در میان تمامی ارزهای دیجیتال، برخی از آن‌ها بیشتر از بقیه معروف و مشهور هستند؛ به‌طوری‌که کاربران و سرمایه‌گذاران در این بازار این رمز ارزها را حتما در برنامه بررسی خود قرار می‌دهند. دوج کوین نیز ازجمله همین ارزهای دیجیتال پرحرف و حدیث است و البته روزهای طلایی زیادی را پشت سر گذاشته است.

ارز دیجیتال دوج کوین، یک شوخی کاملا جدی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

جالب است بدانید که بیشتر کاربران و سرمایه‌گذاران بازار رمز ارزها به دوج کوین علاقه دارند و به احتمال زیاد همه آن‌ها دوج کوین را در کیف پول خود ذخیره می‌کنند. با توجه به این میزان از استقبال، در این مقاله از موربیت قصد داریم این ارز دیجیتال جالب را بررسی کنیم و نقاط قوت و ضعف آن را در بازار ارزهای دیجیتال بیان کنیم. اگر شما هم از دوستداران دوج کوین هستید، در ادامه همراه ما بمانید.

دوج کوین (Dogecoin)چیست؟

دوج کوین (Dogecoin) ازجمله ارزهای دیجیتالی است که بر مبنای بلاک چین ایجاد شده است. اگرچه کاربران ایرانی این ارز دیجیتال را با نمادهای مختلفی مانند دویج کوین و یا داچ کوین می‌شناسند، اما نماد اختصاری این ارز دیجیتال، DOGE است و در دسامبر سال 2013 توسط یک مهندس نرم‌افزار پایه‌گذاری شد.

زمانی که بیلی مارکوس دوج کوین را ایجاد نمود، قصد داشت ارز دیجیتالی متمایز و کاملا متفاوت با بیت کوین به دنیا معرفی کند. همان‌طور که می‌دانیم، بیت کوین به روش ماینینگ و استخراج به دست می‌آید و تعدادی از افراد ناشناس مدیریت آن را در جهان بر عهده دارند و کاملا مرموز پیش میرد. اما بیلی مارکوس به دنبال این بود که دوج کوین کاملا در دسترس عموم قرار گیرد و تولید و افزایش آن به روش استخراج نباشد.

روش تولید و افزایش بیت کوین به شکلی است که موجب شده توکن‌های محدودی در تمام جهان داشته باشد و درنتیجه قیمت آن در طول زمان از ابتدای فعالیت تا به امروز در یک کانال صعودی قرار داشته باشد. اما دوج کوین سکه‌های محدودی ندارد و به عبارتی محدودیت در عرضه ندارد. در حال حاضر نیز بیش از 125 میلیارد سکه دوج کوین در دنیا وجود دارد. این مسئله باعث شده که قیمت این ارز دیجیتال عجیب و غریب همیشه در کمتر از یک دلار باقی بماند و گزینه مناسبی برای نوسان گیری از معاملات کوچک باشد.

621

تاریخچه ارز دیجیتال دوج کوین

همان‌طور که بیان شد در سال 2013 بیلی مارکوس این ارز دیجیتال را پایه‌گذاری کرد. اما شریک و نظریه‌پرداز اولیه دوج کوین شخص دیگری به نام جکسون پالمر است. او به عنوان مدیر محصول و تحلیلگر داده در شرکت ادوبی در سیدنی تصمیم گرفت که با ابتکاری جدید، یک شوخی در عرصه ارزهای دیجیتال انجام دهد. بنابراین در صفحه توییتر خود پیامی منتشر کرد و از مردم خواست که در ارز دیجیتال جدیدی با نام دوج کوین سرمایه‌گذاری کنند.

دوج کوین چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، هرکدام از رمز ارزها سعی می‌کنند که مشکلی در فضای دیجیتال را از جلوی پای کاربران برطرف کنند و از این طرق برای خود کسب اعتبار می‌کنند و کاربران را به سمت خود جذب می‌کنند. به‌طور مثال بیت کوین با هدف رفع موانع متمرکز برای مبادلات پول در فضای دیجیتال فعالیت خود را هدف‌گذاری کرد. به عبارتی قصد داشت که تمرکز بانک‌ها بر معاملات تجاری را کاهش دهد و بازرگانان در دنیا بتوانند بدون نیاز به ارزهای فیات، معاملات خود را انجام دهند. سایر الت کوین‌ها (ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین) نیز تلاش می‌کنند که وایت پیپر روشن با اهدافی مشخص داشته باشند و مشکلی از کاربران در جهت غیرمتمرکز سازی را برطرف کنند.

