گردش در هوای خلیج‌فارس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

آیا دوست دارید به یک مقصد زیبا درعین‌حال عجیب‌وغریب سفر کنید. پس به سمت خلیج‌فارس حرکت کنید. اوقات خوشی را در رستوران‌های شگفت‌انگیز گرفته تا فعالیت‌های آبی و جاذبه‌های جذاب و هیجان‌انگیز خلیج‌فارس بگذرانید. جذابیت خلیج‌فارس باعث شده هرساله بر تعداد گردشگران و مسافران خارجی و داخلی که علاقه‌مند به تورهای خلیج‌فارس مثل تور کیش هستند از مناطق و جاذبه‌های خلیج‌فارس دیدن کنند. اما قبل از شروع این سفر هیجان‌انگیز بهتر است با جاذبه‌ها و امکاناتی که در انتظار شما هستند آشنا شوید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه به جزایر خلیج‌فارس سفر کنیم؟

برای سفر به خلیج‌فارس و بازدید از تورهای جنوبی مثل تور کیش و تور قشم بهتر است ابتدا به بندرعباس برید و از آن جا به این جزایر برسید. البته با پرواز مستقیم هم می‌شود به جزایر خلیج‌فارس سفر کنید؛ ولی ممکن است این باعث افزایش هزینه‌های سفر شما شود. اگر به قشم، کیش، بوشهر یا بندرعباس پرواز کنید، به‌راحتی می‌توانید به خط ساحلی خلیج‌فارس برسید. در غیر این صورت با قایق می‌توانید به جزایر خلیج‌فارس برسید و شگفتی‌های آن را از طریق قایق یا کشتی کشف کنید.

برترین جاذبه‌های گردشگری خلیج‌فارس

خلیج‌فارس پر از جزایر و جاذبه‌های گردشگری است که هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند. در ادامه به برخی از این جزایر زیبا با جاذبه‌های گردشگری بالا اشاره کرده‌ایم.

بندرعباس

بندرعباس مرکز استان هرمزگان است. این شهر بندری به دلیل موقعیت‌هایی که دارد نقش بزرگی در تجارت این منطقه ایفا می‌کند. از صنایع عمده بندرعباس می‌توان به نساجی پنبه و فراورده‌های ماهی اشاره کرد. چشمه آب گرم گنو در شمال شرقی بندرعباس قرار گرفته است و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری این بندر تبدیل کرده است.علاوه بر این چشم آب گرم می‌توان به سایر جاذبه‌های بندرعباس از حمام گله‌داری، پل لاتیدان، برکه‌های باران، عمارت کلاه‌فرنگی، صید مشتا، قلعه فین، موزه آب و مردم‌شناسی خلیج‌فارس، گنبد سرخ بندرعباس، معبد هندوها اشاره کرد.

تور کیش

جزیره کیش یکی از مکان‌های منحصربه‌فرد برای گشت‌وگذار و زندگی حتی به مدت کوتاه در هوای خلیج‌فارس است. اسکله‌های زیبای این جزیره جایی است که شما شب‌ها می‌توانید صدای آرامش‌بخش دریا و پرندگان دریایی را گوش کنید. علاوه بر این رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی انواع غذاهای بومی و دریایی را طبخ می‌کنند. این جزیره بیضی‌شکل در جنوب غربی بندرعباس با موقعیت منطقه آزاد اقتصادی واقع شده است. جزیره کیش به دلیل اینکه طولانی‌ترین مسیر ساحلی را دارد موقعیت مناسبی است برای لذت‌بردن از تفریحات آبی، غواصی و دوچرخه‌سواری. البته در تور کیش شما به جز جاذبه‌های ذکر شده می‌توانید از شهر باستانی حریره، کشتی یونانی، پارک ساحلی مرجان و باغ پرندگان دیدن کنید.

تور قشم

اگر تابه‌حال تور قشم را برای سفر خود انتخاب نکرده‌اید دیگر وقت خود را تلف نکنید در اولین فرصت سری به این جزیره زیبا بزنید. قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس محسوب می‌شود. در سفر به قشم شما علاوه بر بازی‌های آبی، شنا، قایقرانی و جت اسکی می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی این جزیره بهره‌مند شوید.

