پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ایران مال دارای پروژه‌ ای عظیم است که از سال 1390 تا به الان با آخرین تکنولوژی‌ های روز دنیا در حال تکمیل شدن است. در واقع ایران مال به‌ عنوان پروژه بزرگ ساختمانی برای انجام خیلی از کارها نیازمند صنایع مختلف است. به‌ طور مثال یکی از صنایعی که فوق‌ العاده اهمیت بالایی در پروژه ایران مال دارد و جزء نیازهای اساسی آن محسوب می‌ شود حضور صنایع آهن‌آلات است که یکی از مهم‌ ترین و معتبرترین آن‌ ها مجموعه آهن البرز در پروژه عظیم ایران مال است. حال در این مطلب تصمیم گرفتیم درباره حضور آهن البرز در پروژه ایران مال به‌ عنوان مجموعه‌ ای باکیفیت، مطمئن و وقت‌ شناس اطلاعات جامع و کاربردی در اختیار شما قرار دهیم.

ایران مال و حضور پروژه‌های فعال موجود در آن

ایران مال به‌ عنوان بزرگترین بازار بزرگ ایران و تهران از مهم‌ ترین مراکز تجاری و توریستی تهران محسوب می‌ شود که نیازمند مدیریتی منظم و بسیار باکیفیت است؛ چون هر قسمت آن نیاز است توسط صنایع مختلف برنامه‌ریزی و ساخته شود. مثلاً از مهم‌ترین صنایع‌ فعال در ایران مال آهن البرز است که در صنعت فولاد و آهن‌ آلات با تکیه بر توان فنی قدرتمند خود در پروژه ایران مال نقش پررنگی ایفا کرده است.

وقتی حرف از پروژه‌ های ساختمانی بزرگ و عظیم می‌ شود برای اینکه بهتر بتوانید جنبه‌ های مختلفی که در کنار هم باعث شده پروژه منظم و باکیفیت جلو برود را درک کنید لازم است صنایع مختلف را به‌طور دقیق تحلیل و بررسی کنید. مثلاً آهن‌ آلات از مهم‌ترین مصالح به کار رفته در ساختمان‌ سازی است که نقش بسیار مهم و فعالی در پروسه انجام پروژه‌ ها ایفا می‌کند. همچنین شما با بررسی قیمت آهن البرز، شناخت کاربردهای مختلف آن و کیفیت مواد به کار رفته برای پروژه‌ های ساختمانی می‌توانید متوجه اهمیت بالای صنایع فولاد و آهن در پروژه عظیم ایران مال شوید.

اهمیت آهن البرز در پروژه عظیم ایران مال

فروشگاه آهن البرز با ارائه انواع محصولات آهنی شامل میلگرد، ورق آهنی و انواع تیرآهن با قیمت‌ های منطقی و منصفانه همراه با بهترین کیفیت در پروژه ایران مال نقش اصلی و ویژه‌ ای ایفا کرده است. حال بخشی از این خدمات که توسط آهن البرز ( https://www.ahanalborz.com ) با بهترین مواد اولیه در راستای ساخت قسمت‌ های مختلف ساختمان ایران مال ارائه می‌ شود را توضیح خواهیم داد.

میلگرد به کار رفته توسط آهن البرز برای بنای ساختمان

در پروژه ایران مال در شالوده ساختمان و ستون‌ های به کار رفته از میلگردهای مقاوم استفاده شده است. در واقع میلگردها به‌عنوان میله‌ های فولادی که سطح مقطعی گرد دارند کاربردهای فراوان در ساخت و ساز دارند. همچنین میلگردها طبق استانداری که دارند از شکل ظاهری منحصر به‌ فردی برخوردار هستند. مثلاً میلگردها می‌ توانند از اشکال بدون عاج، مارپیچ، یکنواخت، جناقی و مرکب برخوردار باشند.

انواع ورق آهنی بکار رفته توسط آهن البرز

به‌طورکلی ورق‌ های آهنی همیشه در صنایع مختلف به خصوص ساختمان‌ سازی کاربردهای فراوانی دارند. انواع ورق‌ های آهنی که توسط فروشگاه آهن البرز در پروژه ساختمانی عظیم ایران مال به کار می‌ رود می‌ تواند شامل انواع ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق روغنی و ورق اسیدشویی باشد و همچنین دارای اشکال مسطح، رول یا کلاف است. البته به این موضوع دقت کنید که موارد ذکر شده با توجه به قسمت‌ های مختلف از پروژه می‌‌تواند متفاوت باشد. مثلاً در پروژه ایران مال مجموعه مذکور در نمای داخلی و سقف‌ ها به تعداد مشخص از ورق‌ های آهنی برای طراحی و ساخت سطح داخلی استفاده شده است.

