در گذشته نه‌چندان دور، معمولاً دیوارهای مکان‌های اداری با استفاده از الوار و گچ ساخته می‌شدند و تغییر مکان آن‌ها غیرممکن بود؛ زیرا کل اتاق باید برچیده می‌شد. این کار هم زمان‌بر و هم سخت بود، از این رو، تولیدکنندگان به‌فکر پارتیشن‌های قابل جابه‌جایی افتادند. به‌مرور پارتیشن‌های اداری ثابت جا‌ی خود را به پارتیشن‌های متحرک دادند که به‌راحتی قابل جابه‌جایی هستند و می‌توان از آن‌ها بدون هرج و مرج، سر و صدا یا آشفتگی، استفاده نمود. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند و در هنگام خرید حتماً باید به موارد مهم دقت کنید. به‌عنوان مثال، پارتیشن‌های مدولار نوعی جداکننده عمودی هستند که برای تفکیک فضاهای داخلی ساختمان به اتاق‌ها و فضاهای آزاد مانند راهروها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی پارتیشن‌های شیشه‌ای برای امنیت اطلاعات کارکنان استفاده می‌شوند. این محصولات برای اختصاصی‌سازی فضاهای کاری بسیار مناسب هستند و موجب آسان شدن توسعه کسب‌و‌کار می‌شوند. قبل از انتخاب یک پارتیشن اداری برای دفتر خود، باید به نکاتی توجه کنید. در این مقاله سعی داریم ضمن بیان نکات مهم برای خریداری این محصول، انواع آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم و به این موضوع بپردازیم که یک پارتیشن اداری باکیفیت را باید از کجا تهیه کنیم؟

پارتیشن اداری را از کجا تهیه کنیم؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

انتخاب و خریداری پارتیشن اداری بر حسب نیاز

پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند که در هنگام خرید باید با توجه به نوع نیاز خود، از میان آن‌ها انتخاب کنید. اما به‌طور کلی مهم‌ترین انواع پارتیشن که بیش‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند، به‌شرح زیر است:

پارتیشن‌های کف تا سقف

این پارتیشن‌های تمام قد، راه‌حل مطلوبی برای افزایش فضای نشیمن و دید، در دفتر کار است. یکی از متریال‌های رایج مورد استفاده در ساخت پارتیشن‌های کف تا سقف، فلزی است که با پارچه پوشانده می‌شود.

14

پارتیشن شیشه‌ای

این پنل‌ها درجه یک و بدون بار هستند و به‌عنوان جداکننده اتاق استفاده می‌شوند. پارتیشن‌های شیشه‌ای برای گسترش فضا و ایجاد یک محیط کاری باز، بسیار عالی هستند. این نوع از پارتیشن‌ها را می‌توان برای فضاهای بزرگ یا کوچک مورد استفاده قرار داد. آن‌ها در اشکال و رنگ‌های مختلف برای مطابقت با هر سلیقه، طرح و عملکردی موجود هستند و می‌توان از آن‌ها برای سازماندهی کامل فضای داخلی یا پنهان‌سازی یک عنصر ساختمانی نامناسب، استفاده کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌دلیل شفافیت‌شان، نور طبیعی اتاق را حفظ می‌کنند.

پارتیشن‌های شیشه‌ای به‌طور کلی بر دو نوع هستند؛ پانل‌های نیمه و تمام قد. آن‌ها به‌دلیل سادگی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرند. علاوه بر این، می‌توانند بر زیبایی محل کار بیفزایند. این نوع از پارتیشن‌ها در واقع از شیشه و آلومینیوم ساخته می‌شود و معمولاً به این دلیل انتخاب می‌شوند که ظاهری مدرن برای محیط ایجاد می‌کنند. همچنین نصب آن‌ها به کاهش عبور صدا کمک می‌کند و اجازه می‌دهد نور کافی به فضا برسد.

پارتیشن اتاقک (نیمه)

این نوع از پارتیشن‌ها حریم خصوصی را برای کارمندان فراهم می‌کنند و می‌توان آن‌ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل نمود. پارتیشن نیمه دارای چهار دیواره و یک ورودی است که افراد می‌توانند از طریق آن وارد شوند. دیوار چهارم این پارتیشن، ارتفاعی نصف سه دیوار دیگر دارد.

پارتیشن‌های اداری قابل حمل

این نوع از پارتیشن‌ها معمولاً دارای یک غلتک در پایین می‌باشند که به‌راحتی در صورت هر گونه بازسازی، قابل جابه‌جایی هستند. اگر در جستجوی پارتیشنی انعطاف‌پذیر هستید حتماً به سراغ پارتیشن‌های اداری قابل حمل بروید. اگرچه معمولاً این نوع پارتیشن‌ها، فضای خصوصی محدودی را ارائه می‌دهند، اما برخی از آن‌ها دارای ویژگی کاهش نویز هستند.

دیوارهای آکاردئونی

آن‌ها بسیار شبیه به پارتیشن‌های قابل حمل هستند، اما حریم خصوصی کاملی مشابه پارتیشن‌های کف تا سقف را ارائه می‌دهند. دیوار‌های آکارئونی متحرک هستند و به‌راحتی می‌تواند بنا به نیاز، آن‌ها را تغییر داد. این پانل‌ها تاشو بوده و می‌تواند با توجه به تنظیمات فضای کاری مورد نظر آن‌ها را باز و بسته نمود.

