پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تتر Tether

معرفی کامل تتر

تتر هم مانند بیت کوین و کاردانو و اتریوم رمز ارزی است که در زمره ی ارزهای دیجیتال قرار دارد. اما تتر با بیت کوین و کاردانو و آتریوم تفاوت اساسی دارد.  تتر از سال ۲۰۱۴ وارد ارزهای دیجیتال شد. علاوه بر این باید بیان کنیم که تتر در بستر شبکه بلاک چین قابل نگهداری و انتقال است. افزون بر این در مورد تتر باید ذکر کنیم که به علت این که دارای پشتوانه دلاری است، مورد  توجه سرمایه گذاران قرار گرفته است. زیرا به هیچ عنوان قیمت آن بالاتر و یا پایین تر از یک دلار نمی رود. علاوه بر این این موضوع باعث شده تا سرمایه  داران برای ذخیره سود، ارز هایشان را تبدیل به تتر کنند.

 به اضافه باید ذکر کنیم که سرمایه داران هنگامی که می خواهند دارایی خود را از یک صرافی به صرافی دیگر انتقال دهند، در این صورت برای حفظ دارایی خود آن را تبدیل به تتر کرده و بعد از آن، تتر را انتقال می دهد. واحد اختصاری تتر USDT نام دارد . این ارز دیجیتال قیمت ثابتی دارد. به همین علت نوسانات شدید بازار نمی توانند باعث تغییر قیمت آن شود. شما با استفاده از تتر می  توانید دلار را به صورت دیجیتالی منتقل کنید. علاوه بر این باید بیان کنیم که ثابت بودن قیمت تتر باعث شده تا افراد زیادی جذب آن شوند . در واقع به همین دلیل است که معامله گرانه که سراغت تتر می روند، در این صورت به هیچ عنوان دیگر نگران نوسانات شدید بازار ارز های دیجیتال نیستند.

تتر چه طور کار می کند و هدف آن

در واقع در مورد تتر باید بیان کنیم که تتر نوعی استیبل کوین است. در واقع تتر رمز ارز پایداری است که پشتوانه آن ارز فیات است. منظور از ارز فیات، ارزی است که دولت آن را پشتیبانی و منتشر می کند. مانند ارز ریال و دلار. علاوه بر این باید بیان کنیم که ارزش تتر به ارزش ارز فیات بسته است. در واقع یکی از امن  ترین بلاک چین ها در حال حاضر تتر به حساب می آید. در مورد کارکرد تتر باید بیان کنیم که در حال حاضر ارز های ارائه شده تتر بر اساس استاندارد به ۳۳ میلیارد دلار می رسد . البته تتری که بر مبنای شبکه اومنی بیت کوین است، ارزش آن معادل یک میلیارد دلار است. علاوه بر این باید بیان کنیم که تتر رمز ارزی کاملا متمرکز است.

بنابراین هنگامی که به علت وجود تورم قدرت خرید دلار پایین می آید و در این صورت می  توان نتیجه گرفت که تتر می تواند برای سرمایه گذاران به عنوان یک ذخیره ارزش بلند مدت قرار بگیرد. البته با ریسک همراه است و نمی  شود به جرات گفت که خرید تتر بدون ریسک است. زیرا این رمز ارز به مانند سپرده بانکی است. اما نرخ بهره آن صفر درصد می باشد. اما نکته ای که قابل بیان است این است که تتر می  تواند برای معامله گران و سرمایه گذاران به عنوان یک جایگزین ارز فیات باشد. در این صورت می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. علاوه بر این باید بیان کنیم که از آنجایی که واریز و برداشت انجام تراکنش در صرافی خارجی بسیار زمان بر و خسته کننده است و به طور میانگین انجام تراکنش تا چند روز به طول می انجامد، ممکن است برای بعضی از افراد اذیت کننده باشد. 

