راه اندازی یک کسب و کار به صورت آنلاین به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری به دست آورید و کسب و کار خود را ارتقاء دهید . در دنیای گسترده اینترنت ، یک نام دامنه در زمینه تجارت شما نقش بسزایی را ایفا می کند در این صورت مخاطبان می توانند راحت تر شما را پیدا کنند . دامنه آدرس شما به صورت آنلاین و نامی است که مشتریان هنگام پیدا کردن کسب و کار شما وارد آن می شوند . نام دامنه به عنوان یک پایه مستقل بر روی پروتکل اینترنت وب سایت یا آدرس IP ایجاد شده است .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دامنه سایت ، که گاهی اوقات فقط به آن دامنه گفته می شود ، دارای معانی مختلفی است . معمولا دامنه وب سایت نام وب سایت یا URL است و گاهی اوقات نام میزبان نامیده می شود . نام میزبان یک نام به یاد ماندنی تر است که می توانید آدرس IP یک وب سایت را در اختیار داشته باشید . این امر به بازدید کنندگان وب سایت اجازه می دهد تا راحت تر به یک صفحه وب دسترسی پیدا کنند .

دامنه وب سایت به طور کلی محدود به حروف خاص و تعداد استانداردهای عمومی ASCII است . این حروف a تا z و اعداد 0 تا 9 در ترکیبات مختلف است . در فرهنگ فارسی دامنه با تلفظ دامین به کار می رود . زمانی که شما تصمیم به طراحی سایت می گیرید ، دامنه یکی از اولین کلمه هایی است که به گوش شما می خورد . دامنه مفهوم پیچیده ای ندارد . بدون اینکه اطلاع داشته باشید همه روزه در دنیای اینترنت با دامنه های متفاوت سرو کار دارید .

به زبان ساده تر منظور از دامنه همان آدرس اینترنتی است ، به عنوان مثال دامنه google.com . اگر قصد دارید مستقیما وارد یک سایت شوید باید نام دامنه سایت مورد نظر را در نوار بالای مرورگر وارد نمایید . در ادامه ویژگی ها و نکات مهم در مورد دامنه را به شما خواهیم گفت .

دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده است .

اولین چیزی که در رابطه با دامنه باید بدانید این است که دامنه ی هر وب سایت از دو بخش اصلی تشکیل شده است .

  1. نام دامنه :

نام دامنه اسمی است که شما برای سایت خودتان انتخاب می کنید . هیچ محدودیتی برای انتخاب اسم وجود ندارد . تنها نکته ای که در انتخاب اسم وجود دارد این است که اسم دامنه باید سرهم باشد . در صورت نیاز می توانید با استفاده از خط فاصله (-) کلمات را از هم جدا کنید .

  1. پسوند

به منظور ثبت دامنه در اینترنت پسوندهای متنوعی وجود دارد . هر کدام از پسوندها از معنای منحصر به فردی برخوردار می باشند . به عنوان مثال پسوند ir نشان دهنده این است که سایت شما ایرانی است . پسوند com  به معنای یک سایت تجاری است .

دامنه‌ها به صورت سالیانه خریداری می‌شوند

دامنه ها به صورت اختصاصی می باشند . به عنوان مثال آدرس saba.host به نام ما ثبت شده است . بنابراین هیچ شخص دیگری نمی تواند این آدرس دامنه را به نام خود ثبت کند . در عین حال امکان ثبت saba.net وجود دارد ، در صورتی که خالی باشد .

خرید دامنه به صورت سالیانه انجام می شود . به این مفهوم که شما به مدت یک یا چند سال این دامنه این دامنه را خریداری کرده اید . اما پس از گذشت دوره مشخص شده اگر آن را مجددا تمدید نکنید ، فرد دیگری می تواند این دامنه را خریداری کند .

شما برای ساخت سایت ، به خرید هاست هم نیاز دارید

برای طراحی و راه اندازی یک سایت داشتن یک دامنه به تنهایی کافی نیست . زیرا دامنه تنها مشخص کننده آدرس اینترنتی شما می باشد . شما برای داشتن یک سایت به فضا یا همان هاست برای ذخیره سازی اطلاعات نیاز خواهید داشت . هاست در زبان فارسی به معنی میزبان می باشد . فرآیند ثبت دامنه بسیار ساده است . قبل از اینکه دامنه خود را به ثبت برسانید باید مطمئن شوید که کسی آن را خریداری نکرده است و خالی می باشد .

حرف آخر ما درباره ی خرید دامنه :

توجه داشته باشید که نام دامنه هر چقدر بهتر ، جذاب تر و ساده تر باشد ، روی مخاطب تاثیر بهتری خواهد گذاشت . بنابراین کمی وقت بگذارید و مطمئن شوید که برای سایت خود دامنه درستی را انتخاب نموده اید . زیرا مدت بسیاری قرار است با سایت کار کنید .