دوربین‌­های مداربسته داهوا را می‌­توان به دسته‌­های دوربین مداربسته تشخیص چهره، دوربین داهوا مدل پلاک­‌خوان، دوربین ضدانفجار و ضداکسایش داهوا و دوربین مداربسته حرارتی داهوا تقسیم نمود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دوربین مداربسته به دوربین‌­هایی گفته می­‌شود که در یک محل به منظور بالا بردن امنیت و جلوگیری از سرقت نصب می­‌شوند. دوربین­‌های مداربسته در فروشگاه­‌ها، اماکن مهم دولتی و سازمانی، بزرگراه‌­ها و بسیاری از اماکن عمومی و خصوصی دیگر نه تنها برای بالا بردن امنیت بلکه بدلایل مختلفی نصب می­‌شوند ازجمله کنترل ترافیک و مدیریت شهری، نظارت بر عملکرد پرسنل، تعقیب نامحسوس مجرمین، اثبات ادعا و کاهش مسئولیت را می­‌توان ذکر نمود. امروزه کمپانی­‌های زیادی دوربین مداربسته را با تکنولوژی و کیفیت متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌­کنند. دوربین داهوا یکی از برندهای باکیفیتی است که توسط شرکت داهوا، دومین کمپانی تولیدکننده این نوع محصول در جهان تولید می­‌گردد که در 5 قاره دارای نمایندگی­‌های فعال می‌­باشد. مدل‌های مختلفی از دوربین داهوا تولید می­‌شوند که از لحاظ امکانات، قابلیت، قیمت و کاربرد متفاوت هستند. دوربین‌­های مداربسته داهوا را می‌­توان به دسته‌­های دوربین مداربسته تشخیص چهره، دوربین داهوا مدل پلاک­‌خوان، دوربین ضدانفجار و ضداکسایش داهوا و دوربین مداربسته حرارتی داهوا تقسیم نمود.

image_c8f5c091c2feeac95cddad150615a171a6a55d21

کاربرد دزدگیر اماکن و مقایسه آن با دوربین مداربسته

دوربین‌­های مدار بسته از جمله دوربین داهوا همانطور که گفتیم نقش حفاظت و ایمنی مکان را به عهده دارد اما امکانات دیگری هم هستند که این وظیفه را کامل­‌تر می‌­کنند مانند دزدگیر اماکن که در برندهای مختلف با قابلیت‌­های متفاوت در بازار موجود می­‌باشند. دزدگیر اماکن یکی از وسایل امنیتی مغازه­‌ها، فروشگاه­‌ها، خانه­‌ها و... می­‌باشد که می‌­تواند به کمک سنسورهای حرکتی هر گونه حرکت غیرقانونی را از طریق تماس یا پیامک به اطلاع شخص رسانده و با درآوردن صدای آژیر در محل باعث فراری شدن افراد مزاحم می‌­شود. در ابتدا این وسیله ساختار ساده‌­ای داشت و تنها می­‌توانست در محل صدا تولید کند اما با پیشرفت تکنولوژی و توسعه فناوری امکانات حرفه­‌ای‌­تری به آن اضافه‌­تر شد. تجهیزات بکار رفته در این نوع سیستم امنیتی شامل کنترل کننده اصلی، تلفن کننده، سنسور درب و پنجره، سنسور شکست شیشه، آژیر برای پخش صدا، دتکتورهای دود، سنسورهای حرکتی داخلی و خارجی می‌­باشد. دزدگیرهای اماکن زیادی وجود دارند که از لحاظ امکانات با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند و هر کس با توجه به انتظاراتی که دارد از آن خریداری می­‌کند. اما چه تفاوتی با دوربین مداربسته دارد؟

 اطلاعاتی درباره دوربین مداربسته و تفاوت آن با دزدگیر اماکن

قابلیت­‌های دوربین مداربسته با دزدگیر اماکن متفاوت می­‌باشد، اگر چه هر دو برای حفاظت و امنیت طراحی شده­‌اند اما یکسان عمل نمی­‌کنند. دوربین‌­های مداربسته در هر برندی از جمله دوربین داهوا قابلیت ذخیره تصاویر و اتفاقات را بر روی هارد دیسک را دارند که از طریق برنامه ذخیره شده می­‌توان به بررسی و مشاهده اتفاقات پرداخت. همچنین می‌­توان بصورت آنلاین و به کمک نرم‌­افزار که بر روی تلفن همراه نصب می­‌گردد تصاویر و رفت و آمدها را مشاهده کرد. اما در مکان‌هایی مانند مغازه‌­ها، فروشگاه‌­ها و... چنانچه سارقین با صورت پوشیده وارد مکان شوند امکان شناسایی یا جلوگیری از سرقت آنها وجود ندارد. بنابراین برای اینکه با پوشش کامل­‌تری از آن مکان محافظت شوند می­‌توان از دزدگیرهای اماکن به صورت مکمل استفاده نمود تا اموال و دارایی­‌هایمان چه در زمان حضور خودمان و چه در دوران تعطیلات و تفریح که در محل حضوری نداریم با آرامش خیال محافظت نماییم.

