بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

این روزها مردم به دنبال پیدا کردن راهی برای سرمایه گذاری در خارج از کشور هستند. سرمایه گذاری یکی از بهترین راه‌ها برای مهاجرت است و یکی از معتبرترین کشورها جهت این کار کانادا است. این کشور از ثبات اقتصادی و مالی بالایی برخوردار است. همچنین به دلیل وجود امنیت بالا و قوانین سخت‌گیرانه‌ای که در این کشور اعمال می‌شود مردم تمایل زیادی برای مهاجرت به این کشور دارند. در این مطلب سعی داریم شما را با بهترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشد.

 

کشور کانادا برنامه‌های بسیاری برای سرمایه گذاری در کانادا را ارائه داده است. شما ضمن استفاده از این برنامه‌ها و سرمایه گذاری به‌طور دائم نیز می‌توانید در این کشور اقامت داشته باشید. در ادامه بهترین و متداول‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا ذکر شده است.

انواع روش‌های سرمایه گذاری در کانادا

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت شعبه شرکت

  • سرمایه گذاری از طریق استارت آپ

  • سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس در کانادا

  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی‌های استانی

ثبت شرکت در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت یکی از بهترین و سودآورترین راه‌ها برای افراد تحصیل‌کرده است. اولین پیش‌شرط سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت داشتن سرمایه اولیه است. در درجه بعد شما باید حداقل سه سال سابقه کاری مرتبط داشته باشید. در این صورت می‌توانید اقدام به ثبت شرکت نمایید و کسب‌وکار خود را رونق ببخشید. برای ثبت شرکت در کانادا و اخذ مجوز کار شما باید به دولت کانادا هزینه پرداخت نمایید. این هزینه نزد کانادا به مدت پنج سال محفوظ می‌ماند و سپس به شما عودت داده می‌شود.

برای سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت چند راه پیش رو دارید. شما می‌توانید شرکتی با مالکیت شخصی ثبت کنید که در این صورت شما تنها مالک شرکت هستید و درامد حاصل از شرکت متعلق به شما است که البته مالیات زیادی هم دارد. واگذاری شرکت‌ها با مالکیت شخصی کار بسیار دشواری است و به‌راحتی صورت نمی‌پذیرد. همچنین می‌توانید بر اساس سرمایه خود در شرکت دیگری مشارکت داشته باشید و یا از طریق شرکت‌های تعاونی به‌صورت محدود فعالیت کنید. علاوه بر راه‌های ذکر شده شما می‌توانید شعبه‌ای از شرکت را در کانادا ثبت کنید که در ادامه به این موضوع می‌پردازیم.

ثبت شعبه شرکت در کانادا

افراد دارای سابقه مدیریتی و تخصص در این حوزه به شرط دارا بودن هزینه لازم می‌توانند یک شعبه از شرکت خود را در کانادا راه‌اندازی نمایند. پس از این کار فرد می‌تواند اقامت دائم کانادا را نیز دریافت کند. فرد متقاضی ثبت شعبه در کانادا باید یکی از کارکنان باتجربه و متخصص مربوط به شرکت باشد. هزینه این شیوه سرمایه گذاری در کانادا باید توسط شرکت مادر تأمین شود.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارت آپ و اخذ ویزای استارت آپ کانادا

یکی از بهترین راه‌های اقامت و سرمایه گذاری در کانادا برای افراد خلاق و نوآور هست. اگر صاحب ایده‌ای نوین و خواستار ایجاد شغل جدیدی هستید و توانایی متقاعد کردن سازمان‌های سرمایه گذار معرفی شده از طرف کانادا را دارید به‌راحتی مهاجرت کنید. برای این نوع سرمایه گذاری باید حداقل سابقه یک سال تحصیل در مؤسسات آموزش عالی، مدرک زبان و برگه پذیرش ایده و طرح کاری از طرف سازمان را داشته باشید. اخذ ویزای استارتاپ کانادا نیازی به سرمایه گذاری شما ندارد زیرا که حداقل سرمایه لازم از طرف سازمان پذیرش کننده ایده شما تأمین می‌گردد.

