آپارتمان‌های محله‌های شرق تهران از ارقامی حدود ۱۵میلیون تومان به ازای هر متر مربع تا بالای متری ۱۰۰میلیون تومان در برخی از محله‌ها معامله و قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت خانه در شرق تهران چند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

قیمت خانه در محله‌های شرق تهران از ارقامی حدود ۱۵میلیون تومان به ازای هر متر مربع تا بالای متری ۱۰۰میلیون تومان در برخی از محله‌ها معامله و قیمت‌گذاری می‌شود.

قیمت خانه در شرق تهران

به گزارش سایت فردا، مشاوران املاک در شرق تهران معتقدند معاملات مسکن در شرق روندی کاهشی به خود گرفته و قیمت مسکن نیز در پی رکود معاملات کاهش داشته است؛ نمونه واحدهای ثبت‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران نیز این موضوع را تصدیق می‌کند. منطقه4، 8، 13 و 14 مناطقی است که در شرق تهران قرار دارد و قیمت مسکن نیز هر چه به شمال تهران نزدیک می‌شویم افزیش خواهد داشت؛ تهرانپارس، مجیدیه، پاسداران، نارمک، وحیدیه و... از محله‌های تهران در شرق محسوب می‌شود که در ادامه به بررسی قیمت مسکن در این محله‌ها خواهیم پرداخت.

قیمت خانه

لازم به ذکر است که قیمت‌ها بر اساس معاملات انجام‌ شده طی نیمه اول بهمن ماه99 (بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) است. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های درج‌ شده ندارد و این جدول فقط نمونه‌ای از خرید و فروش‌های آپارتمان‌های شرق تهران است که در نیمه اول بهمن ماه امسال در تهران انجام شده و به طور مطلق بیانگر میانگین نرخ مسکن در محله‌های یادشده نیست.

 

تهرانپارس یکی از محله‌های شرق تهران است که واحدهای نوساز آن از متری 35میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ البته این رقم طبق گفته کارشناسان مشاور املاک بوده و براساس معاملات انجام‌شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران، یک واحد 145متری و یک سال ساخت در آن متری 33میلیون و 793هزار تومان معامله شد؛ همچنین قیمت مسکن برای یک خانه 155متری و 20سال ساخت در حسین آباد 44میلیون و 193هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

واحدهای محله مجیدیه نیز از متری 20میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که در نیمه اول بهمن ماه یک خانه 68متری و 9سال ساخت در آن متری 23میلیون و 847هزار تومان به فروش رسید. واحدی 161متری و 8سال ساخت در کاظم آباد نیز با قیمت 7میلیارد و 800میلیون تومان به فروش رسید.

یکی از نکات قابل توجه در خصوص معاملات انجام‌شده در شرق این است که واحدهای شرق غالبا در متراژهای پایین معامله شده است و تعداد واحدهای متراژ بالا در نیمه اول بهمن ماه بسیار کمتر بود.

منطقه8 از مناطق شرق تهران است که تعداد زیادی از واحدهای آن در متراژ پایین معامله شد؛ یک واحد 59متری و 8سال ساخت در کرمان متری 28میلیون و 798هزار تومان، خانه‌ای 37متری و 9سال ساخت در لشگر با قیمت 775میلیون تومان، یک دستگاه آپارتمان 29متری و 7سال ساخت در وحیدیه 665میلیون تومان و یک خانه 59متری و 8سال ساخت در مجیدیه متری 28میلیون و 798هزار تومان به فروش رفت.

قیمت خانه در نیرو هوایی

نیروهوایی یکی از مناطق گران قیمت در حوزه قیمت مسکن در شرق تهران است و قیمت برخی واحدهای آن به متری 50میلیون تومان و حتی بالاتر نیز می‌رسد؛ یک واحد 115متری و یک سال ساخت در این محله متری 37میلیون تومان فروخته شد؛ همچنین واحدهای محله پیروزی از متری 20میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود که فردی برای خرید واحدی 74متری و 15سال ساخت در این محله 22میلیون و 620هزار تومان در هر متر مربع هزینه پرداخت کرد.

قیمت خانه

یک خانه 54متری و 3سال ساخت در مینایی متری 22میلیون و 826هزار تومان، واحدی 65متری و 2سال ساخت در شیوا متری 24میلیون و 384هزار تومان و یک دستگاه آپارتمان 86متری و یک سال ساخت در آهنگ متری 35میلیون و 232هزار تومان معامله شد.‎