آیا بعد از کاشت مو پی ار پی لازم است؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کاشت مو به فرآیندی گفته می شود که طی آن تار های مو از نواحی سالم و اهدا کننده به مناطق آسیب دیده و در حال ریزش ویا تاس شده منتقل می شوند. به طور نرمال این روش برای درمان و از بین بردن تاسی و ریزش مو در آقایان استفاده می شود. در حالت نرمال عوامل ژنتیکی باعث رشد خوب یا ریزش مو ها می باشند. هر پیاز مو عامل رشد 1 تا 5 تار مو است. با پیشرفت و دانش در دنیای امروز، پیاز مو را نیز انتقال می دهند و این امر باعث نتیجه ای فوق العاده و طبیعی تر بودن آن می شود.

پی ار پی مو چیست؟

PRP فرم خلاصه شده ی Platelet riched plasma  است. PRP یا پلاسمای حاوی مقادیر فراوانی از پلاکت ، در خون وجود دارد. این پلاسما برای درمان و ترمیم آسیب های وارد شده به غضروف ها ، تاندون ها ، بافت نرم و... استفاده می شوند. بطور کلی و ساده اگر بگوییم ؛ ساختار های پروتئینی همانند سیتوکین ها و دیگر فاکتور های رشد در این پلاسما وجود دارند. این عوامل همراه با تجربه ودانش پزشکان باعث ترمیم و شکل گیری مجدد بافت های بدن می شوند.

 

مزوتراپی پوست سر

مزوتراپی ( Mesotherapy) ، به فرآیند تزریق مقادیری از مواد فعال شیمیایی یا بیولوژیک به پوست سر می گویند. این عمل به کمک سرنگ های مخصوص که سوزن های بسیار ریز دارند انجام می شود. مواد بیولوژیک که ممکن است توسط پزشک پوست و مو تزریق شوند عبارتند از: 1. ویتامین ها 2. داروهای مختلف 3. فاکتور های رشد

مزوتراپی، در تمام دنیا بطور گسترده استفاده میشود. در اصل این کار یک روش برای انجام های درمان های مختلف از جمله PRP است. این روش برای تزریق دوز های بسیار کم از آنچه نامبرده شده است، در ناحیه های مورد درمان از پوست است.گیج 32 سر سوزنی است که برای مزوتراپی مو استفاده می شود. ازاین روش برای رویش دوباره مو ها و کاهش ریزش آنها استفاده می شود.

 

نحوه ی عملکرد پی ار پی چیست؟

پی ار پی ای که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، با بررسی و تحقیات فراوان بدست آمده است. این پی ار پی حاصل جدا شدن هدفمند قسمت های خاص از پلاسمای خون است.پژوهش های فراوان نشان داده است که ، تزریق ماده PRP به داخل بافت های صدمه دیده، سیستم بدن را تحریک می کند و طی آن بدن سلول های جدید و سالم را تولید می کند. این روند تا حدی ادامه پیدا می کند که تمامی سلول های اسیب دیده با سلول ها سالم و جدید جایگزین شوند و بافتی سالم شکل بگیرد. این قسمت حاصل تلاش و علم پزشک و مزوتراپی مو است؛ اما حضور فاکتور های رشد در آن بافت باعث افزایش سرعت و تحریک ترمیم شدن بافت می شود.

فرآیند مزوتراپی PRP توسط پزشک

پلاسمای مخصوص مزوتراپی مو به صورت محصولی بسته بندی شده وجود ندارد. پزشک متخصص پوست و مو، برای انجام مزوتراپی از شما خون می گیرد. در ادامه آن را از خون شما با ابزار های مخصوص جدا می کند. سپس به پوست سر شما ماده بی حس کننده یا همان لیدوکائین را تزریق می کند. بعد از آن با سرنگ مخصوص پی ار پی مو را به نقاطی از پوست سر شما که از قبل تعیین شده است، تزریق می کند. دقیقا پس تزریق PRP پلاکت هایی که پیشتر توضیح دادیم شکسته می شوند. این کار، عامل شروع فرآیند تولید سلول سالم و ترمیم بافت می باشد.

6

 

 

 

 

مدت زمان استفاده از پی ار پی مو

مزوتراپی PRP از سریع ترین و کوتاه ترین فرآیند های انجام شده در کلینیک های زیبایی است. معمولا جلسات انجام مزوتراپی PRP حدودا 30 دقیقه به طول می انجامد. بعد از تزریق آن شخص نیاز به استراحت ندارد و می تواند به ادامه فعالیت روزانه و روتین خود باز گردد. معمولا پزشکان حاذق توصیه می کنند شما از کلاه استفاده کنید تا آسیبی به محل مزوتراپی مو نرسد.

 

لزوم استفاده از پی ار پی بعد از کاشت مو

ما در پاراگراف های قبلی تمام آنچه در مورد کاشت و پی ار پی مو لازم بود را خدمت شما عزیزان توضیح دادیم. احتمالا برای شما سوال شده است که بالاخره پی ار پی مو را بعد از کاشت مو انجام دهیم یا نه؟ طبق تحقیقات گسترده، تا کنون هیچ باید و نبایدی در مورد این کار گفته نشده است.

بعضی از پزشکان با توجه به تجربیات خود، توصیه می کنند پی ار پی مو با مزوتراپی انجام شود. این عمل همانطور که پیش تر گفته شد، باعث تقویت فولیکول های مو و تحریک سرعت رشد مو می شود. به علاوه خوردن ویتامین و داروهای تقویتی نیز در این امر بسیار کمک کننده هستند. مواد موجود در پلاسمای خون انسان بسیار مفید و شگفت آورهستند. این مواد منجر به:

  • تقویت فولیکول های موی سر
  • جلوگیری از ریزش مو ها
  • تسریع رشد مو های سر
  • ترمیم و بازسازی  آسیب هایی که هنگام کاشت مو به پوست سر وارد میشوند

به علاوه پی ار پی مو عامل تحریک فولیکول های غیر فعال مو هم می باشد. در نتیجه پزشکان حاذق، توصیه می کنند تا بعد مدت کوتاهی از کاشت مو ها اقدام به مزوتراپی PRP بر روی پوست سر کنید.

چند جلسه پی ار پی مو نیاز است؟

از دیگر سوالات رایج در ذهن اکثر افراد، تعداد جلسات مورد نیاز برای انجام مزوتراپی مو است. این موضوع را فقط و فقط پزشک متخصص پوست و مو می توان برای شما تعیین کند. در حالت کلی و نرمال، کمترین تعداد برای دیدن نتیجه مطلوب، 3 جلسه است که باید طی 4 تا 6 هفته انجام بگیرد. بعد از انجام این عمل، برای دیدن نتیجه ای مطلوب تر، بعد از 6 یا 7 ماه دوباره به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

7

 

کلینیک زیبایی ایرانیان با بهره گیری از پزشکان حاذق و متخصص در زمینه پوست ، مو وزیبایی در تمامی ایام هفته آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. این مرکز درمانی با پیشرفته ترین تجهیزات ، توانایی ارائه خدمات مختلفی برای رویش مجدد مو های شما ارائه کند.