نحوه شکل گیری تتر و کاربرد آن

کاربرد تتر

تتر یک تکنولوژی است که در طول زمان با پیشرفت جوامع بشری شکل گرفته است. شکل گیری تتر باعث شد تا که یک تحولی در دنیای ارز دیجیتال به وجود آید. زیرا این رمز ارز دارای ویژگی های انکارناپذیری است. در قسمت فوق در مورد برخی از ویژگی های تتر مطالبی ارائه دادیم، اما حالا باید بدانید که تتر کاملا مستقل از دولت و حکومت عمل می  کند و تا به حال از سمت هیچ نهاد تمرکز دولت پشتیبانی نشده است. علاوه بر این باید بیان کنیم که از آنجایی که نوسانات بازار باعث شده تا سرمایه گذاران و فعالان بازار نگران سرمایه خود شوند. اما وجود تتر باعث شده تا سرمایه  گذاران آن دیگر در این بابت نگرانی نداشته باشند. زیرا تتر قیمت ثابتی دارد و نوسانات بازار نمی  تواند بر روی آن اثر بگذارد.

علاوه بر این باید بیان کنیم که تتر به علت ویژگی های مثبتی که دارد، توسط بسیاری از صرافی های مطرح رمز ارز جهان استفاده می شود و جزو رمز ارزهای محبوب به حساب می آید. در واقع دیگر افراد در خرید تتر نگران بسیاری از مشکلات در بازار ارز دیجیتال نخواهند بود و به راحتی می توانند به خرید تتر بپردازند. علاوه بر این کاربران می توانند به راحتی از مرجع فروش تتر، تتر خریداری کنند. افزون بر این باید ذکر کنیم که تترلند مرجع خرید و فروش تتر و ارز دیجیتال است. در واقع افراد می  توانند در تترلند با کمترین کارمزد و نرخ خرید از صرافی تترلند خریداری کنند. در آخر باید اضافه کنیم که بتر از سال ۲۰۱۵ علامت اختصاری خود را تغییر داد و با نام تتر شروع به کار کرد. همچنین این رمز ارز به عنوان پول نقد دیجیتالی است گزینه ای مناسب برای انجام معاملات دیجیتالی می باشد.

نوع های ارز تتر و امنیت آن

در واقع باید بیان کنیم که سه نوع ارز تتر وجود دارد. این سه نوع شباهت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. اگر شما می خواهید نوع طرح خود را بشناسید بهتر است به کیف پول دیجیتال خود مراجعه کنید. نوع اول ارز تتر از بیت کوین بهره می برد. افزون بر این باید اضافه کنیم که نوع دوم آن از آتریوم بهره می برد . الگوریتم این نوع ERC20 است. و نام آن eUSDT است. نام نوع اول که از بلاک چین بیت کوین بهره برده است، Omni Layer USDT است. اما در مورد نوع سوم آن باید بیان کنیم که نام آن TRC20 USDT است. البته اگر شما بخواهید به کیف پول این نوع سه نوع مراجعه کنید، بهتر است بدانید که آدرس آن با علامت اختصاری TX آغاز می شود. حال در مورد میزان امنیت ارز دیجیتال تتر مطالبی ارائه می دهیم.

از آن جایی که بیان کردیم دلار آمریکا پشتوانه تر است و به همین علت نوسانات باعث افزایش قیمت آن می شود. اما در این قسمت باید ذکر کنیم که همه تتر هایی که در دنیا در حال جریان اند. پشتوانه آن دلار آمریکا نیست. بسیاری از افراد می پرسند که میزان امنیت تر به چه میزان است. در واقع در مورد این کریپتوکارنسی باید بیان کنیم که هدفش تسهیل مبادلات بود که این افراد بتوانند در معاملات خود از یک رمز ارز با کیفیت استفاده کنند. از آنجایی که تتر می تواند باعث حفظ ارزش شود و از طرف دیگر می تواند یک گزینه مناسب برای معامله گران برای انجام آن به حساب بیاید، می  توان گفت حدود امنیت لازم را دارد. زیرا دیگر در این صورت معامله  گران نگران دارایی های خود نیستند و تتر توانسته با قابلیت های خود میزان امنیتی را برای کاربران خود ایجاد کند.

