در اتفاقی عجیب، پنج مورد از 6 گل اخیر دربی پایتخت با ضربات سر به ثمر رسیده است.

مورد عجیب دربی و گلزنی روی هوا: پنج از شش!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، ارسال از جناحین و زدن ضربات سر، حرف نخست را در دربی روز گذشته می زد. هر 2 گل پرسپولیس و گل نخست استقلال، با استفاده از ارسال و زدن ضربات سر به ثمر رسیدند. اتفاق عجیبی که در آخرین شهرآورد پایتخت و پیش از دربی روز گذشته نیز رخ داده بود.

در دیدار برگشت استقلال و پرسپولیس در فصل قبل، ابتدا این علی نعمتی بود که با استفاده از ارسال رامین رضاییان، موفق شد دروازه سیدحسین حسینی را با یک شیرجه دیدنی و ضربه سر دقیق باز کند. در اواخر بازی نیز رودی ژستد قدر ارسال خوب صالح حردانی را دانست و با یک ضربه سر تماشایی، توانست گل تساوی را برای آبی های پایتخت به ثمر برساند.

در بازی دیروز نیز ارسال و زدن ضربات سر، تاکتیک اصلی دو تیم و بخصوص پرسپولیسی ها بود. ابتدا گئورگی گولسیانی در دقیقه 16 و سپس روزبه چشمی در دقیقه 30 با استفاده از ارسال هایی که توسط ترابی و سلمانی صورت گرفته بود، با ضربه سر موفق به گلزنی شدند.

گل تساوی سرخپوشان در دقیقه 89 نیز روی یک ارسال دیگر بود. این بار مهدی ترابی کرنری که در اواخر بازی به دست آمده بود را، به روی دروازه ارسال کرد و باز هم گولسیانی پیش تاخته توانست با استفاده از اشتباه رافائل سیلوا و سیدحسین حسینی، پرسپولیس را به گل تساوی برساند.

حالا و با مرور 6 گل آخری که در دربی پایتخت زده شده، مشخص می شود که پنج مورد از این گل ها با استفاده از ارسال و زدن ضربات سر به ثمر رسیده است. در واقع هر سه گل پرسپولیس و 2 مورد از سه گل استقلال بر اساس ارسال از جناحین و موفقیت در نبردهوایی، وارد دروازه تیم مقابل شده و فقط گل ارسلان مطهری در بازی دیروز، تنها گل چند وقت اخیر دربی است که روی زمین به ثمر رسیده است.