دردسری جدیدی که توسط استارلوکس برای خودرو سازان ایجاد شده است، خبر از افت آن ها در زمینه ساخت خودرو میدهد. شاید خبری عجیب باشد که خودرو دنا تولید ملی نیست و صرفا یک نسخه جدید از همان سمند آلمانی است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تولیدات خودرو در کشور ما همیشه پر حاشیه و عجیب بوده است. از طرح ساخت یک خودرو جدید گرفته تا حتی نام گذاری برای آن همیشه در حاشیه و عجیب بوده است. شاید صنعت خودرو سازی در ایران جز پر حاشیه ترین صنایع ایرانی شناخته شود. از کیفیت خودرو ها تولید شده گرفته تا تولید سالانه هزاران دستگاه اتوموبیل که فقط در پارکینگ کارخانه ها خاک میخورند. اما مسئله اصلی چیز دیگری است که شاید توجه ما به آن جلب شده باشد. زمانی که خودرو تیبا توسط شرکت سایپا تولید و روانه خیابان ها شد، همه به خوبی تشابه آن را با پراید فهمیدند. اما مسئله اصلی چیز دیگری است که بسیار هم مهم و دارای اهمیت است. داستان از این قرار است که خودرو های که امروز توسط کارخانه های ایرانی به عنوان خودرو ملی و جدید روانه بازار میشوند، همه فقط یک فیس لیفت از خودرو دیگر است.

به گزارش استارلوکس خودرو های داخلی همه و همه نمونه فیس لیفت شده از خودرو های دیگر هستند. به طور مثال خودروی که به عنوان 207 در کشور ونتاژ میشود در واقع فیس لیفت خودرو 206 است. اگر نمونه اصلی خودرو 207 خارجی را مشاهده کرده باشید بسیار با نمونه ایرانی آن متفاوت است. یا همچنین خودرو دنا که هر چند جز خودرو های محبوب ایرانی است، فیس لیفت همان خودرو سمند است. همانطور که در تصویر زیر هم میبینید به طراحتی میتوان متوجه این موضوع شد. همچنین از عملکرد این خودرو میتوان نسبت تشابه بین این دو را فهمید.

فیس لیفتفیس لیفت چیست؟

اگر بخواهیم این موضوع را با زبانی ساده توضیح دهیم، در واقع فیس لیفت خودرو به آپدیت کردن یک سری از خودرو و به روز کردن ظاهر آن میگویند. فیس لیفت شدن خودرو ها جهت به روز شدن و ایجاد تغییرات در ظاهر و باطن خودرو است. تغییرات فیس لیفت به دو دسته تغییرات جزئی و کلی تفسیم بندی میشود. اما غیر از این دو دسته، دو نوع فیس لیفت شرکتی و فیس لیفت دستی اشاره کرد. از نمونه های فیس لیفت جزئی شرکتی میتوان به فیس لیفت 206 که همان خودرو 207 میباشد اشاره کرد. همینطور میتوان به سمند سورن که یک فیس لیفت جزئی از خودرو سمند است اشاره نمود. از نوع فیس لیفت کلی میتوان به خودرو دنا اشاره کرد که تغییرات بسیار عمده تری نسبت خودرو سمند دارد. همچنین نوع دیگر آن را میتوان به خودرو تیبا که فیس لیفت پراید نسبت داد.

اما انتقادی که اینجا به خودرو سازارن وارد میشود، نام گذاری جدید برای خودرو های فیس لیفت شده است. شاید این سیاست کاری خودروسازان ایرانی باشد. اما نسخه های خارجی از این فیس لیفت ها و یا در واقع آپدیت کردن خودرو ها با عنوان و نام جدیدی رو نمایی نمیشود. به طور مثال شرکت تویوتا هر ساله خودرو خودرو های خود را فیس لیفت میکند. یکی از نمونه های بسیار محبوب آن در ایران و به خصوص کشور های خاورمیانه، خودرو لندکروز است. هر ساله فیس لیفت لندکروزتوسط این شرکت انجام میشود و نام آن صرفا اشاره به مدل جدید لندکروز دارد.

