بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو که در ۲۷ سپتامبر انجام شده، نیمی از تحلیلگران وال‌استریت هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشته‌اند. در همین حال بیشتر سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گسترش‌نیوز: در هفته‌ای که گذشت بازار طلا سومین هفته کاهشی را طی یک ماه گذشته پشت سر گذاشت.

پس از آنکه در معاملات روز گذشته دلار به بالاترین سطح سه هفته گذشته رسید، هر اونس طلا با نرخ هزار و ۴۹۷ دلار و ۱۱ سنت معامله شد.

بهای طلا به کمتر از متوسط ۵۰ روز گذشته رسیده و این روند موجب شده که نیمی از تحلیلگران وال‌استریت در نظرسنجی کیتکو نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشته‌اند. در همین حال، بیشتر سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به روند صعودی طلا خوش‌بین هستند.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در ۲۷ سپتامبر انجام شده، ۱۶ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل ۵۰ درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه فلز زرد نداشتند. همچنین پنج نفر معادل ۳۱ درصد افزایش نرخ و سه نفر معادل ۱۹ درصد کاهش نرخ جهانی طلا را پیش‌بینی کردند.

از سوی دیگر، از میان ۸۵۵ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۴۷۹ رای‌دهنده، معادل ۵۶ درصد افزایش نرخ طلا و ۲۲۲ نفر، معادل ۲۶ درصد کاهش نرخ این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۵۴ رای‌دهنده یا ۱۸ درصد نیز نظری در مورد روند نرخ طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و اتفاق نظر داشتند.

اوله هانسن، تحلیلگر ارشد ساکسوبَنک، روند نزولی را در هفته پیش رو برای طلا پیش‌بینی کرده است. با این حال، این روند را اصلاح ضعیف در روند صعودی قدرتمند بازار توصیف کرده است. او همچنین افزود که ممکن است سطح حمایتی طلا در کوتاه‌مدت به هزار و ۴۵۰ دلار برسد.

جورج گرو، تحلیلگر موسسه آربی‎سی ولث‌منجمنت هم اعلام کرد که احتمالا هفته آینده نرخ طلا صعودی باشد. با این حال، دلارِ قوی همچنان تعیین‌کننده اصلی سرنوشت طلا است.

او تاکید کرد: جهان به سرمایه‌ امن نیاز دارد و درحال‌حاضر این پناهگاه دلار ایالات متحده امریکا است. اما از آنجا که بازدهی اوراق قرضه امریکا پایین است، زمان زیادی طول نخواهد کشید که سرمایه‌گذاران بار دیگر به بازار طلا روی بیاورند.

چارلی ندوس، تحلیلگر ارشد اقتصادی اعلام کرد که سطح حمایتی بعدی برای طلا هزار و ۴۷۰ دلار در هر اونس خواهد بود.

علی‌رغم افت یک درصدی بازار طلا در هفته گذشته، برخی از تحلیلگران به دلیل افزایش نااطمینانی‌ها هنوز نسبت به آینده این بازار خوش‌بین هستند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی معتقد است: رویدادهای متفاوتی از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تا استیضاح دونالد ترامپ در امریکا و اختلافات تجاری در جهان وجود دارد و این میزان از عدم قطعیت به افزایش نرخ طلا منجر خواهد شد.

منبع: تجارت‌نیوز