10 شغل پر تقاضا در کانادا برای مهاجرت کاری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

کانادا جزو کشور‌های پیشرفته دنیا به حساب می‌آید و برای استمرار روند رشد خود به نیروی کار ماهر نیاز دارد؛ ازهمین‌رو همواره در حال جذب متخصصین از سراسر دنیا است. برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، اطلاع از پرتقاضا‌ترین مشاغل در کانادا بسیار کاربردی خواهد بود. در این مطلب قصد داریم تا ۱۰ مورد از مشاغل پرتقاضا در کانادا را معرفی کنیم؛ مطالعه این مطلب برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند بسیار ارزشمند خواهد بود.

1. مهندسی عمران؛ بازنشستگی زود‌هنگام و درآمد مناسب

رشته مهندسی عمران نه‌تنها در کانادا بلکه در سراسر دنیا بسیار پرطرفدار است و بازار کار فوق‌العاده‌ای نیز دارد. مهندسی عمران در کانادا علاوه‌بر درآمد مناسب از وجهه کاری بالایی نیز برخوردار است. گستردگی این رشته و زمینه‌های شغلی مرتبط با آن، شرایط کار مهندسین عمران در کانادا را مساعد کرده است. بازنشستگی سریع‌تر در رشته عمران نسبت به سایر رشته‌ها را می‌توان از مزایای دیگر این رشته به حساب آورد. رشد سریع پروژه‌ها در کشور کانادا باعث شده تا رشته عمران در دسته مشاغل پرتقاضا در کانادا قرار بگیرد. 

در حال حاضر استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا بیشترین تقاضا را برای جذب مهندسین عمران دارد. برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، ویزای جاب آفر گزینه مناسبی به‌ حساب می‌آید. با آگاهی از هزینه جاب آفر کانادا به بهترین روش می‌توانید برای ویزای کاری این کشور اقدام کنید. 

5

2. شغل حسابداری در کانادا، از حسابرس شخصی تا بازار بورس

حسابداران در کانادا می‌توانند به دو صورت دولتی و خصوصی فعالیت کنند. بانک‌ها، اداره‌ها و مؤسسه‌های دولتی از جمله مواردی هستند که می‌توان به‌صورت دولتی در آن‌ها مشغول به کار شد؛ همچنین به‌عنوان حسابرس شخصی و خانوادگی نیز امکان فعالیت در کانادا برای حساب‌داران وجود دارد. بازار بورس کانادا را در لیست بزرگ‌ترین بازار‌های بورس دنیا قرار دارد.فعالیت در بازار بورس یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های کار در کانادا برای ایرانیان است.

غیر از مهاجرت کاری به کانادا روش‌های دیگری نیز برای دریافت اقامت در این کشور وجود دارد. به‌عنوان مثال، با سرمایه‌گذاری یا خرید خانه در کانادا می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

3. بازار کار داغ مدیر پروژه فناوری اطلاعات در کشور کانادا

یکی از مهم‌ترین عوامل اقتصاد قدرتمند کانادا، رشد این کشور در حوزه فناوری اطلاعات است. با حرکت جهان به سمت اقتصاد دیجیتال، شرکت‌های مبتنی بر فناوری کانادا برای افزایش درآمد و رشد خود، اقدام به جذب نیروی کار با تخصص مدیریت پروژه IT از سراسر دنیا کردند. شرکت‌های این حوزه در رقابتی تنگاتنگ قرار دارند و همین موضوع بازار کار متخصصین فناوری اطلاعات را بیش از‌ پیش داغ کرده است. با کسب مهارت کافی در شغل فناوری اطلاعات، اخذ ویزا کانادا برای شما کار ساده‌ای خواهد بود.

4. مهندسی مکانیک، شغلی پر‌درآمد در ایالت‌های غربی کانادا

مهندسی مکانیک را می‌توان به‌عنوان وسیع‌ترین رشته مهندسی در کانادا بعد از رشته عمران معرفی کرد. استان‌های غربی کانادا بیشترین تقاضا را نسبت به جذب متخصصین رشته مهندسی مکانیک دارند. حقوق مهندسین مکانیک در استان‌های غربی نسبت به سایر استان‌های کانادا بیشتر است. حداقل مدرک تحصیلی برای اشتغال در رشته مکانیک، لیسانس است.

5. رشته پزشکی در کانادا، شغلی پر‌درآمد با چشم‌انداز بلند‌مدت

رشته پزشکی به‌دلیل شاخه‌های متعددی که دارد یکی از پرتقاضا‌ترین مشاغل کانادا به حساب می‌آید. وضع درآمدی آینده شغلی رشته پزشکی در کانادا بستگی به ایالتی دارد که قصد مهاجرت به آن را دارید. از پردرآمد‌ترین و پرتقاضاترین مشاغل مرتبط با رشته پزشکی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دندان‌پزشکی
  • دامپزشکی
  • روان‌شناسی بالینی
  • داروسازی
  • متخصص بیهوشی
  • بینایی‌سنجی

چنانچه در یکی از مشاغل گفته‌شده تخصص دارید، بخش عمده مسیر مهاجرت را طی کرده‌اید. 

