معرفی 7 مورد از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

چکیده : در این گزارش به بررسی راه های کسب درآمد از برنامه نویسی می پردازیم. شما ضمن آشنایی با روش های کسب درآمد از برنامه نویسی می توانید حوزه ی مورد علاقه تان را نیز بشناسید و برگزینید.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین: به گزارش اپمون، در حال حاضر گرایش به مشاغل حوزه ی تکنولوژی بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی به ویژه جوانان و نوجوانان، مشاغلی نظیر برنامه نویسی را به عنوان راهی برای کسب درآمد بر می گزینند. برنامه نویسی در حال حاضر از بازار کار خوب و سطح درآمد بالایی در کل دنیا برخوردار است و به دلیل تنوع و گستردگی فضای آن، سالانه افراد زیادی به جمع برنامه نویسان جهان می پیوندند. برنامه نویسی، یکی از مشاغلی است که افراد به صورت دورکار و بدون نیاز به حضور در محل کار نیز می توانند آن را انجام دهند؛ فقط کافیست تا مهارت های لازم را کسب نموده و شروع به فعالیت کنند. البته این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که در صورت ورود به حوزه ی برنامه نویسی، از خود توقع بالایی نداشته باشید، تمامی برنامه نویسان قدر در دنیا نیز از صفر شروع کرده اند و رفته رفته با کسب تجربه های مختلف و ارتقاء مهارت هایشان به جایگاه فعلی دست پیدا کرده اند. همانطور که گفتیم، برنامه نویسی حوزه ایست گسترده و در این گزارش ما به معرفی و بررسی راه های کسب درآمد از برنامه نویسی می پردازیم. شما ضمن آشنایی با روش های کسب درآمد از برنامه نویسی می توانید حوزه ی مورد علاقه تان را نیز بشناسید و همان را برگزینید. آینده ی شغلی برنامه نویسی تضمین شده است و جزء مشاغل پر درآمد در ایران و جهان به شمار می آید.

 روش های کسب درآمد از برنامه نویسی

  • استخدام در شرکت های مرتبط با برنامه نویسی

استخدام و کار کردن در شرکت های مرتبط با حوزه ی برنامه نویسی، یکی از راحت ترین و کم ریسک ترین راه های کسب درآمد از برنامه نویسی است؛ چرا که شما زیر نظر کارفرما و کارشناسان فعالیت می کنید و به دلیل تعاملات موجود میان افراد یک شرکت، تجارب زیادی را کسب خواهید کرد. استخدام در شرکت ها به ویژه برای افراد مبتدی، بهترین گزینه است چراکه افرادی که به تازگی برنامه نویسی را آموخته اند و قصد فعالیت در این حوزه را دارند، اولا از تجربه ی کافی برای کار برخوردار نیستند و ممکن است در حین کار به مواردی بربخورند که نیاز به راهنمایی و کمک دیگر افراد باشد، ثانیا افراد تازه کار، قادر به گرفتن پروژه و انجام کار به طور مستقل نیستند. پس با استخدام در شرکت ها، ضمن افزایش و ارتقاء مهارت ها و کسب تجربه، از مزایایی چون دریافت حقوق ثابت ماهیانه، بیمه و ... بهره مند می شوید.

  • طراحی اپلیکیشن موبایل و فروش و انتشار آن ها

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی، طراحی اپلیکیشن موبایل است. سفارش طراحی اپلیکیشن موبایل (اپلیکیشن اندروید و ios) همواره وجود دارد و شما می توانید یا ایده ی خود و یا سفارش دیگران را در قالب اپلیکیشن پیاده سازی کرده و از آن کسب درآمد کنید. چنانچه ایده ی اپلیکیشن نیز با خودتان باشد، می توانید با انتشار و فروش اپلیکیشن خود در مارکت های معروف همچون بازار، مایکت و ... سود خوبی را به دست بیاورید.

