پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تعمیر گیربکس جک در تعمیرگاه مدرن گیربکس

تعمیر گیربکس جک یکی از دغدغه های بسیاری از صاحبان خودروهای جک است که در هنگام خرابی گیربکس باید به فکر آن باشند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا موارد مهمی که باید در رابطه با گیربکس اتوماتیک جک بدانید، به شما توضیح داده شود.

image_1640949957

درباره شرکت خودروسازی جک

شرکت خودروسازی جک یکی از شرکت های خودروسازی چینی است که در سال ۱۹۶۴ میلادی در شهر آنهوئی تاسیس شد. این شرکت خودروسازی تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۴۴۵۰۰۰ خودرو تولید کرد. خودرو های شرکت جی ای سی (JAC) در ایران توسط نماینده رسمی آن یعنی شرکت کرمان موتور به دست مشتریان ایرانی میرسد. تا کنون مدل های مختلفی از خودرو های جک مانند جک S5، جک J5، جک S3، جک J3 و جک J4 به بازار ایران عرضه شده اند. اما معروف ترین و پر فروش ترین مدل های جک در ایران جک S5، جک J5 و جک S3 هستند. خودروهای جک نسبت به رقبای هموطن خود از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردارند اما در زمینه گیربکس دچار ضعف هایی هستند که در صورت عدم رسیدگی به آنها میتوانند دردسر های فراوانی را برای صاحب خودرو ایجاد کنند. در ادامه نکاتی را در رابطه با نگهداری صحیح و اصولی گیربکس های اتوماتیک جک به شما خواهیم گفت که در صورت عمل به آنها میتوانید از بروز مشکلات بسیار عمده برای گیربکس خودروی خود جلوگیری کنید.

 

 

اهمیت نگهداری از گیربکس اتوماتیک جک

 گیربکس اتوماتیک یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اجزای خودروهای دنده اتوماتیک است که وظیفه انتقال قدرت در خودرو را بر عهده دارد. در این گیربکس‌ها انتخاب سرعت دنده و نیروی وارده با توجه به سرعت و وضعیت جاده به صورت اتوماتیک از موتور به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

شاید شما هم شنیده باشید که بسیاری از خودروسازان اظهار می‌کنند که گیربکس اتوماتیک شما نیاز به سرویس کردن ندارد، اما بهتر است بدانید که برای حفظ کیفیت و عملکرد درست گیربکس‌ها باید به طور مرتب آن‌ها را سرویس کنید. در واقع روغن و فیلتر دو بخش اصلی در کارکرد و نگهداری گیربکس اتوماتیک هستند که حتماً باید به صورت دوره‌ای عوض شوند. همان‌طور که می‌دانید روغن ماشین به مرور با افزایش دما تأثیر خود را از دست می‌دهد و فیلترها نیز کثیف و نامناسب می‌شوند. در زمان تعویض روغن گیربکس باید کارتر آن نیز تعویض شود و فیلتر نیز بررسی شود. اگر نیاز به تعویض فیلتر نبود، فیلتر باید بعد از هر تعویض روغن شستشو شود. استفاده از روغن گیربکس مناسب نقش مهمی در کارکرد درست گیربکس اتوماتیک خودروی شما دارد. از طرفی زمانی که فیلتر کثیف شود و یا مشکلی در آن ایجاد شود، روغن نمی‌تواند وارد گیربکس شود و در نتیجه عملکرد گیربکس اتوماتیک شما مختل خواهد شد. به علاوه در برخی از خودروهای جدید انواع گیربکس‌ها در خود یک فیلتر جداگانه دارند که اگر به موقع تعویض نشود، ممکن است عمر مفید گیربکس اتومات شما به پایان برسد و نیاز به تعویض کلی آن باشد.

 

طریقه نگهداری از گیربکس اتوماتیک خودرو های جک

تعویض روغن و فیلتر خودروی شما نقش مهمی در نگهداری گیربکس اتوماتیک دارد و می‌تواند عمر مفید گیربکس اتومات شما را افزایش دهد و از بروز مشکلات و هزینه‌های اضافی جلوگیری کند. لازم است تا برای نگهداری گیربکس اتوماتیک، هر ۱۲ ماه یک بار یا هر ۲۰۰۰۰ کیلومتر اقدام به تعویض روغن و فیلتر ماشین کنید. بهتر است هر دو سال یک بار هم از عملکرد درست گیربکس اتوماتیک‌ خود مطمئن شوید. در زمان تعویض روغن گیربکس باید کارتر آن نیز تعویض شود و فیلتر نیز بررسی شود. اگر نیاز به تعویض فیلتر نبود، فیلتر باید بعد از هر تعویض روغن شستشو شود. مهم‌ترین دلایلی که موجب خرابی گیربکس اتوماتیک می‎گردد، گرمای زیادی است که به خاطر رانندگی زیاد و یا قرار گرفتن در ترافیک‌های سنگین ایجاد می‌شود. بهترین راهکاری که برای این افراد پیشنهاد می‌شود، استفاده از کولر اکسترنال روغن گیربکس است که به خنک شدن روغن کمک می‌کند و از بروز مشکلات بعدی آن جلوگیری می‌کند.

