دامغان به گلوگاه که 142 کیلومتر است، 6کیلومتر آسفالت مانده که اجرایی نمی‌شود. این پروژه در اختیار پیمانکاری است که همواره می‌گوید انجام نمی‌شود باید هر چه سریع‌تر اقداماتی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا ضعیف و متزلزل است، آمریکا در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند ما را تحریم کند اگر دو ماه نفت ایران در اختیار دنیا قرا نگیرد اقتصاد بین الملل با مشکل مواجه می‌شود، بی تردید آمریکا نمی‌تواند این خسارات را جبران کند./

منبع/ خبرگزاری خانه ملت