قطعا مهاجرت به کشوری مدرن و پیشرفته که هیچ گاه به آن کشور سفر نکرده و زندگی نکرده اید و به علاوه اطلاعات کافی در رابطه با آن ندارید، بسیار پر ریسک خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 در رابطه با مقوله مهاجرت به هیچ عنوان نباید احساسی برخورد کنید و قبل از تصمیم گیری باید تحقیقات لازم را در این زمینه انجام دهید. در صورتی که تمایل دارید به کشور کانادا مهاجرت کنید و اقدام به اخذ اقامت کانادا نمایید، باید در ابتدا اطلاعات دقیق و جامعی را در مورد روش های مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت دائم کانادا، زندگی در کانادا، تحصیل در کانادا، هزینه مهاجرت به کانادا و مزایا و معایب مهاجرت به کانادا کسب نمایید.

 

روش های متعددی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که هر فردی با در نظر گرفتن شرایط خود می تواند بهترین روش مهاجرتی را از طریق اخذ ویزای تحصیلی ، ویزای توریستی کانادا انتخاب نماید. به علت افزایش تقاضای روزافزون اخذ اقامت کانادا، قوانین این کشور در حال تغییر می باشد، آگاهی از این تغییرات کمک زیادی به پرونده فرد متقاضی خواهد کرد. به یاد داشته باشید برخی از پرونده های تقاضای اقامت کانادا طی چند هفته و برخی دیگر طی چند ماه بررسی شده و به جواب می رسند. در ادامه مطلب، اطلاعات جامع تری از شرایط و تغییرات جدید مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار خواهیم داد، با ما همراه باشید...

روش های مهاجرت به کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم کانادا علاوه بر اینکه دارای مزایا می باشد از معایبی هم برخوردار است. متاسفانه کشور کانادا تمایل خود را برای پذیرش مهاجران ایرانی از دست داده است، اما با این حال پذیرش مهاجران ایرانی در این سال بیشتر شده است. طبق آمار بدست آمده تعداد مهاجران ایران حدود 60 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که آمار کل مهاجران تنها 4 درصد بیشتر شده است.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

سیستم ورود سریع یا اکسپرس به کانادا در سال 2015 معرفی شده است. اما دقت داشته باشید که مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری یک روش مهاجرتی محسوب نمی شود. سیستم اکسپرس اینتری یک سیستم جمع آوری، دسته بندی و انتخابی براساس میزان امتیاز می باشد که با توجه به توانایی و مهارت های متقاضیان مهاجرت به کانادا راه اندازی شده است.

در این روش هر فردی که از بیشترین امتیاز برخوردار باشد برای اقامت کانادا انتخاب می شود. حداقل امتیاز قبولی سیستم اکسپرس اینتری تاکنون به 67 (از 100) رسیده است . این امتیاز برای افرادی که تاکنون از امتیاز کمی برخوردار بودند برای شرکت در این برنامه بسیار مناسب می باشد. تعداد متقاضیانی که از طریق این برنامه به کانادا مهاجرت می کنند رو به افزایش است. طبق پیش بینی های انجام شده در سال 2019 به بسیاری از متقاضیان اقامت دائم کانادا ارائه خواهد شد.

مهاجرت به کانادا از طریق اخذ ویزای دانشجویی کانادا

کشور کانادا در زمینه بین المللی از دانشگاه های بسیار خوبی برخوردار است که از رنکینگ  QS  برخوردار می باشند. بنابراین برای متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل دارند، کانادا بسیار مناسب است. متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی کانادا می شوند، اقامت موقت کانادا را دریافت می کنند. اما در حین تحصیل امکان تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم وجود ندارد. دانشجویان می توانند پس از فارغ التحصیلی برای تبدیل اقامت موقت کانادا به اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا

  1. پذیرش از دانشگاه یا مرکز آموزشی معتبر
  2. داشتن مدرک زبان انگلیسی ( در صورتی که فاقد مدرک زبان انگلیسی می باشید، می توانید قبل از شروع تحصیل در کانادا، در دوره های زبان انگلیسی در این کشور شرکت نمایید )
  3. برای پذیرش در دانشگاه های معتبر ، داشتن نمرات بالا در دروس و در نهایت معدل بالا الزامی است.
  4. برخورداری از توان مالی کافی برای تامین مخارج زندگی و تحصیل در کانادا

فهرست دانشگاه‌های کانادا

  1. دانشگاه آلبرتا
  2. دانشگاه اتاوا
  3. دانشگاه مک‌گیل
  4. دانشگاه تورنتو
  5. دانشگاه واترلو
  6. دانشگاه کنکوردیا
  7. دانشگاه ترنت
  8. دانشگاه ساسکاچوان
  9. مؤسسه فناوری دانشگاه انتاریو
  10. دانشگاه سایمون فریزر
  11. دانشگاه بریتیش کلمبیا
  12. دانشگاه کارلتون
  13. دانشگاه مونترآل
  14. دانشگاه وسترن انتاریو