6. مهندسی نرم‌افزار کامپیوتر، شغلی تخصصی با بازارکار جذاب و درآمد بالا

امروزه تکنولوژی در دنیا حرف اول را می‌زند؛ هرچه تخصص و تجربه شما در این زمینه بیشتر باشد، یقینا سریع‌تر موفق به دریافت ویزای کاری خواهید شد.. مهندسی نرم‌افزار را می‌توان به‌عنوان یکی از پر‌درخواست‌ترین مشاغل کانادا معرفی کرد؛ همچنین این شغل جزو پردرآمد‌ترین کار‌ها در کانادا به حساب می‌آید. برای فعالیت به‌عنوان مهندس نرم‌افزار در کشور کانادا به مهارت‌های زیر نیاز دارید:

  • برنامه‌نویسی سیستم‌های فنی
  • نصب و راه‌اندازی سیستم فنی
  • تحلیل داده‌ها 
  • نوآوری در طراحی
  • دانش ریاضی

چنانچه در کنار موارد ذکرشده، سابقه کار و تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید، در کوتاه‌ترین زمان ممکن جذب یکی از شرکت‌ها در کانادا خواهید شد.

7. تکنسین برق، جزو شغل‌های فنی کانادا با امکان خود‌اشتغالی

شغل تکنسین برق در کانادا جزو مشاغل فنی به حساب می‌آید؛ به‌طوری‌که می‌توان با حرفه و تخصص کافی در این زمینه، ویزای شغلی کانادا را اخذ کرد. برای استخدام به‌عنوان تکنسین برق در کانادا حداقل به دیپلم متوسطه، ۵ سال سابقه کار و تأییدیه از ایالت موردنظر نیاز دارید. علاوه‌بر استخدام در شرکت‌های بزرگ و کوچک، امکان خوداشتغالی با حرفه برق‌کاری در کانادا امکان‌پذیر است. فرصت‌های شغلی برای رشته برق‌کار در کانادا عبارت‌اند از:

  • بخش‌های دولتی
  • شرکت‌های مشاوره
  • حوزه وسیعی از صنایع ساخت و تولید، فراوری و حمل‌ونقل
  • شرکت برق
  • شرکت‌های مخابرات
  • کارخانه تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی

 درآمد برق‌کاری در کانادا کاملاً وابسته به ایالتی است که قصد مهاجرت به آن را دارید.

 

8. مهندسی کشاورزی، از بهترین گزینه‌های کار در کانادا برای ایرانیان

از مهندس کشاورزی در کانادا برای فناوری زیستی در تولید محصولات کشاورزی و فراوری آن‌ها استفاده می‌شود. مهندس پردازش مواد غذایی، مهندسی منابع زیستی و مهندس کشاورزی از عناوین اصلی این شغل به حساب می‌آیند. عمده‌ترین وظایف شغلی مهندسی کشاورزی در کانادا عبارت‌اند از: 

  • فرآوری محصولات کشاورزی
  • کنترل محصولات کشاورزی
  • حفظ منابع طبیعی و محیط‌زیست
  • افزایش کارایی تولیدات غذایی
  • مدیریت منابع کشاورزی
  • بهبود کیفیت و ایمنی غذا

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که بازار مهندسی کشاورزی در استان‌های مانیتوبا، نیوبرونزویک، نوا اسکوشیا و کبک عالی است.

9. تحلیلگر کسب‌وکار، شغلی با کمبود نیروی متخصص در کشور کانادا

وظیفه تحلیلگر کسب‌وکار در کانادا یافتن راه‌های جدید و مناسب برای رشد یک تجارت یا کار است. براساس آمار ارائه‌شده در بانک مشاغل کانادا، بازار کار تحلیلگر داده در ده سال آینده با کمبود نیروی کار مواجه خواهد بود. مدرک دوره لیسانس در رشته‌های کامپیوتر یا ریاضیات و تجربه برنامه‌نویسی کامپیوتر برای فعالیت در شغل تحلیلگر کسب‌وکار الزامی است. برای فعالیت به‌عنوان تحلیلگر کسب‌وکار در کانادا به مهارت‌هایی مانند: مدیریت، تحلیل داده، کار با تجهیزات تکنولوژی، برقراری ارتباط و خلاقیت احتیاج دارید.

10. مدیر دیجیتال مارکتینگ، جزو ۱۰ شغل پر درآمد کانادا برای مهاجرت

کانادا یکی از پیشگامان عرصه ارتباط صنعت و فضای مجازی است؛ باتوجه‌به همین موضوع اکثر شرکت‌های کوچک و بزرگ در کانادا به‌دنبال افراد خبره در حوزه دیجیتال مارکتینگ هستند. حوزه فعالیت در کانادا برای متخصصین دیجیتال مارکتینگ نیز گسترده است. متخصص Digital Marketing می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت یک کسب‌وکار در آینده باشد؛ بنابراین استفاده از نیروی کارکشته در این زمینه به یک امر حیاتی برای شرکت‌های کانادایی تبدیل شده است. ایالت‌های کبک و بریتیش کلمبیا بهترین مقاصد برای فعالان حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود؛ زیرا در این استان‌ها فرصت‌های شغلی و درآمد بیشتری برای آن‌ها وجود دارد.

6

به کمک مشاورین مجرب ایران کانادا، با هر تخصصی، ویزای کاری کانادا دریافت کنید

در این مطلب ۱۰ مورد از پرتقاضاترین مشاغل کانادا برای مهاجرت را معرفی کردیم. توجه داشته باشید که مشاغل پر‌متقاضی و پردرآمد کانادا فقط به همین ۱۰ مورد ختم نمی‌شود. چنانچه قصد مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای کاری دارید، فرصت را از دست نداده و همین حالا با کارشناسان مجرب ایران کانادا تماس بگیرید. شماره تلفن ۰۲۱۲۶۲۱۱۱۲۰ پل ارتباطی شما با مشاورین ایران کانادا است. همچنین با مراجعه به سایت ایران کانادا به نشانی اینترنتی irancanada.cc می‌توانید از سایر خدمات این شرکت معتبر آگاه شوید.