خرید پارتیشن اداری با ویژگی‌های مد نظر

در هنگام خرید پارتیشن اداری مدرن باید دقت کنید که چه ویژگی‌ای برای شما اهمیت بیش‌تری دارد. به‌عنوان مثال اگر به‌دنبال ایجاد حریم خصوصی بیش‌تر برای کارکنان هستید، به‌نظر می‌رسد که باید به‌دنبال پارتیشن‌های از کف تا سقف یا تمام قد باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مواردی که باید در این راستا به آن‌ها دقت کنید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

خرید پارتیشن مناسب مناطق پر سر و صدا

اگر هدف شما از خرید پارتیشن تفکیک مکان به‌همراه کاهش میزان صدا‌ی ورودی به داخل است، بهتر است از پارتیشن‌های تمام قد استفاده کنید. از طرفی باید دقت کنید که پارتیشن‌ها معمولاً به‌ صورت تک جداره یا دوجداره تولید می‌شوند. اگر میزان صدا‌ی ورودی بسیار است، پیشنهاد می‌شود که حتماً پارتیشن دوجداره آکوستیک را خریداری کنید. این نوع از پارتیشن‌ها زمینه را برای حذف طنین صدا فراهم می‌کنند.

15

خرید پارتیشن با توجه به جنس متریال

یکی از مواردی که حتماً باید قبل از خرید پارتیشن به آن دقت کنید، جنس متریالی است که در ساخت آن به کار رفته است. پارتیشن‌ها ممکن است از جنس ام‌دی‌اف، شیشه، آلومینیوم و ... باشند. پارتیشن‌های شیشه‌ای با شیشه سکوریت به‌عنوان ایمن‌ترین و بادوام‌ترین پارتیشن‌ها هستند. ترکیب شیشه و آلومینیوم می‌تواند بسیار بادوام باشد، هزینه‌های نگهداری آن نیز پایین است و علاوه بر ضد زنگ بودن، به‌راحتی می‌توان آن را نظافت کرد. پارتیشن‌های شیشه‌ای علاوه بر کیفیت، زیبایی خاصی را به فضا می‌بخشند.

خرید پارتیشن با توجه به قیمت

یکی دیگر از مواردی که حتماً باید در هنگام خرید پارتیشن به آن دقت کنید، میزان بودجه‌ای است که در نظر گرفته‌اید. اگر در جستجوی پارتیشن‌های شیشه‌ای و فریم‌لس هستید، باید بودجه بیش‌تری را برای خرید پارتیشن اختصاص دهید. موارد مختلفی مانند تجهیز پارتیشن به شیشه هوشمند یا تعداد جداره، کیفیت ساخت، ابعاد و اندازه و نوع پنل می‌تواند بر قیمت نهایی کار تاثیرگذار باشد. اگر بودجه محدودی دارید، پیشنهاد می‌کنیم به‌سراغ پارتیشن‌های ساخته شده از ام‌دی‌اف بروید که ضمن طول عمر مناسب، به‌خوبی فضا را برای شما تفکیک می‌کنند.

خرید پارتیشن با توجه به قابلیت تحرک

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در هنگام خرید پارتیشن مد نظر قرار داد، قابلیت حمل و جا‌به‌جایی آن است. در واقع از آن‌جایی‌که در اکثر محیط‌های اداری، نیاز به جا‌به‌جایی وسایل وجود دارد، پارتیشن‌های متحرک برای سازمان‌ها مناسب‌تر است.

خریداری پارتیشن اداری از یک مجری حرفه‌ای و نصب آن

از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید پارتیشن اداری باید به آن توجه کنید، شرکت ارائه‌دهنده است. کیفیت متریال به‌کار برده شده در پارتیشن بسیار اهمیت دارد، به‌همین دلیل قبل از اقدام برای خرید لازم است تا به‌طور کامل درباره‌ی کیفیت ساخت، قیمت و اجرت نصب تحقیق کنید. به‌یاد داشته باشید که مشاهده نمونه کار‌های انجام شده نیز بسیار ضروری است.

نتیجه‌گیری

پارتیشن‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند با توجه به نوع نیاز افراد، شخصی‌سازی شوند. در هنگام خرید لازم است که حتماً نمونه کار‌های یک شرکت معتبر را مشاهده کنید. شرکت دیکاسازه سروش سال‌هاست به‌صورت تخصصی در زمینه طراحی و اجرای انواع پارتیشن اداری شیشه‌ای فریم‌لس فعالیت دارد. پارتیشن‌های تولید شده توسط دیکاسازه پایداری و مقاومت بالا را همراه با ظاهری زیبا ارائه می‌دهند.

پارتیشن‌های دوجداره دیکاسازه عایق صدا و گرما بوده و می‌تواند تا 80% از صدا‌های محیطی را جذب کنند. نصب سریع و آسان بدون نیاز به اتصال به دیواره یا سقف و امکان نصب پرده کرکره روی پارتیشن نیز موجب شده تا محصولات دیکاسازه طرفداران بسیاری پیدا کند. اگر تصمیم به خرید پارتیشن اداری دارید پیشنهاد می‌کنیم به سایت دیکا سازه سروش مراجعه و نمونه کار‌هایشان را مشاهده نمایید.