خرید بیزینس در کانادا

ازآنجایی‌که اقتصاد کشور کانادا بسیار عالی و در حال پیشرفت است و از طرفی جمعیت این کشور در مقایسه با این همه رشد پاسخگو نیست و فاقد نیروی متخصص کافی است، لذا خرید بیزینس یکی از بهترین راه‌های سرمایه گذاری در آنجا هست. این شیوه سرمایه گذاری برای افراد دارای استطاعت مالی روش بسیار مناسبی است. افراد واجد شرایط می‌توانند در دوره زمانی کوتاهی بیزینس موردپسند خود را خریداری کنند و به بهره‌وری برسد. شما با خرید بیزینس در کانادا علاوه بر دریافت مجوز کار به بازارهای جهانی نیز دسترسی پیدا می‌کنید. خرید بیزینس در کانادا مانند ثبت شرکت مجوزی جهت اقامت و تحصیل دائم شما و فرزندانتان در کانادا است.

کارآفرینی‌های استانی کانادا

در این شیوه سرمایه گذاری فرد بر اساس مهارت و تخصص خود بیزینسی در کشور کانادا راه‌اندازی می‌کند. (حتماً میزان حداقل 33% سهام شرکت متعلق به این فرد باشد). همچنین وی باید سابقه دو سال کار مرتبط هم داشته باشد. فرد کارآفرین باید ضمن فعالیت در این کار شهروندان این کشور را نیز به استخدام بیزینس خود دربیاورد. با رعایت موارد ذکر شده به مدت دو سال تمام، ویزای اقامت دائم به شخص و خانواده‌اش تعلق می‌گیرد.

ویزای سرمایه گذاری در کانادا

در قسمت‌های قبل تعدادی از راه‌های سرمایه گذاری در کانادا را معرفی کردیم. در این قسمت به سراغ شرایط گرفتن ویزا در کانادا، هزینه سرمایه گذاری در کانادا، مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا و مدت‌زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری می‌رویم.

احتمالاً به‌خوبی می‌دانید که اخذ ویزا در هر کشوری مستلزم داشتن مدرک زبان است. کانادا نیز از این قانون مستثنی نیست. برای اخذ ویزا از طریق سرمایه گذاری در کانادا شما باید نمره آیلتس جنرال 5 داشته باشید. علاوه بر این همان‌گونه که در قسمت‌های قبل عنوان شد باید سابقه چند سال کار مرتبط و مدرکی جهت اثبات این قضیه مانند جواز کسب، سوابق شغلی و... هم داشته باشید و در صورت لزوم بتوانید بیزینس‌پلن قوی ارائه کنید. در برخی حیطه‌های سرمایه گذاری نیز باید مدارک بانکی به‌منظور اثبات تمکن مالی هم ارائه نمایید. بسته به روش سرمایه گذاری ممکن است ارائه مدرک تحصیلی هم ضروری باشد.

هزینه سرمایه‌گذاری در کانادا

هزینه سرمایه گذاری در این کشور نسبت به بعضی کشورها پایین‌تر است. میزان هزینه لازم برای شروع سرمایه گذاری بسته به ایالتی که در آن سرمایه گذاری می‌کنید متفاوت است. بعضی ایالت‌های پیشرفته‌تر هزینه بالاتری نیاز دارند. این هزینه بسته به ایالت انتخابی بین حدوداً 100 تا 800 هزار دلار کانادا متغیر است.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در کانادا

ازجمله مزایای سرمایه گذاری در کانادا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وجود اقتصاد مالی قوی و قدرتمند

  • امنیت بالا

  • سرمایه‌گذاری با صرف هزینه کم

  • دریافت اقامت به‌واسطه سرمایه گذاری و برخوردار شدن فرزندان از فرصت تحصیل در مدارس تراز اول

  • وجود زیرساخت‌های قوی حمل‌ونقل

  • رعایت اصول اخلاقی و رفتار مطابق قانون

  • سیستم پایدار تجارتی

  • دسترسی به بازارهای جهانی

  • بهره‌وری مالی و حفظ ارزش سرمایه

  • نرخ مالیاتی پایین در مقایسه با سایر کشورها

در کنار مزایای بیان شده سرمایه گذاری در کانادا دارایی معایبی مانند:

  • آب و هوای سرد و زمستانی در بیشتر اوقات

  • وجود فاصله جغرافیایی زیاد

  • طولانی بودن روند برخی از سرمایه گذاری‌ها

  • قابلیت تطبیق دشوار با قوانین استان‌های کانادا

  • هزینه بالای مسکن

مدت‌زمان گرفتن ویزای سرمایه گذاری کانادا

مدت‌زمان لازم جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری بسته به روش سرمایه گذاری اتخاذ شده متفاوت است. به‌طورکلی این پروسه به حدود 24 ماه زمان نیاز دارد. البته باید خاطرنشان کرد که در صورت اتخاذ روش‌های سرمایه گذاری مانند ثبت شرکت و یا خرید بیزینس زمان این پروسه کوتاه‌تر می‌شود.