امروزه مردم نسبت‌به اهمیت روانشناسی آگاه شده‌اند و همواره به دنبال روانشناس با تجربه می‌گردند. اما خیلی‌ها نمی‌توانند فرد مناسبی را پیدا کنند. روانشناسی یک علمی است که در خصوص رفتار انسان‌ها با محیط اطراف و تفاوت رفتارها می‌پردازد. روانشناس مناسب با هدف اصلی بررسی وضعیت‌های انسان، هنگام مواجه با موارد مختلف فعالیت می‌کند. این رفتارها در زندگی همهٔ انسان‌ها وجود دارد و هر فردی باید روانشناس مناسب خود را در طول زندگی داشته باشد. روانشناسی بحث‌های مختلفی ازجمله فرایندهای روانی را بررسی می‌کند. فرایندهای روانی شامل احساس، هوش، شخصیت، هیجان، ادراک و انگیزه است که جنبه‌های زندگی هر انسانی را تشکیل می‌دهد. امروزه زندگی انسان‌ها پیچیده‌تر شده و نیاز به روانشناس با تجربه نیز محسوس است.

معرفی روانشناس خوب و با تجربه در تهران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

روانشناس کیست؟

اگر می‌خواهید روانشناس باتجربه در تهران پیدا کنید، باید ابتدا به‌طور دقیق بدانید که روانشناس کیست و چه کارهایی انجام می‌دهد. روانشناس فردی است که تحصیلات مرتبط با این حوزه دارد و فرایندهای ذهنی و رفتارهای انسان‌ها را از طرق مختلف اعم از مشاهدهٔ وقایع زندگی، تفسیر و ثبت آن‌ها بررسی می‌کند. او با ثبت نحوهٔ ارتباط افراد باهم و محیطی که در پیرامونشان وجود دارد، به نتایجی می‌رسد. این نتایج می‌تواند زندگی انسان را رو به بهبود ببرد. آن‌ها سعی بر این دارند که سلامت همهٔ افراد جامعه و رفاه ذهنیشان را تضمین کنند. افراد جامعه می‌توانند شامل خانواده‌ها، جوامع مختلف و گروه‌ها باشند و روانشناس با تجربه سعی می‌کند روی آن‌ها اثر مثبت بگذارد.

فرد روانشناس متخصصی آموزش‌دیده است و درزمینه‌های متعددی آزمایش و تحقیقات انجام می‌دهد. او در ادامه به چالش‌های روانی و عاطفی بیماران خود رسیدگی و در جهت بهبود شرایط آن‌ها تلاش می‌کند. مشاور و روانشناس خبره می‌تواند درزمینه‌های مختلف خدماتش را درون مراکز مشاوره، مطب، بیمارستان و دیگر جاها ارائه دهد. البته برخی از روانشناسان هم هستند که تنها روی یک زمینهٔ تخصصی کار می‌کنند و برخی مراکز نیز به شکل اختصاصی روی یک موضوع خدمات ارائه می‌دهند. برای دسترسی به لیستی از روانشناس‌های خوب و با تجربه تهران، می توانید از سایت دکتریاب استفاده کنید.

چرا باید به روانشناس خوب مراجعه کرد؟

یکی از چالش‌های مردم در شهرهای بزرگی مانند تهران پیدا کردن روانشناسی خبره است که به آن‌ها جهت مناسبی در زندگی بدهد. روانشناس باید با پیشرفت‌های تکنولوژی آشنا باشد، زیرا علم روانشناسی نیز روزبه‌روز در حال پیشرفت است. این پیشرفت سرعت زیادی دارد، زیرا انسان در دنیای امروز درگیر سرعت پیشرفت درزمینه‌های گوناگون شده‌است و باید مدام خود را به‌روزرسانی کند. این پیشرفت در تکنولوژی و ورود صنعت به زندگی مردم مشکلات زیادی را برای بشر امروزی پدید آورده است. این مشکلات سبب بروز اختلالات، بیماری‌ها و ناراحتی‌های روانی شده که در ادامه تضعیف روابط انسانی را درپی داشته است.

انسان در دنیای امروزی به‌قدری شیفتهٔ زندگی صنعتی شده که کم‌کم هویت انسانی خود را از دست داده‌است. او رابطهٔ خود با دیگر انسان‌ها را به‌تدریج از دست می‌دهد یا با طبیعت بیگانه می‌شود که می‌تواند اثرات مخربی داشته باشد. درست است که تکنولوژی موجبات رفاه زندگی افراد را فراهم کرده، اما تنها به‌عنوان وسیلهٔ رفاهی مورداستفادهٔ انسان‌ها قرار نمی‌گیرد.

در این حالت روابط انسانی کاهش یافته و استرس وارد زندگی انسان شده‌است و همین مهم موجب ایجاد رفتارهای ناهنجار، مشکلات خلقی، عاطفی، رفتاری و غیره می‌شود. تنوعی که در انتخاب وجود دارد، می‌تواند همهٔ جوانب زندگی هر انسانی را فرابگیرد و زمینه‌ساز بروز مشکلاتی جدی شود.

