سئو محلی چیست؟ آشنایی با Local سئو
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

طبق آمار ارائه‌شده توسط گوگل، کاربران در 46 درصد از جستجوها به دنبال اطلاعات محلی هستند. این بدان معناست که اگر کسب و کار شما برای جستجوی محلی یا Local Search بهینه نشده باشد، ممکن است مشتریان بالقوه‌ای که آماده خرید در نزدیکی شما هستند را از دست بدهید. اینجاست که سئوی محلی یا Local SEO اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند!

اگر نمی‌دانید سئو محلی چیست و تا به حال از قابلیت‌های Local Search گوگل برای نمایش کسب و کار خود به مشتریان بالقوه استفاده نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم که به طور کامل با مزایا و نحوه استفاده از سئوی محلی برای کسب و کار خود آشنا شوید.

6

سئو محلی چیست؟ در دسترس مشتریان نزدیک خود باشید

به زبان ساده، سئوی محلی به معنای بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای حضور در نتایج جستجوهای محلی (Local) است. سئوی محلی به شما کمک می‌کند تا کسب و کارتان در نقشه گوگل و در نتایج جستجو در رتبه بالاتری قرار بگیرد. به این ترتیب، اگر مشتری‌های بالقوه شما در محدوده مکانی نزدیک، جستجوهایی مرتبط با کسب و کار و خدمات شما انجام دهند، این شانس را دارید تا در نتایج جستجوی آن‌ها حضور داشته باشید.

برای مثال اگر کاربری در گوگل عبارت «پیتزا» را جستجو کند، در بالاترین قسمت صفحه نتایج گوگل، تعدادی از فست فود های نزدیک به همراه موقعیت مکانی و امتیاز آن‌ها نمایش داده می‌شوند. حالا اگر شما صاحب یک فست فود در محل زندگی این کاربر باشید، با کمک سئو محلی می‌توانید در لیست کسب و کارهای پیشنهادی گوگل قرار بگیرید و شانس بیشتری برای جذب مشتری داشته باشید. علاوه بر کسب و کارهای فیزیکی مانند فست فود ها، وب سایت‌ها نیز شانس حضور در این نتایج را دارند. بنابراین سئو محلی می‌تواند بخشی از سئو سایت شما باشد.

اسلایدر سئو محلی و باکس جستجوی محلی؛ ویترینی برای کسب و کار شما!

در جستجوهای محلی، گوگل از روش‌های مختلفی برای نمایش نتایج مرتبط استفاده می‌کند. حالت اول با نام اسلایدر سئو محلی شناخته می‌شود و همانطور که از نام آن پیداست، شامل تعداد زیادی کسب و کار است که به شکل یک اسلایدر در بالای صفحه نتایج جستجو در گوگل نمایش داده می‌شود. متأسفانه در ایران به دلیل تحریم‌ها و عدم امکان ثبت کسب و کارها در Local Business گوگل، در اکثر موارد اسلایدر گوگل نمایش داده نمی‌شود.

در اکثر موارد، نتایج جستجوهای محلی در ایران به شکل باکس جستجوی محلی نمایش داده می‌شود. در این باکس بین 3 تا 10 کسب و کار مرتبط به همراه محل آن‌ها در نقشه گوگل نمایش داده می‌شود. اطلاعات موجود در این باکس شامل نام کسب و کار، تعداد نظرات ثبت‌شده در گوگل و میانگین امتیاز کسب شده است.

چه عواملی بر حضور ما در جستجوهای محلی (Local Search) تأثیرگذار هستند؟

هدف گوگل این است که بهترین پاسخ را برای هر جستجوی کاربران ارائه کند. بنابراین، از فاکتورهای مختلفی برای نحوه رتبه‌بندی نتایج و نمایش آن‌ها به کاربران استفاده می‌کند. باکس نقشه و کسب و کارها در نتایج گوگل زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران جستجویی با هدف پیدا کردن نزدیک‌ترین کسب و کار محلی انجام دهند.