image_95b7953737904fbbb62622dcf020f27c63b606d5

اهمیت نصب دوربین داهوا

از گذشته تاکنون همواره محافظت از خانه و محل کار وجود داشت اما با توجه به تحولات صورت گرفته شکل دیگری به خود گرفته و نسبت به گذشته کامل‌تر و بهتر شده است. بدلیل ضرورت استفاده از دوربین­‌های مداربسته روز به­ روز ما شاهد رواج و گسترش کاربرد آنها در مکان­‌های مختلفی هستیم. دوربین داهوا یکی از برندهای معتبری است که کاربران آن را خریداری و نصب می­‌کنند. نصب دستگاه باکیفیتی مانند دوربین داهوا قطعاً تأثیر زیادی در جلوگیری از سرقت داشته و به خاطر حس امنیتی که به افراد می‌­دهد تمایل افراد به نصب این گونه دوربین‌­های مداربسته زیاد می‌­باشد. نکته دیگر این که هزینه نصب دوربین داهوا و یا هر دوربین مداربسته دیگری را نباید یک هزینه گزاف یا غیرالزامی تصور کرد زیرا تجربه ثابت کرده کسانی که از این وسیله استفاده نمی­‌کنند متمحل خسارت­‌های بسیار سنگین‌­تری شده‌­اند. اما هزینه نصب دوربین مداربسته بستگی به نوع و مدل دوربین، تعداد دوربین‌­ها، مرکز خرید، نحوه خرید، میزان کار، میزان کابل‌­کشی، ارتفاع نصب دوربین، دستمزد نصاب با توجه به تخصص و غیره بستگی دارد.

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید دوربین داهوا مدنظر داشته باشیم گارانتی و اصالت کالا می‌­باشد در این صورت است که اگر اختلالی در عملکرد سیستم دوربین مداربسته داهوا پیش آید شرکتی که خدمات گارانتی را ارائه می­‌کند. طبق قوانین تعهد شده در کارت گارانتی، بدون دریافت هزینه مشکل سیستم شمارا برطرف خواهد کرد. اما دوربین­‌های امنیتی مداربسته در دو مدل آنالوگ و تحت شبکه وجود دارند که البته مدل‌های تحت شبکه متقاضیان بیشتری دارد هر چند که مدل آنالوگ دارای مشتریان خاص خود می­‌باشد زیرا هر کس بر اساس انگیزه و اهداف خودش دست به انتخاب محصولات دوربین مداربسته می­‌زند. به عنوان مثال مدل آنالوگ برای مکان‌های کوچک بوده و روش ضبط و ارسال تصاویر توسط آن قدیمی و قابلیت بزرگ‌نمایی تصاویر کم بوده ولی در مدل تحت شبکه کیفیت تصاویر و نحوه ضبط و ارسال پیشرفته‌­تر است.

از کجا می‌­توانیم دوربین داهوا را بخریم؟

image_4de7c548d4ab7c0cb129c37d4fd457b1b963e7f8

فرادید یکی از مراکز معتبری است که از سال 1385 به مدیریت مهندس صدیقی با هدف فروش محصولات برند و باکیفیتی همچون داهوا، هایک ویژن، مکسل، سوئیچ و تجهیزات جانبی راه‌­اندازی شد. یکی از ویژگی­‌های فرادید این است که در همه مراکز استان­‌ها در زمینه دزدگیر، شبکه برق اضطراری، سیستم اعلام حریق، انتقال تصاویر روی تلفن همراه، فروش، مشاوره و اجرا به فعالیت مشغول است. همچنین شرکت فرادید نمایندگی دوربین مداربسته مکسل را در ایران نیز بر عهده دارد اگر قصد خرید دوربین داهوا و یا دیگر محصولات را دارید می‌­توانید به سایتhttps://faradidcamershop.com  مراجعه کنید. علاوه بر آن می­‌توانید اطلاعاتی را درباره محصولات ارائه شده بدست آورید و در صورت لزوم از طریق شماره‌­های تماس مندرج در سایت فرادید با این مجموعه در ارتباط باشید.