در اینجا روانشناس با تجربه باید به کمک افراد بیاید تا در جنبه‌های روانی زندگی او کمک کند. روانشناس با تجربه در جنبه‌های مختلفی آموزش می‌بیند و در زیرشاخه‌های علم روانشناسی تخصص پیدا می‌کند. این افراد می‌توانند روح بیماران را احیا کنند و آن‌ها را به زندگی عادی بازگردانند یا در حل مشکلات به بیماران کمک کنند.

روانشناس چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

روانشناسان خبره در شهرهای بزرگ مانند تهران خدماتی ازجمله موارد زیر را به بیماران ارائه می‌کنند و به همین دلیل مردم به دنبال روانشناس با تجربه هستند:

  • خدماتی ازجمله درمان فردی و گروهی که برای گروه‌های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان ارائه می‌شوند و هدف آن حل مشکلاتی از قبیل افسردگی، استرس، مواد مخدر و غیره است.

  • روانشناس در مدارس برای کمک به یادگیری دروس دانش آموزان فعالیت می‌کند.

  • خدماتی ازجمله اعصاب و روان ارائه می‌دهد که برای ارزیابی و درمان ناتوانی در یادگیری، مشکلات شناختی، آسیب‌های واردشده به ناحیهٔ سر و اختلالات رشد است.

  • روانشناس با تجربه خدماتی از قبیل ازدواج، مشاوره قبل از ازدواج و حین آن، خانواده، خانواده‌درمانی، طلاق یا پیشگیری از طلاق را ارائه می‌دهد.

  • کار گروهی با دیگر متخصصان جهت بهبود مهارت‌های ارتباطی، رضایت شغلی و افزایش بهره‌وری.

  • کار با مجریان ازجمله بازیگران، کارفرمایان، هنرمندان، ورزشکاران و غیره برای افزایش تمرکز، بهبود عملکرد و کاهش اضطراب.

  • خدمات مشاوره جهت شهادت در دادگاه تحت عنوان کارشناس.

  • خدماتی که در آن‌ها تغییر رفتار انسان مهم است.

  • ارائه خدمات روان‌درمانی و روانکاوی که به‌صورت تخصصی به شکلی پایه‌ای برای بیماران انجام می‌شود.

مدارک روانشناسان در چه حوزه‌ای است؟

هنگام انتخاب روانشناس تهران باید به مدرک و تحصیلات او دقت زیادی کنید تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید. داشتن مدرک دکتری مانند PHD، Ed.D و Psy.D ضروری است و فرد باید مجوز کار داشته باشد. همچنین وی باید دوره‌های دوساله را در مراکز خدمات بالینی گذرانده باشد تا بتواند موردتأیید قرار گیرد. روانشناس باید درزمینه‌های خدمات روان‌درمانی و روانشناسی تحصیل کرده باشد تا بتواند در این حیطه تخصص داشته باشد. در ایران زیرشاخه‌های اصلی شامل روانشناسی بالینی، روانشناسی کودکان استثنائی و روانشناسی عمومی است.

لیستی از روانشناس‌های خوب و با تجربه در تهران

  • خانم دکتر مستانه رنجبر، دکترای روانشناسی بالینی، نوروتراپیست و هیپنوتراپیست
  • دکتر آزاده موسوی، دکترای تخصصی روانشناسی بالینی و متخصص برتر روانکاوی و روان درمانی
  • دکتر لیلا صدری، دکترای تخصصی روان درمانی و روانشناسی
  • دکتر بابک ساسانی، دکترای تخصصی روانشناسی و مولف و منتقد کتب و فیلمهای روانشناسی
  • دکتر امیرمهدی یوسفی، متخصص روان درمانی فردی، سکستراپ و زوج درمانگر

برای دسترسی به لیست بهترین روانشناس تهران و لیست روانشناس‌هایی که نزدیک به شما هستند، می‌توانید از سایت دکتریاب استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با روانشناس با تجربه تهران آشنا شدیم و دیدیم که هر روانشناسی می‌تواند چه خدماتی به بیماران خود ارائه دهد. هر فردی که در جامعهٔ امروزی زندگی می‌کند باید به اهمیت داشتن یک روانشناس خوب پی ببرد. امروزه با پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی پیش آمده‌است، انسان‌ها در نحوهٔ رفتار باهم و محیط پیرامون دچار مشکل شده‌اند. پیدا کردن روانشناس در شهرهای بزرگی مانند تهران سخت است. بنابراین افراد باید ویژگی‌های روانشناس خوب را بدانند تا بهتر بتوانند انتخاب کنند. روانشناس تهران باید ازجنبهٔ تحصیلات، تخصص، گذراندن دوره‌های تخصصی و دیگر موارد موردبررسی قرار بگیرد. مشکلات اصلی بیماران ابتدا توسط روانشناس کشف می‌شوند و درصورتی‌که نیاز به درمان تخصصی داشته باشند به دیگر روانشناسان ارجاع داده می‌شوند.