  • انجام پروژه به صورت فریلنسری

یکی دیگر از روش های رایج برای کسب درآمد از برنامه نویسی، انجام پروژه به صورت فریلنسری است. این روش از آن حیث مورد توجه قرار دارد که اولا تمام مبلغ مربوط به پروژه، متعلق به خود برنامه نویس است، دوما در صورت مهارت بالا، برنامه نویس می تواند در سایت های فریلنسری خارجی نیز فعالیت کند و بر حسب دلار کسب درآمد کند. فعالیت در زمینه ی برنامه نویسی به صورت فریلنسر، مزایای خاص خود را دارد از جمله:

  • درآمد حاصل از انجام پروژه، تمام و کمال به خود برنامه نویس تعلق می گیرد.
  • میزان درآمد از برنامه نویسی بستگی به تعداد پروژه ها و سطح پروژه ها دارد، به این صورت که هرچه تعداد بیشتری پروژه انجام شود، سود حاصل نیز بیشتر است، درحالی که در شرکت ها، پایه ی حقوق ثابت است.

اما این روش معایب خود را نیز دارد، به طور مثال، از مزایایی چون حقوق ثابت ماهانه، بیمه و پاداش برخوردار نخواهید شد، اما با این حال اکثر برنامه نویسان متبحر، روش فریلنسر را برای فعالیت در زمینه ی برنامه نویسی برمی گزینند.

انجام پروژه به صورت فریلنسری

  • آموزش برنامه نویسی به صورت حضوری یا غیر حضوری

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از برنامه نویسی، آموزش برنامه نویسی است. آموزش برنامه نویسی به صورت های مختلف امکان پذیر است:

  • پر کردن ویدیو های آموزشی و فروش آن.
  • برگزاری دوره های آموزشی به صورت حضوری در موسسه ای آموزشی.
  • تدریس به صورت خصوصی.

مبحث آموزش، در کنار مهارت بالا، نیاز به فن بیان خوب و قدرت انتقال مطلب بالا دارد اما نسبتا درآمد بالایی دارد.

  • انجام پروژه های دانشجویی

یکی دیگر از روش های کسب درآمد از برنامه نویسی، انجام پروژه های دانشجویی است. پروژه های دانشجویی، معمولا پروژه های سنگینی نبوده و به نسبت روش های ذکر شده، آسان تر است و می تواند منبع درآمد خوبی برای یک برنامه نویس باشد.

  • طراحی وب سایت

یکی از روش های کسب درآمد از برنامه نویسی، طراحی سایت است. اگر چه در حال حاضر استفاده سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس بسیار رایج شده است اما همچنان اصلی ترین روش طراحی سایت، کد نویسی است؛ حتی بیس سیستم های مدیریت محتوا، کد نویسی و برنامه نویسی است. پس می توانید به طراحی سایت به عنوان یک منبع درآمد خوب از برنامه نویسی نگاه کنید و با یادگیری برنامه نویسی و گرفتن سفارش کدنویسی وب سایت و طراحی سایت در اصفهان یا تهران و سایر شهر ها به صورت دورکاری به کسب درآمد بپردازید. در حال حاضر طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل، از حوزه های کاربردی و پردرآمد در زمینه ی برنامه نویسی محسوب می شود و فعالیت حرفه ای در این زمینه می توان به درآمد مطلوب دست پیدا کرد.

طراحی وب سایت

  • برنامه نویسی به صورت مستقل

برنامه نویسی یکی از مشاغلی است که شرایط محدود کننده ای ندارد و شما به عنوان یک برنامه نویس بدون محدودیت مکان و زمان و تنها با در اختیار داشتن یک سیستم، در خانه می توانید برنامه نویسی کنید و از آن کسب درآمد کنید. راه های کسب درآمد از برنامه نویسی در خانه هم کم نیست و شما می توانید از طریق:

  • طراحی و ساخت وب سایت
  • طراحی اپلیکیشن اندروید و ios
  • ساخت بازی های کامپیوتری
  • طراحی و ساخت افزونه های کاربردی
  • و ...

به کسب درآمد بپردازید. به طور کلی راه های متنوعی برای کسب درآمد از برنامه نویسی وجود دارد که ما در این مقاله چند مورد از متداول ترین روش های کسب درآمد از برنامه نویسی را شرح دادیم. همانطور که ذکر کردیم، یکی از راه های کسب درآمد از برنامه نویسی، طراحی اپلیکیشن موبایل است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم مقاله ی راه های کسب درآمد با طراحی اپلیکیشن موبایل را مطالعه نمائید.

 

 

برچسب ها : طراحی سایت,برنامه نویسی,راه های کسب درامد