راهنمای جامع حمل بار هوایی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمل بار هوایی بین المللی، یک راهکار مناسب و سریع برای جا به جایی کالاو وسایل موردنیاز از کشورهای خارجی همچون امارات و چین به شمار می رود. درحال حاضر، حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات به اصلی ترین شیوه های تجارت ازاین دو کشور به داخل ایران تبدیل شده است. اگر شما همراهان گرامی نیزبه دنبال واردات هوایی کالا از این دو کشور با قیمت های مقرون به صرفه و سرویس هوایی با کیفیت بالا هستید، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس این افتخار را دارد با ارائه بهترین خدمات حمل هوایی از کلیه شهرهای چین و امارات به کشور، مرسولات وارداتی شما عزیزان را در کمترین زمان تحویل دهد؛ از این رو، پیشنهاد ما به شما این است جهت آشنایی بیشتر با قیمت ها و هزینه حمل و نقل هوایی، همچنین مراحل و کاربردهای آن، با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

مراحل حمل و نقل کالا به صورت هوایی

عزیزانی که تمایل به حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات دارند، لازم است با مراحل انجام حمل و نقل کالا به صورت هوایی شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس آشنا شوند. شناخت مراحل گوناگون نقل و انتقال بار به روش هوایی این امکان را برای مشتری ایجاد می کند تا درک بهتری نسبت به پیمودن مراحل جا به جایی  بار داشته باشد و با آسودگی خاطر، حمل مرسولات خود را به شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس واگذار کند. مراحل زیر به ترتیب جهت حمل بار هوایی از چین و امارات صورت می گیرد:

  • قطعی شدن کرایه حمل بار هوایی از امارات و چین به ایران یا برعکس با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس (در دفتر ایران یا دفاتر موجود در این دو کشور)
  • دریافت و ارسال محصولات خریداری شده مشتریان توسط فروشنده محصول به انبارهای شرکت در شهرهای این دو کشور
  • انجام فرآیند یکپارچه سازی محصولات کلیه مشتریان در انبار شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس در امارات و چین
  • بارگیری محصولات مشتریان در یکی از فرودگاه های امارات و چین
  • خروج کالا از چین و امارات و ارسال آن به فرودگاه امام خمینی
  • انجام فرآیند تخلیه کالا از هواپیما و تحویل مرسولات وارداتی به انبارهای گمرک
  • تسویه هزینه حمل بار هوایی از امارات و حمل بار هوایی از چین به کشور با شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس
  • تحویل مدارک کالا به مشتری در ایران

در انتها این اطمینان به مشتریان داده می شود که در کلیه مراحل حمل و ارسال بار هوایی به کشور، کارشناسان شرکت در کنار مشتریان خواهند بود تا علاوه بر مطلع شدن از وضعیت ارسال مرسوله، بدون نگرانی بار خود را در فرودگاه های کشور دریافت کنند.

کاربرد های حمل بار هوایی

حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات کاربردهای فراوانی برای تجار و بازرگانان به همراه دارد. دو مورد از مهمترین عواملی که سبب انتخاب حمل بار به روش هوایی از بین دیگر روش های نقل و انتقال کالا در شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می شود، به ارزش محصولات و سرعت نقل و انتقال آن ها مربوط است. به عنوان مثال به علت ارزش بالای محصول یا فسادپذیر بودن بسیاری از کالاها، این روش از حمل بار بیشتر توسط تجار و بازرگانان انتخاب می شود؛ زیرا پر سرعت ترین روش حمل کالا روش حمل هوایی می باشد که قادر است مسیرهای طولانی را در مدت زمان کمتری طی کند.

البته نا گفته نماند از کاربردهای دیگر این روش از حمل بار هوایی از امارات و چین می توان به  امکان جا به جایی بار از مناطق صعب العبور اشاره کرد. بنابراین این روش برای مرسولاتی که با کیفیت هستند و از ارزش بالایی برخوردار هستند مناسب می باشد.

