غول نفتی توتال در آستانه اعتصاب چهار روزه پالایشگاه‌های نفت فرانسوی اعلام کرد اعتصاب‌ها علیه اصلاحات بازنشستگی دولت روی عرضه و توزیع سوخت توسط این شرکت تاثیر نخواهد گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شرکتهای نفت و دولت فرانسه یک روز پیش از آغاز اعتصاب ۹۶ ساعته و اعتصاب در پالایشگاه‌های این کشور اعلام کردند خودروسواران نگران کمبود سوخت نباشند اما رهبران اتحادیه کارگران اعلام کردند مصمم هستند تا زمانی که دولت از طرح اصلاحات بازنشستگی دست نکشیده است، عرضه سوخت را تا حد ممکن محدود کنند.

توتال در بیانیه‌ای اعلام کرد جایگاه‌های سوخت به حد کافی موجودی دارد و اعتصاب اعلام شده روی عرضه سوخت شبکه این شرکت تاثیر نخواهد گذاشت. این شرکت اعلام کرد تنها ۲۶ جایگاه معادل ۰.۷ درصد از ۳۵۰۰ جایگاه سوخت این شرکت در صبح دوشنبه مشکل سوخت داشتند و هیچ ریسک کمبود عرضه‌ای وجود ندارد.

یکی از رهبران اتحادیه کارگری به رویترز گفت: هفت پالایشگاه از هشت پالایشگاه توتال به مدت ۹۶ ساعت از روز سه شنبه تا جمعه در اعتصاب خواهند بود. این پالایشگاه‌ها به طور کامل تعطیل شده و هیچ سوختی عرضه نخواهند کرد.

به گفته یک منبع صنعتی، حدود ۵۰ درصد از سوختی که در فرانسه فروخته می‌شود، در پالایشگاه‌های این کشور تولید نشده و وارد می‌شوند که تاثیر اعتصاب‌های پالایشگاهی را تعدیل می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، کارکنان بخش حمل و نقل عمومی در شرکت راه آهن ملی فرانسه و متروی پاریس هم به مدت بیش از یک ماه در اعتصاب بوده‌اند و اتحادیه‌ها روز پنج‌شنبه چهارمین روز راهپیمایی علیه برنامه‌های اصلاحات بازنشستگی امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه را سازماندهی کرده‌اند.