پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

انواع پمپ تصفیه آب اسمز معکوس

دستگاه تصفیه آب مورد استفاده کسانی است که می‌خواهند از کیفیت آب بالاتری بهره‌ ببرند. افرادی که به سلامتی خود اهمیت میدهند دستگاه تصفیه آب را خریداری میکنند. دستگاه تصفیه آب خانگی برای کنترل و کاهش آلاینده‌های آب ضروری است. مهم‌ترین آلاینده‌های آب لوله کشی عبارت اند از:

  • فضولات انسانی و حیوانی
  • فلزات سنگین
  • کودها و آفت کش‌
  • مواد و فاضلاب‌ صنعتی
  • فاضلاب‌ خانگی
  • سرب و مس

باتوجه به اینکه در کدام شهر زندگی می‌کنید، آلاینده‌های آب، متفاوت و متغیر است. شما باید از یک نوع دستگاه تصفیه آب خانگی استفاده کنید که مناسب شرایط شما باشد. استفاده از دستگاه‌های قوی برای مناطقی که آلاینده‌ها زیاد است، انتخاب خوبی است.

طرز کار پمپ دستگاه تصفیه آب

دستگاه تصفیه آب صورت اسمز معکوس یا RO  دارای پمپ تصفیه آب است. دلیل جریان الکتریکی و دریافت برق پمپ آن است. نحوه کار پمپ تصفیه آب به اسمز معکوس ارتباط دارد. نحوه کار پمپ تصفیه آب این است که پمپ توانایی ایجاد عمل اسمز به اسمز معکوس را دارد.

کیفیت پمپ تصفیه آب با با انجام تصفیه آب رابطه مستقیمی دارد. پمپ تصفیه آب دارای آرمیچر میباشد که درون اش سیم پیچ وجود دارد که مهم ترین بخش آن است. پمپ تصفیه، آب را هدایت و مدیریت می کند. عملکرد درست یا نادرست پمپ تصفیه به درجه فشار دستگاه مرتبط است. اگر فشار از یک مقدار پایین باشد اختلالی در عملکرد پمپ وجود دارد باید در اسرع وقت بررسی و رفع شود.

قیمت پمپ تصفیه آب

کاربرد پمپ دستگاه تصفیه آب

همه پمپ های موجود در در بازار که در انواع دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود ویژگی هایی شبیه به هم دارند و باید با قدرت، فشار بالا، تولید کم صدا و لرزش کم باشند. بارز ترین و بهترین ویژگی این پمپ ها این است که می توان پمپ های ساده و کاربردی را بر روی دستگاه تصفیه آب نصب و اجرا کرد.

اگر پمپ در دستگاه تصفیه آب وجود نداشته باشد چه اختلالاتی به وجود می آید:

  • عدم وجود پمپ تصفیه فشار آب را کم کرده و آب تصفیه کمی تولید خواهد شد.
  • وقتی پمپ تصفیه آب نباشد؛ آب زیادی هدر میرود و سبب می شود عملکرد و راندمان دستگاه بطور زیادی کاهش یابد.
  • تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب به پمپ و کار پمپ تصفیه آب وابسته است. با توجه به فشار آب، پمپ ها در سه دسته فشار بالا (فشار هشتاد تا صد و سی پاسکال را تولید می کند)، فشار کم (فشار های کمی را تولید می کند)، فشار بسیار کم (با فشار های بسیار کم کار می کند که حتی ممکن است به پمپ هم نیازی نداشته باشد) دسته بندی میشوند.

برندهای معتبر پمپ دستگاه تصفیه آب

پمپ تصفیه آب دارای برند های معتبری است. حتی از نظر جهانی تایید شده و قابل قبول است. معروف ترین برند پمپ تصفیه آب، پمپ آکوا پرو است. محصول کشور تایوان است. از بین بردن آلودگی ها و ناخالصی های آب در حد چند صد هزارم میکرون از ویژگی های دستگاه تصفیه آب است. پمپ آکوا پرو مناسب ترین گزینه برای تبدیل آب شور به شیرین در مناطقی که دارای آب شور و گرمسیر است. این پمپ قیمت منصفانه ای دارد نسبت به کیفیت اش قیمتش منطقی است. محدوده قیمت اش در سال 1400 حدود دویست و پنجاه هزار تومان تا چهارصد هزار تومان است.

 

پمپ تصفیه آب cck

پمپ تصفیه آب خانگی CCK ساخت تایوان

برند C.C.K پمپی است در کشور تایوان تایید شده و در لیست بهترین و معتبر ترین پمپ تصفیه است. این پمپ مورد تایید NSF SGS و ISO 9001 ، ISO 2008  است. پمپ سی سی کا در بازار و میان مردم محبوب است زیرا دارای آلیاژهای عالی است، بی سروصدا است. استحکام بالایی دارد. قیمت پمپ تصفیه آب سی سی کا  در سال 1400 ، هشتصد و پنجاه هزار تومان است.

از معروف ترین برند پمپ ها، پمپ سافت واتر است. این پمپ مانند پمپ آکوا پرو ساخت کشور تایوان است. این پمپ از دیافراگم ساخته شده است که با فرایند اسمز معکوس فشار آب را زیاد میکند. پمپ سافت واتر دستگاهی نیمه صنعتی در تصفیه آب است. از برجسته ترین مزیت های پمپ سافت واتر، فشار صدو پنجاه پاسکال، جریان دو آمپری آن، کم صدا بودن در حین فعالیت، عمر طولانی، مقاومت بالا، توان خروجی زیاد، کم مصرف بودن، قیمت مناسب اشاره میشود.

محصول تایوانی دیگر پمپ تصفیه آب؛ پمپ هیدون است. این پمپ ویژگی های قابل توجهی دارد که مشتری را جلب می کند، مانند: بکار بردن مواد اولیه مرغوب در ساخت پمپ ، موتور بدون صدا و لرزش در حین فعالیت، سالیان طولانی کار می کند.

  خرید پمپ تصفیه آب

اگر پمپ دستگاه تصفیه آب خراب شد باید در هنگام تعویض آن به سایز پمپ توجه شود. بزرگ و یا کوچک بودن پمپ سبب شده در هنگام و یا حتی بعد از نصب مشکل ایجاد شود. پمپ تصفیه آب را جداگانه هم خریداری می کنند. نکته مهم در هنگام خرید این است که میزان وات پمپ که خریداری می شود با مقدار وات دستگاه هماهنگ باشد.

قیمت پمپ تصفیه آب با توجه به کیفیت، میزان آب خروجی متغیر است. محدوده قیمت پمپ تصفیه آب میتواند از سیصد هزارتومان تا چند میلیون تومان است. تمام پمپ های آب در بازار مشابه یکدیگر میباشند و بیشترشان در کشور تایوان تولید شده اند و دارای کیفیت مشابه هستند و همه آنها از قیمت یکسانی برخوردارند. برای خرید قطعات دستگاه تصفیه آب با ثمین واتر https://saminwater.ir/  تماس بگیرید.

یادتان باشد هنگام خرید پمپ تصفیه آب پمپی را بخرید که بالاترین فشار را برای فیلتر یا همان غشای ممبران ایجاد کند و بتواند عمل اسمز معکوس برای تصفیه آب را به بهترین نحو انجام دهد.

منبع : فروشگاه  و نمایندگی تصفیه آب ثمین آب