انواع کیف پول تتر

کیف پول تتر

همانطور که در قسمت فوق بیان کردیم دلار همان ارز دیجیتالی است. به همین علت شما به جای اینکه اسکناس های خود را درون جیب خود نگهداری کنید که در این صورت امکان سرقت دارایی شما بسیار بالا است، بهتر است یک کیف پول دیجیتالی تهیه کنید و در درون والت مجازی دارایی خود را نگهداری کنید. کیف پول تتر در قالب یک دسکتاب تحت وب و در قالب اپلیکیشن در موبایل است و از آن به منظور پرداخت و دریافت استفاده می کنند. در واقع هر زمان که شما بخواهید می توانید از این واقعیت مجازی استفاده کنید و محدودیت ندارد. افزون بر این باید بیان کنیم که تتر کیف پول های مختلفی دارد. اما بهترین کیف پول های آن از نوع کیف پول های سخت افزاری است. این کیف پول ها برای افزایش امنیت توسط تریدرهای حرفه ای استفاده می شوند.

علاوه بر این باید اضافه کنیم که کیف پول های تتر اقدام به دریافت و ارسال ارز دیجیتال و نگهداری آن می کند. در واقع این کیف پول می  تواند ارز دیجیتال را به سایر کیف پول ها ارسال کند و تایم ارسالی آن بسیار کم است. علاوه بر این باید اضافه کنیم که بعضی از این پول ها دارای قابلیت های بسیار زیادی هستند. مثلاً بعضی ها می توانند دارایی شما را به ارز رایج در کشور محل زندگی تان تبدیل کنند. از کیف پول های تتر می توانیم به کیف پول Hot Wallets اشاره کنیم. کیف پول والت های داغ باید در هر زمان به اینترنت متصل باشد  بر روی اپلیکیشن های موبایل و دسکتاپ متصل می  شوند. علاوه بر این باید بیان کنیم که استفاده از آن بسیار آسان است. اما یکی از معایب آن این است که به علت این که همیشه به اینترنت متصل است در معرض خطر حمله سایبری قرار می گیرد. 

نکات مهم برای انتخاب بهترین کیف پول تتر

برای انتخاب بهترین کیف پول تتر باید به یک سری از نکات توجه کنید. اولین نکته ای که برای انتخاب کیف پول مورد نظر قرار می  گیرد، میزان امنیت آن است. کیف پول دیجیتالی تتر باید در برابر حملات سایبری و حج مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. البته عوامل متعددی برای تعیین میزان امنیت کیف پول های دیجیتالی تتر دخیل هستند، این عوامل شامل نوع شرکت توسعه دهنده و نوع کیف پول است. علاوه بر این باید اشاره کنیم که در انتخاب کیف پول باید به نوع سخت افزاری و نرم افزاری آن هم توجه کنید. زمانی که کیف پول سرد را خریداری کردید، حتما بعد از آن هستند که مربوط به آن است را مطالعه کنید تا اطلاعات در مورد افزایش سطح امنیت آن کسب کنید.

البته رابط کاربری هم یکی دیگر از عواملی است که باید در انتخاب کیف پول تتر با آن توجه کنید. در نظر داشته باشید که کیف پول و انواع متفاوتی دارند. بعضی از والت تتر ها برای افراد مبتدی طراحی شده است و بعضی دیگر برای تریدرهای با تجربه و حرفه  ای تولید شده است. علاوه بر این باید در نظر داشته باشید که زمانی که کیف  پول تهیه می  کنید، حتماً باید امکان استفاده از آن در پلتفرم های مختلف امکان پذیر باشد. مورد دیگر در انتخاب کیف پول توجه به سازگاری آن با دستگاه شما است. شما باید با توجه به نوع گوشی هوشمند و کامپیوتر خود اقدام به انتخاب کیف پول تتر کنید. در آخر باید بیان کنیم که شما می توانید با خرید ارز دیجیتال cryptocurrency وارد دنیای ارز دیجیتال و تتر شوید.