 

تنظیم دنده روی حالت صحیح

یکی از مهمترین مواردی که به افزایش طول عمر گیربکس شما کمک میکند تنظیم درست دنده است. در سطح صاف می‌توانید با دنده بالا نیز حرکت کنید و زمانی که به سربالایی یا سرپایینی رسیدید، یک تا دو درجه، دنده را سبک کنید. استفاده از دنده سنگین برای حرکت در سربالایی موجب می‌شود تا فشاری مضاعف به موتور و گیربکس شما وارد شود و دمای آن افزایش پیدا کند.

بررسی روغن گیربکس اتوماتیک جک

بهتر است به این کار عادت کنید و همیشه حواستان به مقدار مایع گیربکس باشد. یکی از مهم‌ترین روش‌هایی که باید در مورد نگهداری گیربکس اتوماتیک انجام دهید همین کار است.

 

سرویس‌های دوره‌ای را جدی بگیرید

عملکرد گیربکس اتوماتیک شما ارتباط تنگاتنگی با روغن و فیلتر دارد و زمانی که به دلیل استفاده نادرست و ایجاد گرمای زیاد و یا حتی مصرف درست در مدت زمان زیاد، فیلتر دچار آسیب می‌شود و یا روغن گیربکس نیاز به تعویض پیدا می‌کند، این کار را انجام ندهید، آسیب زیادی به مکانیسم گیربکس خودروی‌ خود وارد می‌کنید. معمولاً زمان سرویس گیربکس و تعویض روغن آن از طرف سازنده مشخص شده است. بهتر است این کار را به طور مداوم انجام دهید  تا عملکرد خودروی شما دچار اختلال نشود. به منظور نگهداری گیربکس اتوماتیک بهتر است حداقل سالی یک بار گیربکس و روغن و فیلتر مربوط به آن را بررسی کنید و در صورت نیاز اقدام به تعویض آن نمایید.

 

معمولاً سازنده‌های خودرو زمان سرویس گیربکس اتوماتیک را مشخص می‌کنند و شما باید حتماً در زمان تعیین شده به این موضوع رسیدگی کنید. مدل خودروی شما نقش مهمی در این موضوع دارد اما معمولاً از ۴۵۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰۰ کیلومتر، گیربکس باید بررسی شود. برای سرویس معمولی گیربکس مخزن روغن را خارج می‌کنند و بعد از تمیز کردن آن در صورت نیاز فیلتر و واشر تعویض می‌شود و روغن تازه داخل آن ریخته می‌شود.

در صورتی همین چند مورد را رعایت کنید میتوانید از سالم بودن گیربکس اتوماتیک خودرو خود اطمینان حاصل کنید.

 

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک جک

تعمیر گیربکس جک از جمله خدمات تخصصی تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مدرن گیربکس است. این مجموعه با در اختیار داشتن بهترین متخصصان گیربکس اتوماتیک، به تعمیر انواع گیربکس خودرو های جک میپردازند. در صورت خرابی گیربکس جک با ما تماس حاصل فرمایید.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک مدرن گیربکس، یکی از مجهزترین مراکز تعمیر خودرو های اتوماتیک در تهران است که با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تعمیرات انواع گیربکس های اتوماتیک فعالیت میکند. تعمیر گیربکس اتوماتیک خودرو های جک از جمله خدمات ارائه شده توسط مجموعه ماست. تعمیرات گیربکس اتوماتیک، کاری است که نیازمند تخصص و دانش بالایی از مکانیک خودرو است. خوشبختانه با گرد هم آوردن بهترین تعمیرکاران گیربکس اتوماتیک در یک مجموعه، میتوانیم خدمات بی نظیری را به شما مشتریان عزیز اعطاء کنیم. تمام خدمات ارائه شده در این مجموعه با گارانتی و ضمانت نامه رسمی به مشتری داده میشود تا خیال مشتری از بابت کار انجام شده، راحت باشد. در هر زمانی که گیربکس اتوماتیک خودروی جک شما دچار مشکل شد، میتوانید با کارشناس تعمیرات ما تماس بگیرید تا پس از بررسی های اولیه زمان دقیق مراجعه حضوری به شما اعلام گردد.