حفاظت از دارایی‌ها و اموال شخصی یک امر بسیار توصیه شده و متداول است. همه ما در هر جایگاهی که هستیم، سعی در ایمن‌سازی محیط اطراف خود داریم. برای دستیابی به این مهم، خرید تجهیزات ایمنی اولین اقدامی است که هر فردی می‌تواند برای ایمن سازی محل کار و زندگی خود انجام دهد. یکی از این تجهیزات، دوربین مداربسته ساختمان است. وجود یک دوربین مداربسته در هر محیطی، باعث کاهش جرائم می‌شود. به عنوان مثال در یک بوتیک دارای دوربین مداربسته، احتمال دزدی کاهش می‌‌یابد؛ چرا که حتی وجود ظاهری یک دوربین می‌تواند به ایمن‌سازی فضاهای مختلف از طریق ایجاد ترس کمک کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

از طرفی دیگر در صورت احتمال رخ دادن جرائمی مشابه، با وجود دوربینی که در هنگام وقوع جرم در محل حضور داشته و همه چیز را ضبط کرده، احتمال شناسایی فرد مجرم به شدت افزایش می‌یابد. هیچ چیز به اندازه یک چشم همیشه بیدار که دیده‌های آن ذخیره می‌شود، باعث آرامش خیال افراد نمی‌شود. به همین خاطر است که در انواع ساختمان‌های عمومی نظیر بیمارستان و بانک، ساختمان‌های صنعتی نظیر نیروگاه یا کارخانه و ساختمان‌های مسکونی، تا این حد استفاده از دوربین مداربسته ساختمان متداول است.

فرقی نمی‌کند که شما برای محل کار خود قصد خرید دوربین مداربسته ساختمان دارید یا به قصد ایمن‌سازی هر چه بیشتر محل زندگی خود این تصمیم را گرفته‌اید، در هر صورت آشنایی با پرفروش‌ترین انواع دوربین مداربسته ساختمان می‌تواند به شما در گرفتن بهترین تصمیم ممکن کمک کند.

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام یا Dome، به انواعی از دوربین گفته می‌شود که دارای ظاهری گنبد مانند هستند. در واقع این دوربین‌ها که شبیه گنبد یا نیمه پایینی یک کره به نظر می‌رسند، به دلیل طراحی مخصوص خود می‌توانند در سقف و یا کنج دیوار نصب شوند. از آن‌جایی که دوربین‌های مداربسته دام، غالبا روی سقف فضاهای مختلف نصب می‌شوند، به دوربین مداربسته سقفی نیز معروف هستند. جنس بدنه این دوربین‌ها معمولاً از نوعی پلاستیک قوی است که آن را برای فضا‌های سرپوشیده ساختمانی بسیار مناسب می‌سازد. کیفیت تصاویر در دوربین‌های مداربسته ساختمانی دام، می‌تواند از ۲ تا ۱۲ مگاپیکسل، (بسته به لنز و سنسور) متغیر باشد. شما می‌توانید در دو نوع آنالوگ و یا تحت شبکه (IP)، دوربین‌های مداربسته دام را تهیه نمایید.

دوربین مداربسته ساختمان مدل دام، دارای قابلیت چرخش است که میزان چرخش می‌تواند توسط اپراتور کنترل شود. از این جهت، شما می‌توانید با تغییر دادن زاویه دید با توجه به نیاز، از این قابلیت برای ایمن کردن هر چه بیشتر فضای داخلی ساختمان خود استفاده کنید.