مواردی که در تور قشم گنجانده می‌شود

  • جزیره ناز

  • دره ستاره‌ها

  • غار خربس

  • جنگل حرا

  • تنگه چاهکوه

  • قلعه پرتغالی‌ها

جزیره لاوان

جزیره لاوان بعد از جزیره قشم و کیش سومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس است. حسن شهرت این جزیره بیشتر به دلیل وجود نفت این منطقه است. وجود گرمای زیاد و طولانی‌مدت باعث شده پوشش گیاهی و جانوری محدودی در این جزیره وجود داشته باشد. سواحل گرت، ساحل مرجانی و ساحل شرکت نفت جزو سواحل معروف برای گشت‌وگذار در این منطقه به‌حساب می‌آید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام فقط دو کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد به همین خاطر کسانی تور قشم را برای سفر انتخاب می‌کنند حتماً سری هم به جزیره هنگام می‌زنند. این جزیره به دلیل رقص دلفین‌ها و بازی آنها در آب بسیار معروف شده است.

بوستان آهوان

بیشتر علاقه‌مندان به حیات‌وحش از طرف‌داران این بوستان در سفر تور کیش هستند. این بوستان ۲ هکتاری علاوه بر آهوها محل نگهداری انواع حیوانات مختلف از جمله شیر، روباه، شغال، گوزن، میمون و انواع پرندگان است.

پایاب کیش

پایاب یکی از مکان‌های تاریخی است که در کیش واقع شده است. این گنجینه تاریخی شامل دهلیزها و کانال‌هایی است که در کنار چاه و قنات‌ها قرار دارد. این مکان تاریخی بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد.

تور دبی، عروس خلیج‌فارس

امروزه شهر دبی را با نام عروس خلیج‌فارس شناخته می‌شود. به دلیل موقعیت‌های منحصربه‌فرد، آب‌وهوای ایده‌آل، مراکز خرید لوکس، هتل‌هایی شیک و مدرن و تفریحات هیجان‌انگیز این شهر باعث شده مسافران زیادی تور دبی را برای یک سفر خاطره‌انگیز انتخاب کنند.

سوغاتی‌های خلیج‌فارس

همان‌طور که اشاره کردیم خلیج‌فارس مملو از جزایر مختلف با سلایق متفاوت است. اما به‌طورکلی می‌توان صنایع‌دستی که با انواع صدف‌های طبیعی و محصولاتی که خود مردم بومی آن منطقه آماده می‌کنند را به‌عنوان سوغاتی در نظر گرفت. یکی دیگر از سوغاتی‌هایی که به‌عنوان یادبود می‌توانید برای دوستان خود هدیه ببرید خوراکی‌ها و نان‌های محلی این مناطق است.

بهترین زمان سفر به خلیج‌فارس

به دلیل شرایط آب‌وهوایی که جنوب ایران و جزایر خلیج‌فارس دارند بهترین فصل برای سفر به این مناطق و یا سفر به کشورهای همجوار مثل تور دبی فصل پاییز و زمستان است. در این فصول هوا تا حدودی خنک‌تر می‌شود و شما می‌توانید با ‌یک برنامه‌ریزی درست از گردش در هوای خلیج‌فارس لذت ببرید. یادتان باشد شلوغ‌ترین زمان سفر به خلیج‌فارس معمولاً ۳ ماه زمستان و ایام نوروز و خلوت‌ترین زمان هم سه ماه تابستان است.

جمع‌بندی

سفر به خلیج‌فارس و تماشای شگفتی‌های آن باعث شده بهترین مقصد برای کسانی که به ماجراجویی و گردشگری علاقه‌مند هستند تبدیل شود. تفریحاتی که در این منطقه گردشگری می‌توانید از آن بهره‌مند شوید انواع فعالیت‌های آبی مثل غواصی، قایق‌سواری و جت اسکی است.

 

برچسب ها : خلبج فارس,سفر به جنوب,تور قشم,تور کیش,تور دبی