کاربرد چمن مصنوعی در ساخت روف گاردن برای پشت‌بام
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

در سال‌های اخیر روش نوینی به صنعت ساختمان‌سازی و زیباسازی دکوراسیون محیط‌های مختلف ورود پیدا کرده‌است. به‌طوری‌که با استفاده از محصولات و الیاف مصنوعی، یک ساختار زیبا و منحصر‌به‌فرد را برای بخش‌های گوناگون ساختمان به‌وجود می‌آورند. در این راستا، برای زیباسازی محیط‌های شخصی، عمومی، ورزشی و تفریحی از چمن مصنوعی روف گاردن استفاده می‌کنند. این محصول از تنوع فراوانی برخوردار است و به‌لحاظ بهره‌مندی از ساختار باکیفیت و مشابۀ چمن طبیعی، یک مکان عالی و دلپذیر برای تفریح و ورزش ایجاد می‌کند. البته چمن مصنوعی برای پشت‌ بام کاربرد و مزایای متعددی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اگر از یکنواختی پشت‌بام برای انجام ورزش و شب نشینی در کنار خانواده خسته شده‌اید، باید بدانید که روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد و در مدت زمان کوتاه می‌توانید با استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن یک تغییر و تحول اساسی در محیط زندگی خود ایجاد کنید. تنها کافیست که ابعاد پشت‌بام و سایر قسمت‌های موردنظر را اندازه‌گیری کنید و سپس با تهیه چمن مصنوعی با کیفیت ظاهر محیط را به‌طور قابل توجه تغییر دهید. شاید در ابتدا استفاده از چمن مصنوعی برای سقف خانه کار بیهوده‌ای به نظر برسد. اما پس از چمن‌کاری پشت‌بام خواهید دید که ظاهر محیط زندگی شما به‌طور قابل توجه تغییر یافته و زیباتر شده‌است.

چمن مصنوعی روف گاردن چیست؟

به‌طورکلی چمن مصنوعی که برای تزئین و پوشاندن پشت‌بام محیط‌های مسکونی، تجاری، تفریحی، ورزشی و غیره مورد استفاده می‌گیرد، چمن مصنوعی روف گاردن یا پشت‌بامی نامیده می‌شود. البته در کنار استفاده از چمن‌های مصنوعی وسایلی نظیر درخت، درختچه، بوته و گیاهان طبیعی و مصنوعی نیز قرار می‌دهند تا ضمن افزایش زیبایی محیط، چمن مصنوعی حالت طبیعی‌تری به خود بگیرد و در پی آن زیبایی محیط تا حد زیادی بهبود پیدا کند. با این توصیف نباید فرصت را از دست بدهید و برای زیباتر شدن محیط زندگیتان دست روی دست نگذارید و هم‌اکنون این محصول را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

چمن مصنوعی مناسب برای روف گاردن

در صورتی‌ که قصد خرید و استفاده از چمن مصنوعی برای پشت‌ بام دارید، می‌بایست بدانید انواع مختلفی از این محصول براساس طرح و رنگ وجود دارد. بنابراین ابتدا باید فضای پشت‌بام را به‌طور کامل مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید و سپس بهترین چمن مصنوعی را از نظر رنگ، ساختار، نحوۀ قرارگیری و کیفیت آن انتخاب کنید.

نکتۀ قابل توجه اینکه هرچه کیفیت ساخت و کارایی چمن‌های تزئینی در سطح بالاتری قرار داشته باشد، به‌نسبت قیمت چمن مصنوعی و هزینه نصب آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند، بنابراین به این نکته توجۀ ویژه داشته باشید و متناسب با نیاز، نوع محیط، ابعاد پشت‌بام و شرایط اقتصادی، مناسب‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین چمن مصنوعی روف گاردن را خریداری و مورد استفاده قرار دهید.

ویژگی‌های چمن مصنوعی برای پشت‌ بام

در رابطه با خرید و استفاده از چمن مصنوعی برای سقف محیط‌های مسکونی و تفریحی می‌بایست با ویژگی‌های کلی آن‌ها آشنایی داشته باشید. درواقع این شناخت کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر بتوانید محصول موردنیاز خود را انتخاب کنید. بدین ترتیب بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های چمن مصنوعی برای روف گاردن به شرح زیر عبارت است از:

- ارتفاع الیاف چمن مصنوعی جهت استفاده در پشت‌بام باید بیشتر از 3 سانتی‌متر باشد. در غیر این صورت میزان خواب و نرمی چمن کاهش می‌یابد و آن‌طور که باید و شاید عملکرد قابل قبولی نخواهد داشت.