از برند‌هایی که در زمینه تولید این مدل دوربین‌ها موفق عمل کرده است می‌توان به برند کانکت (Connect) اشاره کرد. دوربین مداربسته دام متعلق به این برند نام آشنا، دارای قابلیت دید در شب است که تا فاصله ۴۰ متر را ساپورت می‌کند. دوربین دام برند کانکت، ضد آب و مقاوم در برابر عوامل محیطی‌ مختلف نظیر برف، باران یا گرد و غبار است. خوب است بدانید که دوربین مداربسته دام، در انواع باکیفیت و دارای رزولوشن ۱۰۸۰ یا همان HD نیز در دسترس است؛ به عنوان مثال دوربین دام متعلق به برند View R. شما می‌توانید برای افزایش امنیت ساختمان خود، دوربین مداربسته دام را برای فضا‌های سرپوشیده تهیه نمایید.

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت یا Bullet که گاها به آن دوربین مداربسته بولت نیز گفته می‌شود، به دوربین‌هایی اطلاق می‌شود که دارای ظاهری استوانه‌ای و گلوله مانند هستند. از آن‌جایی که Bullet به معنی گلوله است، این مدل دوربین‌ها، به دوربین مداربسته بولت معروف هستند. این دوربین‌ها به دلیل طراحی خود و بدنه‌ای فلزی با مقاومت بالا، می‌توانند در انواع محیط اعم از سرپوشیده یا محیط‌های باز مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال استفاده از این مدل دوربین‌ها در ساختمان‌هایی عموماً باز نظیر باغ‌ها و یا در قسمت حیاط یا راهرو ساختمان‌ها، بسیار متداول است.

دوربین مداربسته بولت، معمولاً برای تصویر‌برداری فواصل دور بسیار مناسب است. خوب است بدانید که برخلاف دوربین مداربسته ساختمان مدل دام، مدل بولت قابلیت چرخش را دارا نیست. دوربین مداربسته بولت نیز در دو نوع آنالوگ و تحت شبکه ساخته می‌شود.

تفاوت دوربین مداربسته ساختمان آنالوگ با تحت شبکه

دوربین‌ها از هر مدلی که باشند، از یکی از دو تکنولوژی آنالوگ یا تحت شبکه (IP) جهت نمایش و ذخیره تصاویر استفاده می‌کنند. پس خوب است به هنگام خرید دوربین مداربسته ساختمان، تفاوت این دو را بدانید. در دوربین‌های مداربسته ساختمان آنالوگ، سیگنال‌ها به شکل آنالوگ و از طریق اتصالات سیمی منتقل می‌شوند که این مسئله باعث کاهش سرعت ارسال و کیفیت تصاویر می‌شود. تأخیر‌های ثانیه‌ای و نویز‌پذیری از معایب دوربین‌های آنالوگ هستند و قیمت پایین‌تر نسبت به انواع تحت شبکه، از مزایای آن به شمار می‌رود.

دوربین مداربسته تحت شبکه یا IP که می‌تواند به صورت باسیم یا بی‌سیم در دسترس باشد، با برخورداری از تکنولوژی‌ به‌روزتر، یعنی تبدیل تصاویر به کدهای ۰ و۱، دارای مزیت‌هایی نظیر سرعت انتقال و کیفیت بالای تصاویر بوده وهمچنین قابلیت انتقال تصاویر ضبط شده از طریق اتصال اینترنت را برخوردار است. قابلیت تشخیص چهره و ارسال فایل‌های ویدئویی به صورت همزمان، از دیگر مزایای قابل توجه دوربین مداربسته ساختمان مدل تحت شبکه است.

دوربین مداربسته ساختمان را از ورادید بخرید

ورادید یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش انواع دوربین مداربسته است که شما می‌توانید انواع معرفی شده و سایر انواع دوربین مداربسته را در آن با گارانتی حداقل یک‌ساله، کیفیت مثال زدنی و قیمتی مناسب تهیه کنید. محصولات خریداری شده به صورت اکسپرس و سریع به دست شما خواهند رسید. قابلیت پرداخت در محل، ویژگی اطمینان‌بخشی در خصوص اعتبار بی‌نظیر ورادید است. شما می‌توانید جهت مشاهده محصولات یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت ورارید به نشانی اینترنتی https://varadidco.com/ مراجعه نمایید.