آقا یحیی و بیرانوند تحت تاثیر عملکرد من قرار گرفته بودند و بعد از بازی من را تشویق می‌کردند و می‌گفتند عالی بودی.

روز باورنکردنی من مقابل ستاره‌های پرسپولیس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، با وجود پیروزی پرسپولیس برابر ون پارس و صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌ها، احمد مهرابی، گلر ون پارس بود که با واکنش‌های تماشایی خود، به ستاره این مسابقه در جریان بازی تبدیل شد.

اما مهرابی که در چندین موقعیت، مانع گلزنی سرخپوشان شد و اجازه نداد این تیم به راحتی از سد حریف لیگ یکی خود عبور کند، در ضربات پنالتی برابر بازیکنان قرمزپوش پایتخت موفق نبود تا تیم سختکوش ون پارس، پس از ۱۲۰ دقیقه نمایش خوب، از دور رقابت‌ها کنار برود.

به بهانه درخشش این گلر ۲۸ ساله مقابل پرسپولیس، خبرنگار "ورزش سه" امروز گفت‌وگویی با این بازیکن داشت و از او در خصوص این مسابقه و همچنین درخشش وی سوال کرد که در ادامه می‌خوانیم:

* درباره بازی صحبت کن. ون پارس عملکرد خیلی خوبی داشت و کمتر کسی فکر می‌کرد بازی به وقت‌های اضافه بکشد.

ما این پیش‌بینی را می‌کردیم. ما بعد از قرعه‌کشی جام حذفی، دو بازی در لیگ داشتیم و پس از آن کادرفنی تیم روی آنالیز پرسپولیس تمرکز کرد. نقاط قوت و ضعف پرسپولیس را آنالیز کردیم و تمام تلاش‌مان این بود که ترسو بازی نکنیم و فقط برای دفاع، عقب نکشیم و مثل بازی‌های لیگ‌مان، رو به جلو بازی کنیم و نترسیم که تیم روبرویمان پرسپولیس است. پرسپولیس تیم قابل احترام و بزرگی است اما ما نمی‌خواستیم فقط دفاع کنیم و برویم. ما می‌خواستیم شایستگی‌‌هایمان را نشان بدهیم و ثابت کنیم که تیم فوق‌العاده‌ای داریم. می‌توانستیم در ۹۰ دقیقه پیروز شویم اما متاسفانه نشد و بازی به وقت اضافه کشید. در وقت اضافه هم خوب بودیم اما ضربات پنالتی ۵۰-۵۰ است؛ آنها خوب استفاده کردند اما ما نه.

* درباره عملکرد خوب خودت هم صحبت کن. بعد از بازی گفته بودی که در همه مسابقات چنین عملکردی دارید.

دقیقا همینطور است. این بازی پخش زنده داشته و بسیاری دیدند و الان تمجید می‌کنند اما فقط در این بازی این‌طور نبوده است. سال قبل که به لیگ یک صعود کردیم، من ۱۴ کلین شیت داشتم و هر هفته در تیم منتخب هفته بودم. در تیم‌های دیگر هم در تیم منتخب هفته حضور داشتم و به عنوان گلر هفته انتخاب می‌شدم اما متاسفانه دیده نمی‌شود. این قرعه را خدا درآورد که به پرسپولیس بخوریم و شایستگی‌هایمان را بیشتر ببینند. من نباید در ۲۸ سالگی دیده شوم و می‌توانستم زودتر از اینها دیده شوم اما متاسفانه در فوتبال ایران همه چیز به شایستگی نیست و به ارتباطات هم وابسته است. باز هم می‌گویم امیر خان قلعه‌نویی درست می‌گویند که عدالت در فوتبال ما نیست. در هر صورت در این بازی دیده شدم و امیدوارم در ادامه اتفاقات خوبی رخ بدهد تا بتوانم حقم را از فوتبال بگیرم و به لیگ برتر بروم.

* در دو پنالتی که در جریان بازی برای پرسپولیس اعلام شد، یک پنالتی را درست پریدی اما موفق به مهار نشدی و پنالتی دوم هم گل نشد.

در پنالتی گولسیانی می‌دانستم که قطعا به آن سمت می‌زند چون سرمربی ما، آقای توتونی، دو سال در سپاهان در‌ کنار محرم نویدکیا حضور داشت و از گولسیانی شناخت داشت و می‌دانست کجا می‌زند و به من گفت اما من نمی‌خواستم خیلی زودتر حرکت کنم که گولسیانی بفهمد و ضربه را به سمت دیگری بزند. اگر زودتر حرکت می‌کردم یا گولسیانی کمی وسط‌تر می‌زد، می‌گرفتم اما خیلی خوب و به گوشه زد و نرسیدم. در‌ مورد پنالتی دوم هم میلاد سرلک رفیق ده ساله من است و از‌ جوانی با هم بودیم و زمانی که در سپاهان بود، جداگانه با هم به تمرین می‌رفتیم. فکر‌ می‌کنم در لحظه پنالتی با توجه به اینکه مدت زیادی نبود که به زمین آمده بود کمی استرس هم داشت و من هم به او گفتم می‌دانم کجا می‌زنی. میلاد بازیکن بسیار خوبی است اما فکر می‌کنم با حرکات بدن من، تمرکزش به هم خورد و توپ بد نشست. من متوجه نشدم توپ به دست من هم برخورد کرد یا خیر اما خدا را شکر گل نشد.