فیس لیفت شرکتی در تمام دنیا!

فیس لیفت شرکتی در واقع همان به روز شدن و تغییراتی است که خودرو سازان بر روی خودرو های خود انجام میدهند. این کار را نیز تقریبا تمامی شرکت های خودرو سازی جهان انجام میدهند . صرفا مربوط به ایران نمیشود. به طور مثال اگر ایران خودرو، خودروی سمند خود را فیس لیفت میکند و با نام دنا روانه بازار میکند. یا همان دنا را باز فیس لیفت میکنند و با نام دنا پلاس و حتی تارا روانه بازار میکنند. همچنین خودرو سازان خارجی مثل شرکت های بنز، بی ام دبلیو، رنو، تویوتا، هیوندای و ... نیز این کار را انجام میدهند. در بخش قبلی به خودرو لندکروز اشاره کردیم که نمونه های آن در ایران تا سال 2013 در کشور وجود دارد. نسخه های جدید این خودرو به دلیل تحریم متاسفانه در کشور ما وجود ندارد.

البته به همین دلیل هم بسیاری از افراد دست به فیس لیفت دستی خودرو خود میزنند که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. از نمونه های دیگر نیز میتوان به خودرو سوناتا، سانتافه، انواع بنز، تالیسمان، کولیوس، سورنتو، سراتو، اوپتیما و ... اشاره کرد. شرکت خودرو سازی کیا نیز یکی از پیشتازان در زمینه فیس لیفت خودرو های خود است. این شرکت هر ساله خودرو های خود را به صورت مداوم فیس لیفت و به روز میکند. به خصوص این اتفاق در خودرو های پرچم دار بیشتر است. این نسخه را میتوان در خودرو های پرچمدار کیا یعنی سوناتا، سانتافه و سورنتو مشاهده کرد.

فیس لیفت لندکروز

فیس لیفت دستی چیست؟

فیس لیفت دستی خودرو در واقع به خدماتی گفته میشود که توسط مراکز خدمات خودرو انجام میشود. این فیس لیفت شامل تمامی خودرو ها میشود. از خودرو های اسپرت شده ای که در خیابان میبینید، که نوعی فیس لیفت هستند تا خودرو های مثل لندکروز و بنز که فیس لیفت شدن آن ها در ایران بسیار هم پر طرفدار است. به خصوص باز هم در این بین خودرو لندکروز بسیار اختصاصی تر به فیس لیفت شدن آن اهمیت داده میشود. خودرو لندکروز به دلیل اینکه نسخه های جدید آن وارد کشور نمیشود، بسیاری از صاحبان نسخه های قدیمی این خودرو، خودشان آن را فیس لیفت میکنند. فیس لیفت لندکروز خدماتی است منطبق با نسخه های جدید آن هر ساله انجام میشود. اگر شما هم قصد استفاده از خدمات فیس لیفت را دارید، میتوانید به صفحه فیس لیفت لندکروز مراجعه کنید. 

خدمات فیس لیفت لندکروز استارلوکس یکی از خدماتی است که بسیار محبوب است. این خدمات به بهترین شکل ممکن انجام میشود. شما نیز میتوانید از این خدمات به خوبی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی مثلث آنلاین: رد پای پسر وزیر در کمیاب شدن دستکش ایمنی! + عکس

لندکروز

چگونه خودرو خود را فیس لیفت کنیم؟

اگر شما هم قصد دارید تا خودرو خود را فیس لیفت کنید، میتوانید به استارلوکس مراجعه کنید. برای مراجعه و ارتباط با استارلوکس میتوانید به نشانی اینترنتی https://starluxecar.com مراجعه کنید. تمامی خدمات نظیر فیس لیفت، احیای رنگ، سرامیک خودرو، صافکاری، واکس و پولیش و ... در استارلوکس انجام میشود. استارلوکس مفتخر است که یکی از برترین مراکز خدمات خودرو در تهران است. با مراجعه به سایت استارلوکس میتوانید از خدمات ویژه این مرکز برخوردار شوید.

منبع: استارلوکس