به طور کلی فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل برای جستجوهای محلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • مرتبط بودن
  • فاصله
  • امتیازات

اگر کسب و کار شما به جستجوی کاربران مرتبط بوده، محل فیزیکی کسب و کار شما در نقشه به محل زندگی کاربر نزدیک و امتیازاتی که در نقشه گوگل برای شما ثبت‌شده است بالا باشد، آنگاه شانس این را دارید که در نتایج جستجوهای محلی کاربران حضور داشته باشید. فراموش نکنید هرکدام از این فاکتورها شامل گروهی از فاکتورهای مختلف هستند.

به طور کلی، بیش از 150 فاکتور شناخته‌شده و ناشناخته در رتبه‌بندی و نمایش کسب و کار شما تأثیر می‌گذارند. شما می‌توانید از طریق روش‌های مختلفی سئوی محلی خود را تقویت کنید. طراحی یک سایت متناسب با قوانین سئو اولین قدم شما برای حضور در این نتایج است. تیم حرفه‌ای آژانس خلاقیت وبسیما با طراحی سایت فروشگاهی و سایت شرکتی با رعایت کامل قوانین سئو می‌تواند به شما کمک کند تا فرآیند سئوی محلی خود را کوتاه‌تر کنید.

راز موفقیت در سئو محلی؛ چند راهکار ساده اما مؤثر

موفقیت در سئو محلی کار سختی نیست! کافی است تا با راهکارهای سئو محلی آشنا باشید و به درستی از ترفندهای مختلف برای کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوهای محلی استفاده کنید. ما در اینجا چند راهکار اساسی برای تقویت سئو محلی را معرفی می‌کنیم. با استفاده از این راهکارها می‌توانید صدر نتایج گوگل در جستجوهای محلی مرتبط را در اختیار بگیرید.

  • وجود شماره تلفن و درج آدرس شرکت به همراه اطلاعات کامل در صفحه درباره ما
  • اضافه کردن نام، آدرس و تلفن در تمامی صفحات وب‌سایت
  • محتوای منحصر به فرد در هر صفحه برای توضیح یک محصول یا خدمات
  • قرار گرفتن سایت در سایت‌های دایرکتوری محلی
  • وجود لینک به سایت شما در سایت‌های مرتبط
  • امکان قرار دادن نظرات و امتیازدهی در سایت
  • هدف گرفتن کلمات کلیدی مرتبط و ارزشمند

اگر در مورد استفاده از این راهکارها نیاز به راهنمایی بیشتری دارید و می‌خواهید از حرفه‌ای‌ترین متخصصان سئو کمک بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از خدمات مشاوره حرفه ای سئو آژانس خلاقیت وبسیما استفاده کنید. با کمک وبسیما می‌توانید در کنار این روش‌های مؤثر، از ترفندهای دیگری نیز برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود بهره‌مند شوید.

7

از طراحی سایت تا صدر نتایج گوگل با آژانس خلاقیت وبسیما!

در این مقاله سعی کردیم به سؤال سئو محلی چیست پاسخ دهیم و با روش‌های موفقیت در Local SEO آشنا شویم. با رعایت نکات ساده‌ای که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید مشتریان محلی را به فروشگاه خود هدایت کنید و از مزایای حضور در صدر نتایج جستجوهای محلی بهره‌مند شوید. در این مسیر، آژانس خلاقیت وبسیما از طراحی سایت و قدم‌های اولیه تا صدر نتایج گوگل همراه شماست.

آژانس خلاقیت وبسیما از سال 1392 تا به امروز توانسته با ارائه خدمات شفاف، صادقانه و ارزش‌آفرین به کسب و کارهای بزرگ و کوچک، استارتاپ ها و افراد مختلف کمک کند تا در کسب و کار اینترنتی خود به موفقیت دست پیدا کنند. شما هم می‌توانید همین حالا با مراجعه به وب‌سایت وبسیما از خدمات ارزش‌آفرین وبسیما برای کسب بهترین نتایج بهره‌مند شوید.