* یک گل هم در‌ جریان بازی خوردی.

ترابی یک ارسال خوب داشت و فکر می‌کنم قصد داشت مستقیم گل بزند که به تیر خورد و برگشت و در همهمه‌ها یک‌بار عالیشاه زد و به دفاع خورد و برگشت و سپس پورعلی‌گنجی ضربه نهایی را زد و در بین آن همه بازیکن، توپ وارد دروازه شد. اگر آن توپ گل نمی‌شد، بازی با نتیجه ۲-۱ به سود ما تمام می‌شد چون پرسپولیس دچار استرس شده بود و ما هم خوب کار می‌کردیم.

* خوش شانس هم بودی و چندین توپ به تیر دروازه‌ات خورد.

اگر بخواهیم اینطور نگاه کنیم، ما هم بعد از گل‌ها موقعیت داشتیم اما به هر حال تیرها هم لطف خدا بود. یک ضربه که وحید امیری زد، خیلی خطرناک بود و یک شوت هم سروش رفیعی زد که  پس از برخورد به دست من، به تیر خورد وگرنه گل می‌شد. خدا را شکر توپ‌هایی که به تیر خورد، گل نشد وگرنه بازی تا این حد جذاب نمی‌شد.

* اما در ضربات پنالتی خوش شانس نبودی.

ما خیلی بد عمل کردیم. ما از یک هفته قبل به قدری در تمرینات، پنالتی تمرین کرده بودیم که من فکر می‌کردم نهایتا یک پنالتی را خراب می‌کنیم. البته فکر می‌کنم حضور بیرانوند هم برای ما استرس‌زا بود و هر چقدر که آنها خوب زدند، ما بد زدیم. اگر پنالتی اول ما گل می‌شد یا من پنالتی ترابی را می‌گرفتم و پس از برخورد به دستم، وارد دروازه نمی‌شد، همه چیز برعکس می‌شد. به هر حال قسمت پرسپولیس بود و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند.

* در واقع فکر می‌کنی ورود بیرانوند به زمین، روی روحیه بازیکنان شما تاثیر داشت؟ 

قطعا همینطور است. بالاخره بیرانوند پنالتی کریستیانو رونالدو را گرفته و در لیگ هم چند مهار پنالتی داشت و صد درصد تاثیرگذار بود تمرکز بچه‌ها پایین آمد. اگر کمی هوشیارانه‌تر عمل می‌کردند و مثل تمرینات پنالتی می‌زدند، شاید پنالتی‌ها انقدر زود تمام نمی‌شد و شاید من هم فرصت پیدا می‌کردم در ضربات بعدی اثرگذار باشم اما پرسپولیسی‌ها واقعا عالی پنالتی زدند و نشان دادند که تمرین کرده‌اند و تمرکز بالایی هم دارند. من در‌ پنالتی‌ها درست می‌رفتم اما یا بالا بود و یا گوشه گوشه بود و نمی‌توانستم بگیرم.

* در صحنه‌ای که مصدوم شدی چه اتفاقی افتاد؟

مهدی عبدی قصد داشت که بلند شود و به دنبال توپ برود و من هم تک به تک بودم و زاویه او را بستم. زمانی که می‌خواست بلند شود تا روی توپ اثر بگذارد، محکم با آرنج به بینی من زد و متوجه هم نشد. زمانی که دکتر تیم وارد زمین شد گفت تعویض اما او را قسم دادم و گفتم نمی‌روم؛ هر کاری می‌خواهی بکن اما نمی‌روم. او هم چسب زد و پانسمان کرد. در طول بازی خون می‌آمد و پانسمانم کاملا خونی شده بود اما توجهی نمی‌کردم و تمرکزم روی بازی و موفقیت بود که متاسفانه عملی نشد. مهدی عبدی هم دیشب به من پیام داد و گفت که عمدی نبود و من هم از او تشکر کردم. امروز باید به بیمارستان بروم تا ببینم شرایطم به چه صورت است. هفته بعد هم یک بازی مهم در لیگ داریم و باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

* بعد از بازی هم صحبتی با یحیی گل‌محمدی داشتی.

آقا یحیی بعد از بازی من را در آغوش گرفت و دلجویی کرد و نگران حالم بود‌. ایشان هم متوجه اتفاقی که در لحظه مصدومیت رخ داده بود نشدند و فکر می‌کردند استوک به بینی‌ام خورده است.

