بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، تنها ۲۷ درصد از تحلیلگران وال‌استریت به آینده طلا خوشبین هستند. این در حالی است که تعداد خوشبین‌های مین‌استریت هم به کمترین سطح شش ماه گذشته رسیده است.

پیش‌بینی آینده بازار طلا از نگاه تحلیلگران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

افزایش رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، بار دیگر سرمایه‌گذاران و تحلیلگران را از بازار طلا ناامید کرده است. انتشار داده‌های جدید در ایالات متحده موجب شده بسیاری از تحلیلگران کمتر نگران وقوع رکود اقتصادی باشند.

 

نرخ جهانی طلا در هفته پایانی ماه نوامبر با رشد ۰٫۲۷ درصدی مواجه شد. علی‌رغم رشد اندک فلز زرد، گزارش‌ها نشان می‌دهد، طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را از سال ۲۰۱۶ تاکنون به ثبت رسانده است.

طلا موفق شد در آخرین روز از معاملات هفتگی به هزار و ۴۶۶ دلار به‌ازای هر اونس برسد.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در ۲۷ نوامبر انجام شده، ۱۵ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۷ درصد به آینده کوتاه‌مدت طلا خوش‌بین بودند و پنج نفر معادل ۳۳ درصد کاهش نرخ جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، شش نفر معادل ۴۰ درصد هیچ نظری در مورد آینده فلز زرد نداشت.

از سوی دیگر، از میان ۵۰۰ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۲۲۲ رای‌دهنده، معادل ۴۴ درصد افزایش نرخ طلا و ۱۸۶ نفر، معادل ۳۷ درصد کاهش نرخ این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۹۲ رای‌دهنده یا ۱۸ درصد نیز نظری در مورد روند نرخ طلا نداشتند.

خوش‌بینی سرمایه‌گذاران خرد به آینده کوتاه‌مدت طلا در پایین‌ترین سطح از ماه می‌(شش ماه گذشته) قرار دارد.

در آخرین نظرسنجی هفته گذشته، نیمی از سرمایه‌گذاران به آینده طلا خوش‌بین بودند. این در حالی است که تنها یک‌سوم از تحلیلگران وال‌استریت روند صعودی فلز زرد را پیش‌بینی کرده بودند.

فیلیپ استریبل، تحلیلگر ارشد موسسه آرجی‌او فیوچرز پیش‌بینی کرده است که نرخ طلا در کوتاه‌مدت نزولی باشد. او همچنین به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که اواخر نوامبر (ماه جاری میلادی) زمان مناسبی برای خرید طلا است.

به‌گفته او، داده‌های مثبت اقتصادی اخیر از جمله دلایلی است که او را نسبت به آینده طلا بدبین کرده است.

دارین نیوسام، تحلیلگر تکنیکال بازار طلا اما گفته است، علاوه بر تحلیل‎های بنیادی، تحلیل‌های تکنیکال هم خبر خوبی از بازار طلا نمی‌دهند.

به گفته او، نرخ طلا در هفته پیش رو کاهش می‌یابد و نیوسام سطح حمایتی هزار و ۴۳۹ دلار و ۶۰ سنت را پیش‌بینی کرده است.

علی‌رغم پیش‌بینی‌های نزولی اما اندی هکت، تحلیلگر بازار طلا، توصیه کرده است که دوره‌های افت بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در این بازار است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم که به روند صعودی طلا خوش‌بین است، اعلام کرده: به‌نظر نمی‌رسد به‌ این زودی طلا از محدوده فعلی خود خارج شود.

او گفت: آثار منفی فاز اول توافق تجاری میان چین و ایالات متحده امریکا در بازار فعلی دیده می‌شود. اما طلا برای بهبود مجدد نیاز به کاتالیزور جدید دارد. بازار سرمایه در امریکا رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده و بعید به‌نظر می‌رسد تا قبل از پایان سال اتفاق مهمی بیفتد. بنابراین احتمالا رشد طلا تا آن زمان محدود خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز