معرفی بهترین کتاب‌ها برای اسپیکینگ آیلتس!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

زبان انگلیسی به عنوان اولین زبان جهان شناخته می‌شود. این زبان آنقدری اهمیت دارد که بتوان گفت در صورتی که به این زبان مسلط نباشید، در بسیاری از موارد از درصد بالایی از مردم عقب هستید. به زبان دیگر تسلط بر زبان انگلیسی جزو بایدها در عصر کنونی است.

برای ارزیابی تسلط شما بر زبان انگلیسی، مهارت‌های چهارگانه‌تان بررسی می‌شود. این مهارت‌ها شامل Writing, Speaking, Listening و Reading می‌شود. در این راستا آزمون‌های مختلفی طراحی و برگزار می‌شوند. یکی از این آزمون‌ها آیلتس است.

آزمون آیلتس به عنوان معتبرترین و استانداردترین آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شما شناخته می‌شود. سالانه میلیون‌ها داوطلب برای رسیدن به نمره مدنظرشان در این آزمون شرکت می‌کنند. در آزمون آیلتس هر چهار مهارت زبانی شما به چالش کشیده می‌شود.

با توجه به حساسیت بالای آزمون آیلتس یافتن بهترین منابع برای آمادگی آیلتس اهمیت بالایی دارد. انتخاب منبع اشتباه منجر به تلف شدن وقت‌تان می‌شود و تاثیر منفی بر روی یادگیری شما دارد. در ادامه شما را برترین منابع آیلتس برای بخش اسپیکینگ آشنا می‌کنیم.

با اسپیکینگ آیلتس بیشتر آشنا شوید!

پیش از هر چیزی بهتر است شما را به طور کامل با اسپیکینگ آیلتس آشنا کنیم. 

 

بخش مکالمه یا Speaking آزمون آیلتس بین 11 الی 14 دقیقه طول می‌کشد. این بخش، یک مصاحبه حضوری بین ممتحن و داوطلب است. آزمون اسپیکینگ آیلتس در سه بخش گرفته می‌شود. این بخش‌ها به شرح زیر است:

بخش اول

شرکت‌کنندگان در این قسمت به سوالات کلی در مورد خود و طیف وسیعی از موضوعات آشنا مانند خانه، خانواده، کار، مطالعات و علایق خود پاسخ می‌دهند. این بخش از آزمون بین 4 الی 5 دقیقه زمان خواهد برد.

بخش دوم

اکنون به داوطلبان آزمون کارتی داده می‌شود و از آن‌ها درخواست می‌شود که درباره موضوعی خاص آماده شوند. مدت زمان صحبت آن‌ها دو دقیقه خواهد بود. پیش از شروع مونولوگ، داوطلب یک دقیقه زمان دارد تا درباره موضوع داده شده فکر کند.

در نهایت ممتحن ممکن است یک یا چند سوال درباره موضوع داده شده بپرسد و این بخش را به پایان برساند. 4 الی 5 دقیقه زمان صرف این بخش می‌شود.

بخش سوم

از شرکت‌کنندگان در آزمون سوالات بیشتری مرتبط با موضوع در بخش دوم پرسیده می‌شود. در این بخش داوطلب باید درباره موضوعات و ایده‌های انتزاعی بیشتر بحث کند. مدت زمان این بخش 4 الی 5 دقیقه خواهد بود.

5 کتاب که اسپیکینگ آیلتس شما را تقویت می‌کند!

در میان انبوه کتاب‌ها و منابعی که برای آیلتس وجود دارد، یافتن بهترین منبع کار ساده‌ای نیست! کتاب‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم حاصل تجربه داوطلبان موفق در آزمون آیلتس و همچنین مدرسان آن است. این پنج کتاب به شما کمک می‌کند تا مهارت اسپیکینگ خود را در آزمون آیلتس به طرز چشمگیری بهبود دهید.

Speaking for IELTS-Collins

8
مجموعه کتاب‌های Collins از بهترین منابع آیلتس شناخته می‌شود. این کتاب در هر درس واژگان و گرامر مربوط به آن را تدریس می‌کند. همچنین نمونه سوالاتی برای بخش اسپیکینگ آیلتس وجود دارد که به شما درباره این مهارت آیلتس آشنایی بیشتری ارائه می‌دهد.

 

از دیگر نکات مثبت این کتاب می‌توان به تکنیک‌های آن برای سوالات اسپیکینگ اشاره کرد. بعد از هر نمونه سوال ترفندهای پاسخ به آن‌ها نیز ذکر شده است. به همین دلیل شما می‌توانید با تسلط بیشتری به سوالات پاسخ دهید.

IELTS Advantage

اگر به دنبال کسب نمره بالای 7 در اسپیکینگ آیلتس هستید، این کتاب را از دست ندهید! پیش از هر چیزی در این کتاب اطلاعات کاملی درباره Speaking و نحوه نمره‌دهی آن ارائه شده است. این توضیحات به شما کمک می‌کند با دید تازه‌ای به سوال‌ها نگاه کنید.

بخش اسپیکینگ کتاب IELTS Advantage، 5 ویژگی اصلی دارد که آن را از سایر منابع متمایز می‌کند:

  • توضیح ساختار آزمون و نوع سوالات آن
  • توضیح نکات گرامری
  • ارائه واژگان و اصطلاحات کلیدی و مرتبط با هر موضوع
  • ارائه تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی برای موفقیت در اسپیکینگ آیلتس
  • نمونه سوالات مهم اسپیکینگ آیلتس

IELTS Speaking Ultimate

از دیگر کتاب‌های مفید در زمینه اسپیکینگ آیلتس می‌توان به IELTS  Speaking Ultimate اشاره کرد. این کتاب تمرکز ویژه‌ای بر مهارت اسپیکینگ دارد و شامل مهم‌ترین و پرکاربردترین سوالات آیلتس می‌باشد. این سوال‌ها به صورت طبقه‌بندی شده از ساده به سخت ارائه شده‌اند.

نمونه سوال‌های کتاب IELTS  Speaking Ultimate دارای پاسخ است. به این معنی که در پاسخنامه هر سوال، کلمات کلیدی و اصطلاح‌های کاربردی به همراه معنی آن‌ها ارائه شده است. به همین دلیل می‌توان گفت که این کتاب شما را از داشتن دیکشنری بی‌نیاز می‌کند.

IELTS Speaking and Actual Tests

مجموعه کتاب IELTS Actual Test عنوانی سه سطحی برای آزمون آیلتس است. در این کتاب سوالات اصلی آزمون‌های آیلتس برگزارشده ارائه شده‌اند. به همین دلیل این کتاب یک منبع بسیار مفید برای شما خواهد بود.

9

کتاب IELTS Speaking and Actual Tests دارای سه سطح است: در بخش اول به موضوعات ساده پرداخته می‌شود. در دو بخش بعدی موضوعات و سوالات سخت‌تر ارائه شده است. در مجموع شما به 65 سوال آزمون اصلی آیلتس به همراه پاسخ آن دسترسی خواهید داشت.

Get IELTS Band 9 Speaking

کتاب Get IELTS Band 9 Speaking یکی از بهترین کتاب‌ها برای تقویت مهارت اسپیکینگ شما است! در این کتاب به شما استراتژی‌هایی آموزش داده شده که در آزمون اسپیکینگ از آن‌ها استفاده کنید. یکی از مزیت‌های این کتاب این است که به مقایسه پاسخ‌های نمره 5 و 9 می‌پردازد.

دبستان ترجمیک؛ ارائه‌دهنده دوره‌های آیلتس آنلاین

با توجه به اهمیت بالای آزمون آیلتس موسسات زیادی اقدام به برگزاری دوره‎های آیلتس کردند. دبستان ترجمیک یکی از معتبرترین برگزارکننده‌های دوره آیلتس آنلاین شناخته می‌شود. این موسسه با همکاری برترین اساتید آیلتس دوره‌های آیلتس را به صورت جامع و تک‌مهارتی در سه سطح برگزار می‌کند.

مبتدی یا Fundamental

متوسط یا pre-IELTS

پیشرفته یا IELTS

این دوره‌ها در بالاترین سطح کیفی برگزار می‌شوند و پشتیبانی کامل بر روی دوره‌ها وجود دارد تا از هرگونه کمبود کیفیت جلوگیری شود. دبستان ترجمیک شرایطی را فراهم نموده تا مخاطبانش با اعتماد بیش از پیش در دوره‌ها شرکت کنند. این شرایط به شرح زیر است:

  • امکان مشاهده رزومه مدرسان

پیش از ثبت‌نام در هر دوره این امکان وجود دارد که رزومه مدرس دوره را به طور کامل بررسی کنید. با مشاهده رزومه مدرس خیال‌تان از سطح دانش او آسوده خواهد شد. توجه داشته باشید که تمامی مدرسان پذیرفته شده در دبستان ترجمیک دارای مدرک آیلتس هستند.

  • ضبط تمامی جلسات

تمامی دوره‌های دبستان ترجمیک به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. از همین رو اگر جلسه‌ای را از دست دادید، نگران نباشید! تمامی جلسه‌های برگزار شده در دبستان ترجمیک ضبط و در پنل کاربری شما قرار می‌گیرند. شما بدون محدودیت زمانی، حتی پس از اتمام دوره، به فیلم‌های ضبط شده دسترسی خواهید داشت.

  • پشتیبانی شبانه‌روزی

تیم پشتیبانی دبستان ترجمیک همه روزه از ساعت 8 الی 24 در خدمت شما است! در هر ساعتی از روز اگر با مشکل یا سوالی در هر یک از فرآیندهای ثبت‌نام، دسترسی به فیلم‌ها و پنل کاربری یا آپلود فایل روبه‌رو شدید، کافی است با شماره 02167235000 تماس بگیرید. دبستان ترجمیک پاسخگوی شما است.