* آقا یحیی درباره عملکردت هم چیزی گفت؟

بله. واقعا تحت تاثیر قرار گرفته بودند و تشویق کردند. ایشان هم از عملکرد من سورپرایز شده بود و من هم‌ همان‌جا بعد از بازی گفتم که عملکرد خوب من فقط برای این بازی نبوده است. من به حدی در این بازی ریلکس بودم که انگار نه انگار که مقابل پرسپولیس بازی می‌کنم. خدا را شکر این روند باعث شد که بیشتر دیده شوم و از دیشب پیام‌های محبت آمیز دوستان را دریافت کنم.

* عملکرد تو باعث شد که بازی سایر هم‌تیمی‌هایت به چشم نیاید.

بله (با خنده)؛ به خصوص بعد از مصدومیتم که در همه تصاویر خون مشخص است. واقعا فشار زیاد بود‌. بیرانوند هم بعد از بازی گفت دماغت کوچک بود و تازه مثل من شده است. ایشان هم سورپرایز شده بود و می‌گفت در ۱۲۰ دقیقه عالی بودی.

* بازیکنان تیم‌تان بعد از بازی خوبی که مقابل پرسپولیس داشتید، چه حس و حالی داشتند؟

شرایط بازیکنان طوری بود که انگار قهرمان شده بودیم؛ همه تا این حد راضی بودند. همانطور که مسئولان باشگاه هم گفتند ما نتیجه را واگذار کردیم وگرنه از لحاظ فنی برنده بودیم. هیچکس فکر نمی‌کرد ما مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، دو بار جلو بیفتیم. پرسپولیس مقابل ما دو بار در خطر حذف قرار گرفت. ما رو به جلو بازی می‌کردیم، پاس می‌دادیم، یک و دو و حمله می‌کردیم. بازیکنان شرایط خوبی داشتند و این بازی برای آنها با برد تفاوتی نداشت.

* حتی در صحنه‌ای زمانی که بازیکنان پرسپولیس ضد حمله زدند، هیچکس در دفاع نبود.

دقیقا. مربی تیم، پشت دفاع را به من سپرده بود و تیم را جلو می‌فرستاد تا عقب بازی نکنیم، چرا که هر چه عقب باشیم، کار برای گلر و دفاع سخت و برای حریف آسان می‌شود اما در این حالت اگر پاس پشت دفاع می‌دادند، من حضور داشتم و اگر هم نمی‌دادند ما جلو بودیم و حداقل وسط تیم را در اختیار داشتیم. این کاملا تاکتیکی بود. از زمانی که آقای توتونی آمدند، تحول زیادی ایجاد کرده‌اند و توانسته‌ایم هم در لیگ نتیجه بگیریم و هم در حذفی عملکرد خوبی داشته باشیم.

* اینکه پرسپولیس در سال‌های گذشته سابقه شکست مقابل تیم‌های ضعیف‌تر در جام حذفی را داشت، روی روحیه شما برای این بازی تاثیر گذاشته بود؟

بله، کاملا این‌طور بود. ما قبل از بازی جلسه روانشناسی هم داشتیم و اتفاقا در آن جلسه فیلم بازی با قشقایی را هم گذاشتند و بازیکنان هم با انگیزه بالا گفتند در جریان بازی می‌بریم و همین اتفاق هم داشت رخ می‌داد اما در پنالتی بدشانس بودیم. به هر حال پرسپولیس نمی‌خواست در مرحله یک شانزدهم نهایی حذف شود و در صورت شکست در این بازی، از سوی هوادارانش تحت فشار قرار می‌گرفت. این بازی تمام شد و امیدوارم در ادامه راه موفق باشند و ما هم تمرکزمان را روی لیگ می‌گذاریم تا به لیگ برتر صعود کنیم.

* بعد از بازی برای پرسپولیس آرزوی قهرمانی هم کردی. 

منظور من همین بود که در ادامه راه در جام حذفی و لیگ موفق باشند وگرنه هر تیمی که شایسته باشد، به عنوان قهرمانی می‌رسد. اما در هر صورت جام حذفی، جام شگفتی‌ها است و ممکن است هر اتفاقی رقم بخورد.

* درباره شرایط ون پارس در لیگ هم صحبت کن. چقدر به صعود امیدوار هستید؟

شرایط خوبی داریم و چهار برد متوالی کسب کردیم. ما ته جدول بودیم اما از زمانی که آقای توتونی آمدند، بردهایمان شروع شد و در هشت بازی، پنج برد آوردیم و الان هم به رتبه دهم صعود کردیم و اختلاف زیادی با بالای جدول نداریم. اگر در بازی آینده، فجرسپاسی را شکست بدهیم، می‌توانیم به جمع مدعیان هم برسیم. امیدوارم این اتفاق رخ بدهد چون تیم ما لایق این است که به بالای جدول برسد.

* حرف پایانی؟

از همه خبرنگاران تشکر می‌کنم. امیدوارم حضورمان در لیگ یک، به صعود به لیگ برتر ختم شود. همچنین امیدوارم نگاه‌ها هم بیشتر شود؛ با این شرایط دیگر در لیگ ایران خسته شدیم. ما از اول دنبال رابطه نبودیم و فقط خدا را صدا زدیم و این هم قرعه خدا بود که دیروز دیده شویم. امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهد و حق به حق‌دار برسد.