فارکس چیست به زبان ساده
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

بازار فارکس مخفف «بازار ارز خارجی» (گاهی به اختصار فقط بازار FX) است و با حجم معاملات روزانه بیش از 6 تریلیون دلار، نقدشونده‌ترین و بزرگترین بازار در جهان است.

تمام بازارهای سهام جهان حتی به کل گردش مالی بازارهای ارز خارجی هم نزدیک نمی‌شوند و بر خلاف بازار سهام و کالا، فارکس یک بازار غیرمتمرکز است و جفت ارز در سراسر جهان معامله می‌شود. این به این معنی است که هیچ مکان مرکزی وجود ندارد و هیچ مبادله رسمی در جایی که معاملات انجام می‌شود وجود ندارد.

اگر تا به حال به کشور دیگری سفر کرده‌اید، به احتمال زیاد از یک صرافی بازدید کرده‌اید و پول خود را به ارز کشوری که قصد سفر به آن را داشته‌اید تبدیل کرده‌اید. به احتمال زیاد متوجه صفحه‌ای شده‌اید که نرخ‌های مختلف مبادله را برای ارزهای مختلف نشان می‌دهد. این به عنوان تجارت ارز یا تجارت فارکس شناخته می‌شود.

فرض می‌کنیم که شما 400 دلار به ین ژاپن مبادله کرده‌اید. این یعنی الان شما 50000 ین دارید.

زمانی که پول خود را مبادله کردید، اساساً در بازار فارکس شرکت کردید! شما ارزها را رد و بدل کرده‌اید. یا به بیان معاملات فارکس، با معامله جفت ارز USD/JPY، دلار فروخته‌اید و ین خریداری کرده‌اید. سپس در راه بازگشت به خانه، دوباره در صرافی توقف کردید تا 500 ینی را که به نوعی باقیمانده بودید مبادله کنید و متوجه شدید که در مدتی که نبودید، نرخ ارز تغییر کرده است.

برخی از واحدها باید در معرض قرار گرفتن خود در برابر یک ارز خاص محافظت کنند، در حالی که برخی دیگر حدس می‌زنند که ارزش یک ارز در برابر ارز متقابل افزایش یا کاهش می‌یابد. به عبارت دیگر، معامله‌گران و فعالان بازار تلاش می‌کنند تا حرکت قیمت جفت ارز را پیش بینی کنند و از این تغییرات جزئی در قیمت ارز برای کسب سود قابل توجه استفاده کنند.

برای شروع معامله در فارکس، باید یک حساب معاملاتی فارکس نزد یکی از کارگزاران معتبر آنلاین فارکس در بازار باز کنید. یک کارگزار فارکس به شما امکان دسترسی به بازارهای فارکس را می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا سفارشات خود را ثبت کرده و معاملات خود را در یک پلتفرم معاملاتی انجام دهید.

به خاطر داشته باشید که بسیاری از کارگزاران آنلاین فارکس یک حساب آزمایشی یا دمو ارائه می‌دهند تا بتوانید قبل از اینکه پول واقعی را به خطر بیندازید، با این پلتفرم آشنا شوید و بدانید که بازار فارکس چگونه کار می‌کند. معمولاً، این اولین قدم برای شروع تجارت فارکس شما است.

فارکس چگونه کار می‌کند؟

فارکس بازاری است که به ندرت بسته می‌شود! بازارهای ارز 24 ساعت شبانه روز و 5 روز هفته باز هستند و فقط در آخر هفته بسته می‌شوند (خواب برای معامله گران نیست، درست است؟). بنابراین برخلاف بازارهای سهام یا اوراق قرضه، بازار فارکس در پایان هر روز کاری بسته نمی‌شود. در عوض، معاملات فارکس فقط به مراکز مالی مختلف در سراسر جهان منتقل می‌شود و معاملات فارکس را می توان در 24 ساعت شبانه روز انجام داد.

