چگونه  بلیط هواپیما ماهان را با قیمت کمتری بخریم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

ایرلاین ماهان یکی از ایرلاین های برند در ایران بوده که به دلیل داشتن ناوگان با کیفیت و همچنین خدمات متنوع، پروازهای آن در مسیرهای مختلف به سرعت رزرو می شوند. به دلیل تقاضای بالا برای این ایرلاین، معمولا قیمت بلیط هواپیما ماهان، از سایر ایرلاین ها کمی بیشتر است. اما می توان با استفاده از روش هایی، بلیط هواپیما ماهان را با قیمت کمتری خریداری کرد.

هواپیمایی ماهان که در سال 1371 در شهر کرمان تاسیس شد و اولین پرواز خود را از کرمان به تهران و بالعکس انجام می داد. به مرور زمان، این شرکت هواپیمایی، بر تعداد هواپیماها، کیفیت خدمات و مسیرهای پروازی خود افزود. هواپیماهای این ایرلاین هم اکنون بیشتر شهرهای داخلی و برخی شهرهای خارجی مهم را تحت پوشش قرار می دهد.

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما ماهان

قیمت بلیط هواپیما در ایرلاین ماهان از چندین عامل ثابت و متغیر تاثیر می پذیرد. از عوامل ثابت موثر بر قیمت بلیط هواپیما می توان به نوع هواپیما، کلاس پروازی و خدمات پرواز را نام برد. همچنین عوامل متغیر مانند زمان خرید بلیط، مقصد سفر و میزان بار مجاز بر قیمت بلیط موثر می باشند. معمولا قیمت بلیط پرواز مسیرهای داخلی ایرلاین ماهان از سایر ایرلاین ها کمی بیشتر است که به دلیل کیفیت خدمات بهتر این شرکت می باشد. این ایرلاین در پروازهای خارجی نیز فعال بوده و گاهی اوقات قیمت بلیط آن از ایرلاین های خارجی نیز بیشتر می شود. اما می توان با روش هایی بلیط این شرکت را با قیمت کمتری خریداری کرد.

نوع هواپیما و قیمت بلیط هوایپما ماهان

همانطور که گفته شد، نوع هواپیما بر قیمت بلیط هواپیما ماهان موثر است. ایرلاین ماهان از هواپیماهای مختلف ایرباس و بوئینگ بهره می برد. معمولا هواپیماهای با کیفیت که ظرفیت بالایی نیز دارند در مسیرهای خارجی و مسیرهای مهم داخلی استفاده می شوند. این ایرلاین در مجموع 54 نوع هواپیما را در اختیار دارد که 35 فروند آن را هواپیماهای ایرباس در مدل های مختلف تشکیل می دهد. مهم ترین هواپیمای ایرباس آن A340-600 بوده که ظرفیت آن حدود 300 مسافر می باشد و تنها 4 فروند از این مدل را در اختیار دارد.

هواپیماهای بوئینگ 300-747 و BAE نیز جزء بهترین هواپیماهای این ایرلاین محسوب می شود. کیفیت این هواپیماها با یکدیگر متفاوت است که برای هرکدام قیمت بلیط هواپیما، نرخ متفاوتی دارد. توصیه می کنیم هنگام خرید بلیط هواپیما از ایرلاین ماهان، نوع هواپیما را در قسمت اطلاعات پرواز بررسی کنید.

قمیت بلیط چارتری و سیستمی ایرلاین ماهان

یکی دیگر از موارد مهم در خرید بلیط هواپیما ماهان با قیمت کمتر، نوع بلیط است. بلیط های این ایرلاین به صورت سیستمی و چارتری بوده که بلیط چارتری توسط شرکت های واسطه از این ایرلاین خریداری می شود. به دلیل تقاضا برای خرید بلیط ماهان، معمولا شرکت های زیادی برای خرید بلیط های آن درخواست می دهند که باعث افزایش بلیط های چارتری این ایرلاین حتی در مسیرها کم تردد می شود. بلیط های سیستمی توسط خوده ایرلاین مستقیما به فروش می رسد که می توان برای خرید، مستقیما از سایت اقدام کرد.

5

بطور کلی خرید بلیط چارتری یکی از 10 روش برای خرید بلیط هواپیما ارزان در برخی از روزهای سال می باشد. بلیط های چارتری ایرلاین ماهان را می توانید از وب سایت های فروش بلیط خریداری کنید. معمولا قیمت بلیط هواپیما چارتری در برخی روزها، پایین تر از سیستمی بوده و می توان با انتخاب این بلیط ها، در هزینه های سفر، صرفه جویی کرد. در طرف مقابل بلیط های سیستمی قرار دارد که نرخ ثابتی داشته و معمولا چندین روز قبل از تعطیلات و مناسبت های مختلف، رزرو می شوند.