- مقاومت بالا در مقابل گرما و تابش نور خورشید؛ این ویژگی بارز سبب شده‌است تا استفاده از چمن مصنوعی در پشت‌بام بهترین روش به شمار بیاید و شاهد افزایش استفاده از آن در شرایط مختلف جوی و آب‌و‌هوایی باشیم.

- چمن‌های مصنوعی باکیفیت به‌صورت نقطه‌ای آتش می‌گیرند و به همین سبب درصد آتش‌سوزی و شعله‌ورشدن پشت‌بام را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

- امکان قرار دادن انواع وسایل و اجسام سنگین روی چمن‌های مصنوعی؛ همواره به یاد داشته باشید چمن‌های مصنوعی از ساختار باکیفیت و یکپارچه برخوردار هستند و به همین سبب قرار دادن وسایل سنگین روی آن‌ها هیچ‌گونه خرابی و تغییری در ظاهر چمن ایجاد نمی‌کند.

- نرمی و انعطاف‌پذیری بسیار بالا؛ چمن مصنوعی روف گاردن بسیار نرم و انعطاف‌پذیر است و شرایط مناسبی را برای نشستن روی پشت‌بام فراهم می‌سازد. از همه مهم‌تر این چمن‌ها با انواع پوست سازگار هستند و هیچ‌گونه حساسیت و اختلال پوستی به‌وجود نمی‌آورند.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در پشت‌بام

با توجه به اینکه چمن‌های مصنوعی از ساختار باکیفیت و یکپارچه برخوردار هستند، استفاده از آن‌ها مزایای فراوانی را برای محیط و ساکنین به‌همراه دارد. به‌عبارتی می‌توان گفت این مزایای منحصر‌به‌فرد باعث شده‌است تا شاهد افزایش استفاده از این روش برای زیباسازی پشت‌بام‌ها در سال‌های اخیر باشیم. برخی از اصلی‌ترین مزایای استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن به قرار زیر است:

  1. به‌وجود آوردن فضای زیبا، دلنشین و سرسبز در محیط‌های مسکونی، اداری، تجاری و تفریحی.

  2. برقراری تعادل دما در ساختمان؛ چمن‌های مصنوعی مانند یک عایق عمل می‌کنند و به همین سبب از ورود هرگونه هوای سرد و گرم به داخل محیط جلوگیری می‌شود. درواقع استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و می‌توانید به‌عنوان یک عایق مناسب و زییا از آن استفاده کنید.

  3. استفاد از چمن مصنوعی برای پشت‌ بام موجب افزایش طول عمر سقف می‌گردد. بدین صورت که از تابش مستقیم نور خورشید به سقف و ایزوگام روی آن جلوگیری می‌کند و به همین سبب طول عمر سقف و سایر اجزای تشکیل‌دهندۀ آن به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد.

  4. چمن مصنوعی یک محیط زیبا، نرم و منعطف برای نشستن، بازی و انجام سایر فعالیت‌های بدنی به‌وجود می‌آورد، بنابراین استفاده از آن را جدی بگیرید و با پوشاندن تمامی قسمت‌های پشت‌بام به‌وسیلۀ چمن مصنوعی، زیبایی و نرمی این بخش از محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری را بهبود ببخشید.

سخن پایانی

استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن به‌عنوان یکی از روش‌های نوین تزئین و معماری ساختمان‌ها در جهان، مزایا و ویژگی‌های فراوانی را برای سازه و ساکنین به‌همراه دارد. درواقع مصرف کنندگان با نصب چمن‌های مصنوعی روی پشت‌بام در کنار افزایش زیبایی محیط، از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن نهایت بهره را می‌برند. شما نیز می‌توانید متناسب با نوع کاربری ساختمان، ابعاد سقف، متعلقات موجود و شرایط اقتصادی، چمن مصنوعی دلخواهتان را انتخاب کنید و در قسمت‌های مختلف پشت‌بام به‌کار ببرید. در این‌ خصوص نیز فروشگاه‌ها و سایت‌های مختلفی اقدام به تهیه و عرضۀ انواع چمن مصنوعی کرده‌اند، ازاین‌رو توصیه می‌کنیم از توان، تجربه، تخصص و محصولات متنوع آن‌ها جهت به‌وجود آوردن یک محیط زیبا و جذاب برای خود و سایر اطرافیانتان استفاده کنید.