اما جالب است بدانید که دوج کوین (Dogecoin) در ابتدای فعالیت، بدون هیچ هدف مشخصی وارد این بازار بی‌انتها شد. اما چند ماه بعد از شروع فعالیت و با توجه به محبوبیتی که به دست آورده بودند، هدف خود را حمایت از مستمندان، انجام امور خیریه و کمک به خیریه‌ها معرفی کردند. تعریف اهداف جدید باعث شد که محبوبیت این ارز دیجیتال نسبت به گذشته بیشتر شود و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند.

622

قیمت دوج کوین از ابتدا تا به امروز

قیمت دوج کوین در میان ارزهای دیجیتال و نسبت به آن‌ها بسیار ناچیز و کم محسوب می‌شود، اما ارزش بازاری خوبی دارد و علاقه‌مندان به این رمز ارز همیشه به دنبال آن هستند. زمانی که دوج کوین (Dogecoin) در سال 2013 فعالیت خود را در این بازار آغاز کرد، قیمت بسیار کمی در حدود 0.00048 دلار داشت. با گذر زمان این روند قیمتی تغییرات کمی پیدا کرد؛ اما تقریبا نوسانی متعادل و کم را در پیش گرفت.

البته باید یادآوری کرد که سکه‌های DOGE نامحدود هستند و در حال حاضر بیش از 125 میلیارد سکه در گردش دارد. همین مسئله نیز قیمت آن را در پایینترین حد خود نگه میدارد. علاوه بر آن، بعد از سال 2014 پاداش بلاک و استخراج نیز برای کاربران در نظر گرفته شده و مهر تایید بیشتری بر نامحدود بودن سکه‌های سگ شیبا داشته باشد.

البته نامحدود بودن تعداد سکه‌های دوج کوین به این معنا نیست که سرمایه‌گذاران آن، سودی از معامله و خرید و فروش (Dogecoin) نمی‌کنند؛ بلکه همیشه راهی برای سودهای کوچک وجود دارد. روند قیمتی این ارز دیجیتال در اردیبهشت 1400 نیز توانست به اوج قیمتی خود دست پیدا کند و قیمت 0.73 دلار را به ثبت رساند تا سرمایه‌گذاران خود را بیش از پیش خوشحال کند.

در مجموع دوج کوین (Dogecoin) از ابتدای حضور در بازار کریپتو کارنسی تا به امروز تغییرات زیادی را تجربه کرده؛ اما طی دو سال گذشته بیش از 7320 درصد رشد را نصیب خود کرد و در شش ماه گذشته از تاریخ این مقاله (6 مرداد 1400) رشدی معادل 234 درصد را ثبت کرده است. در نهایت اینکه دوج کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال توانسته موقعیت خود را در بازار تثبیت کند و محبوبیت بیشتری نسبت به گذشته به دست بیاورد.

خرید و فروش دوج کوین در موربیت

برای خرید و فروش دوج کوین قبل از هر چیز نیاز به مطالعه کامل و آشنایی با روند بازار کریپتو دارید. روند ثبت‌نام، احراز هویت و واریز وجه در صرافی‌های خارجی طولانی است و البته گاهی اوقات نیز کاربران ایرانی را از دریافت خدمات خود محروم می‌کنند. در این شرایط بهترین گزینه مراجعه به یک صرافی ایرانی قابل اعتماد است. علاوه بر آن با انتخاب یک صرافی ایرانی، نیازی به تبدیل پول ریال به ارز فیات (دلار و یورو) ندارید و به‌راحتی می‌توانید خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف را انجام دهید.

پلتفرم موربیت با در نظر گرفتن تمامی جوانب و برای راحتی کاربران ایرانی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای شما آسان می‌کند .کافی است به وب‌سایت موربیت به نشانی morbit.trade مراجعه کنید و بعد از ثبت‌نام، خرید و فروش و معاملات خود را آغاز کنید. همچنین در صورتی که در روند خرید و فروش در پلتفرم موربیت با مشکلی روبرو شدید و یا سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موربیت راهنمایی دریافت کنید. 02191004243

کلام پایانی

در این مقاله از موربیت ارز دیجیتال دوج کوین را با هم بررسی کردیم. نوسانات دوج کوین به‌قدری زیاد است که شاید گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت نباشد؛ اما برای نوسان گیری گزینه بدی نیست. البته فراموش نکنید که نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال نیاز به اطلاعات کامل، هوشیاری، غلبه بر احساسات و شناخت خوب تحلیل‌های این بازار دارد.