کلاس های پروازی ایرلاین ماهان

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما ماهان، نوع کلاس پروازی می باشد. این ایرلاین یکی از معدود شرکت هایی است که علاوه بر کلاس اکونومی، کلاس بیزینس نیز دارد. کلاس های بیزینس علاوه بر مسیرهای خارجی در مسیرهای پرتردد داخلی نیز وجود دارد. تفاوت این کلاس های پروازی در کیفیت صندلی، کیفیت خدمات و در نهایت قیمت بلیط آن ها می باشد.

کلاس های اکونومی ماهان در بین ایرلاین های داخلی، جزء کلاس های پروازی پر طرفدار می باشد. زیرا در پرواز اکونومی ماهان صندلی ها کمی بزرگتر بوده و فاصله آن ها بیشتر است. همچنین به دلیل داشتن کترینگ ویژه، غذاها را به صورت گرم سرو می کنند و دارای تنوع بالایی می باشند. در پروازهای اکونومی، خدمات سرگرمی متنوع مانند کتاب و مجله و نمایشگر می باشد که می توانید لحظه فرود و برخاست هواپیما را به صورت زنده مشاهده کنید. به همین دلیل قیمت بلیط هواپیما ماهان از سایر ایرلاین ها کمی بیشتر است.

کلاس تجاری یا بیزینس ماهان نیز یکی از کلاس های پر طرفدار در کشور می باشد. در این کلاس پروازی، کیفیت و اندازه صندلی ها بیشتر بوده و خدمات رفاهی مانند کیف بهداشتی و تحریر و همچنین پتو و بالش ضدعفونی شده به مسافران هدیه داده می شود. کیفیت غذاهای کلاس بیزینس بهتر بوده و به صورت گرم سرو می شوند. این عوامل در کنار یکدیگر باعث شده است که قیمت بلیط هواپیما ماهان برای کلاس بیزینس بیشتر از سایر ایرلاین ها بیشتر باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای خرید بلیط هواپیما ماهان با قیمت کمتر، کلاس های اکونومی را انتخاب کنید.

6

زمان خرید بلیط هواپیما ماهان با قیمت کمتر

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما ماهان، خرید بلیط در زمان مناسب می باشد. بهتر است قبل از خرید بلیط هواپیما، زمان مناسب را انتخاب کنید. معمولا در زمان های از سال که میزان مسافرت بیشتر است، به دلیل تقاضای بالا، قیمت بلیط نیز بیشتر می باشد. بطور مثال فصل بهار یکی از فصل هایی است که تقاضا برای سفر بیشتر بوده و به ویژه قیمت بلیط هواپیما در فروردین ماه افزایش بیشتری دارد. البته این افزایش به دلیل تغییر قیمت بلیط های چارتری است. لازم به ذکر است که بلیط های سیستمی ایرلاین ماهان از چندین روز قبل از سفر رزرو می شود که توصیه می کنیم نسبت به این امر برنامه ریزی لازم را داشته باشید.

عضو باشگاه مشتریان ایرلاین ماهان شوید

یکی دیگر از روش های خرید بلیط هواپیما با قیمت کمتر از ایرلاین ماهان عضویت در باشگاه مشتریان می باشد. این ایرلاین برای مسافرانی که بلیط های این شرکت را خریداری می کنند، بر اساس مسافت طی شده بر اساس مایل، کارت های عضویت متفاوتی می دهد. حداقل مسافت لازم برای دریافت کارت، 1500 مایل بوده که کارت کلاسیک به مسافران اهدا می شود. همچنین کارت نقره ای، طلایی و طلایی پلاس نیز جزء کارت های دیگر این ایرلاین می باشد.

7

مسافرانی که این کارت ها را دریافت می کنند، می توانند از خدمات ویژه ایرلاین برای مسافران استفاده کنند. از این خدمات می توان به ارتقاء کلاس پرواز، دریافت بلیط رایگان، سرویس فرودگاهی، لانج فرودگاه و امکان به همراه داشت بار اضافه به صورت رایگان می باشد. پس با خرید بلیط ایرلاین ماهان می توانید از قیمت بلیط هواپیما پایین تر استفاده کنید.