تیرآهن به کار رفته در انجام پروژه ایران مال

جالب است بدانید که تیرآهن همیشه در پروژه‌ های ساختمانی پایه و اساس صنایع آهن‌ آلات محسوب می‌شود و در واقع مهم‌ ترین و کاربردی‌ ترین پروفیل ساختمانی به کار رفته است. از آن‌جایی که تحمل فشار وارد بر ساختمان از وظایف اصلی و مهم تیرآهن است باید دقت کنید که از فروشگاهی معتبر که دارای جنس‌ های مرغوب است استفاده کنید.

مثلاً در پروژه ایران مال که بسیار حساس و مهم است و ساخت آن حتی در سطح خاورمیانه نیز از ارزش بالایی برخوردار است؛ از صنایع باکیفیت و معتبر مختلفی استفاده شده است، در واقع تیرآهن در درجه اول در کارخانه این مجموعه ساخته می‌ شود و بعد از آن تنها در محل احداث ساختمان ایران مال کار مونتاژ آن توسط کارگران ماهر انجام می‌ شود.

ایران مال

بخش‌های مختلف سازه‌های بین‌المللی ایران مال

ایران مال به‌ دلیل عظمت پروژه ساخت و سازی که دارد صنایع‌ های مختلفی در سازه‌ های بین‌المللی آن حضور فعال دارند که از جمله مهم‌ ترین آن‌ها که بیشترین حضور فعال را دارد صنایع آهن‌ آلات و فولاد است که در این زمینه با مجموعه آهن البرز در حال همکاری هستند و بهترین خدمات را تحویل می‌ گیرند. حال از جمله مهم‌ ترین بخش‌های سازه‌ های ایران مال که قطعاً صنایع مقاطع فولادی نظیر میلگرد، تیرآهن، پروفیل و انواع ورق و لوله در آن نقش اصلی و پررنگی دارند شامل:

  • باغ‌ های ایران مال

برای ساخت باغ‌ های ماهان و دیدار ایران مال از زیباترین و خاص‌ترین معماری در آن‌ ها استفاده شده است و همچنین در ساخت دیوارها و سقف‌ های باغ صنایع آهن‌آلات و فولاد  نقش ویژه‌ ای دارد.

  • کتابخانه‌ ایران مال

کتابخانه ایران مال به وسعت 3 هزار متر مربع جزو بزرگترین و بهترین کتابخانه‌ های خاورمیانه است. در واقع طراحی آن به‌ گونه‌ای است که یادآور بزرگ‌ ترین کتابخانه سیاتل است. در ساخت این قسمت از مجموعه بزرگ ایران مال نیز صنایع مختلفی دست به دست هم داده‌اند تا ساخت کتابخانه طبق طرح مورد نظر به طور دقیق پیش برود.

  • بازارهای مختلف ایران مال

از جاذبه‌ های شگفت‌ انگیز ایران مال می‌ توان به بازارهای بزرگ آن که دارای معماری خاص و منحصر به‌ فردی هستند اشاره کرد. در ساخت غرفه‌ های مختلف بازار، دیوار و سقف آن مجموعه آهن البرز از بهترین و باکیفیت‌ ترین مواد اولیه همراه با کیفیت و دقت ساخت بالا استفاده کرده است.

مشخصات کلی پروژه ایران مال

مساحت کل مجموعه ایران مال 32 هکتار است که از این مساحت حدود 186 هزار مترمربع آن تجاری است. دارای دو هتل مجلل، رستوران‌ های متعدد، سالن‌های سینمای مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا، نمایشگاه خودرو، باغ ایرانی با زیباترین معماری، کتابخانه عظیم و باشکوه و قسمت‌های دیگر که در ساخت هر کدام تدابیر بی‌شماری شده است. طراحی و ساخت این پروژه 5 تا 6 سال زمان برده است و در نهایت در سال 1399 به بهره‌ برداری نهایی رسیده است. البته بعضی قسمت‌ های آن همچنان در حال تکمیل شدن است و در نتیجه همکاری با صنایع مختلف همچنان به طور منظم ادامه دارد.

جمع بندی

سازه بزرگ و هوشمند ایران مال میان دو کلان شهر تهران و کرج توسط مهندسان، متخصصان و کارگران ماهر ایرانی بنا شده است. پروژه ساخت ایران مال به‌ دلیل عظمت و در عین حال پیچیدگی که دارد همانطور که در مقاله بحث آن را مطرح کردیم نیازمند این است که صنایع مختلف با همکاری هم بهترین خدمات را در جهت تکمیل پروژه ایران مال ارائه دهند. در نهایت از مهم‌ترین و معتبرترین مجموعه‌هایی که در این پروژه از همان اول نقش پررنگی داشته و بهترین خدمات را به ایران مال ارائه داده است، آهن البرز بوده است.

شما می‌توانید قیمت روز آهن‌ آلات و قطعات فولادی را در سایت آهن البرز- https://www.ahanalborz.com مشاهده کنید و پس از آن برای خرید و استفاده در پروژه خود تصمیم نهایی را بگیرید.