بنابراین، چگونه کار می کند؟ بازار فارکس را می توان به چهار جلسه معاملاتی اصلی تقسیم کرد. جلسه سیدنی، جلسه توکیو، جلسه لندن و جلسه نیویورک. برخی از کارگزاران و معامله‌گران فارکس ترجیح می‌دهند جلسات را بر اساس نام قاره متمایز کنند. این به عنوان "سیستم 3 جلسه‌ای فارکس" شناخته می شود. این جلسات شامل جلسات آسیایی، اروپایی و آمریکای شمالی است.

از نظر مشخصات، بازار فارکس در صبح دوشنبه در نیوزیلند افتتاح می‌شود که به آن جلسه سیدنی می‌گویند. هر روز در طول هفته باز است تا روز جمعه در ساعت 5 بعد از ظهر EST (  ساعت استاندارد شرقی Eastern Standard Time (EST)، شرقی‌ترین منطقه زمانی در ایالات متحده و دومین شرقی‌ترین منطقه در کانادا است. تمام یا بخش‌هایی از 23 ایالت در ایالات متحده و سه استان یا قلمرو در کانادا را پوشش می‌دهد. همچنین در مکزیک، کارائیب و آمریکای مرکزی استفاده می‌شود.) بسته شود. به غیر از تعطیلات آخر هفته، فقط دو تعطیلات رسمی وجود دارد که کل بازار فارکس تعطیل است، کریسمس و روز سال نو میلادی.

چگونه یک تریدر حرفه‌ای شویم؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه یک تریدر حرفه‌ای شوید کافیست تا مراحل زیر را طی کنید و قطعا اگر علاقمند به این بازار باشید خیلی زود می‌توانید اولین معامله خود را در بازار واقعی فارکس ثبت کنید.

  1. پایه و اساس ترید را بیاموزید.
  2. اصول پیشرفته را یاد بگیرید.
  3. تکنیک‌های معاملاتی خود را بسازید.
  4. کسب تجربه کنید.
  5. یک بروکر قابل اعتماد انتخاب کنید.
  6. یاد بگیرید که تمرکز کنید.
  7. مدیریت ریسک را فراموش نکنید.
  8. پتانسیل خود را شناسایی کنید.
  9. از اخبار و وقایع بازار جا نمانید.

چگونه یک بروکر انتخاب کنیم

درباره این موضوع که چگونه یک بروکر یا کارگزار انتخاب کنیم باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. در مقاله زیر را در سایت پارسی فارکس بخوانید یا در گوگل عبارت زیر را جستجو کنید:

۱۰ ویژگی مهم برای انتخاب بروکر فارکس پارسی فارکس

پس از مطالعه مقاله بالا نوبت به آن می‌رسد که مقایسه بروکرهای فارکس را با هم بررسی کنیم. یکی از بروکرهایی که در لینک بالا آورده شده است، بروکر آمارکتس می‌باشد. دلیل انتخاب این بروکر را در ادامه توضیح خواهیم داد.

درباره بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس در سال 2007 کار خود را شروع کرد و پس از دریافت رگوله‌های معتبر، سایت خود را برای ایرانیان آماده کرد و تا به الان مشتریان زیادی در ایران دارد. بروکر آمارکتس از نظر پشتیبانی یکی از بهترین بروکرهایی است که تا به الان توانسته کمترین نظرات منفی را داشته باشد.

راه‌های پشتیبانی بروکر آمارکتس

برای ارتباط با این بروکر می‌توانید از طریق زیر اقدام کنید:

  1. تماس تلفنی
  2. چت آنلاین
  3. ارسال پیام از طریق واتساپ و تلگرام
  4. ارسال ایمیل

انواع حساب در بروکر آمارکتس

این بروکر دارای سه نوع حساب معاملاتی با نام‌های Standard, Fixed, ECN می‌باشد و حداقل مبلغ برای افتتاح حساب 100 دلار است. این بروکر دارای حساب اسلامی و سیستم کپی تریدینگ می‌باشد.

امیدواریم که با خواندن این مطلب راهنمایی برای ورودتان به بازار فارکس و کسب درآمد دلاری در این بازار شده باشیم. برای یادگیری اندیکاتورهای فارکس وارد سایت پارسی فارکس شوید و با تمرین بیشتر خود را برای ورود به بازار فارکس آماده کنید.