 

مدارک مورد نیاز جهت حمل بار هوایی

بعد از نهایی شدن خرید خود از چین و امارات، افرادی که تمایل به انتخاب روش حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات را دارند؛ به پیش نیازهای متعددی جهت شروع روند جابه جایی محصولات احتیاج پیدا می کنند که باید به شرکت حمل و نقل ارائه داده شوند. بنابراین برای این که شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس کلیه خدمات نقل و انتقال (ارسال بار هوایی) از چین و امارات به کشور را انجام دهد، به لیستی از اسناد و مدارک نیاز دارد تا بتواند روند جا به جایی و ارسال کالا را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. این اسناد شامل پروفرما اینویس ، پکینگ لیست و گواهی مبدا می باشد که در ادامه به توضیح بیشتر درباره آن ها خواهیم پرداخت:

پروفرما اینویس

یکی از مدارکی که جهت حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات به کشور و استعلام قیمت به آن نیاز داریم پروفرما اینویس می باشد. اما این سند چه کاربردی دارد و چه اطلاعاتی در آن درج شده است؟ در واقع این سند با نام دیگر (پیش فاکتور) نیز از آن یاد می شود و قبل از نهایی شدن معامله با تامین کننده کالا در کشورهای خارجی، لازم است این سند را از وی دریافت کنید. در واقع به دو صورت می توان از پروفرما استفاده کرد که شامل مطلع شدن از جزئیات دقیق محصول و اخذ مجوز از وزارت صمت جهت واردات و ترخیص بار می باشد. به طور کلی با استفاده از مشخصات مندرج در پروفرما اینویس محصولات وارداتی، شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس می تواند از جزئیاتی همچون وزن و تعداد محصول آگاه شود.

پکینگ لیست

یکی دیگر از مدارک لازم جهت حمل بار هوایی از امارات و حمل بار هوایی از چین پکینگ لیست یا لیست عدل بندی می باشد که لاز است در کنار پروفرما اینویس به شرکت حمل و نقل بین المللی ارائه داده شود. در واقع این سند نوعی سند بین المللی به شمار می رود که برخی مشخصات مندرج در آن با پروفرما اینویس شباهت دارد؛ اما تحت هیچ شرایطی نمی توان آن را جایگزین پیش فاکتور کرد. توجه داشته باشید که اطلاعاتی همچون شماره ردیف محصول، اسم و نشانی خریدار و فروشنده، کشور مبدا و مقصد، شماره و تاریخ صدور فاکتور، شماره LC، وزن خالص و ناخالص محصول، نحوه واریز وجه، شرح محصول، تعداد محصولات و بسته ها و.. در پکینگ لیست نوشته شده باشد.

ی2

گواهی مبدا

از دیگر سندهای لازم برای ارائه به شرکت حمل و نقل بین المللی جهت حمل بار به روش هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات گواهی مبدا است؛ در واقع این سند به محل تولید کننده محصول مورد نظر مربوط می باشد.  این سند از جمله مدارکی است که در کنار پیش فاکتور و لیست عدل بندی، برای حمل بار هوایی از چین و امارات به آن نیاز پیدا خواهیم کرد. کلیه مشخصات محصول مورد نظر در این سند درج خواهد شد و دارای انواع مختلفی می باشد که نوع CSTP آن در کشور کاربرد دارد.

بررسی ۵ مورد از بهترین شرکت های حمل و نقل

 به طور کلی نقل و انتقال کالا به کشور به سه روش هوایی، زمینی و دریایی امکان پذیر است؛ اما در میان این سه روش بین، روش حمل بار هوایی سریع تر از دیگر روش ها می باشد. بنابراین در این بخش از مقاله به معرفی 5 شرکت حمل و نقل بین المللی که خدمات حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات را ارائه می دهند خواهیم پرداخت.

حمل و نقل بین المللی ققنوس

حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات از پرطرفدارترین خدماتی است که توسط شرکت حمل و نقل بین المللی ققنوس به تجار و بازرگانان ارائه داده می شود. شرکت ما با داشتن چندین سال سابقه درخشان به یکی از بهترین شرکت‌ های حمل بار هوایی در کشور تبدیل شده است که این خدمات را با نازلترین قیمت در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. از دیگر خدمات حمل بار هوایی شرکت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • حمل و نقل هوایی از کلیه کشورهای خارجی به ایران
  • حمل بار هوایی با روش های اکسپرس و کارگو
  • ارائه سرویس حمل و نقل هوایی بار با وزن 10 الی 15000 کیلوگرم
  • ارائه خدمات متنوع با سرعت بالا و صرف زمانی بین 2 الی 4 روز کاری

شرکت حمل و نقل کاراپست

شرکت حمل و نقل بین المللی کاراپست یکی دیگر از شرکت هایی می باشد که در زمینه حمل بار هوایی از امارات و حمل بار هوایی از چین فعالیت دارد. این شرکت با ارائه خدمات متنوع حمل و نقل هوایی مرسولات حجیم و سنگین را در زمانی کوتاه به مقصد مورد نظر ارسال خواهد کرد. از دیگر خدمات شرکت می توان این موارد را نام برد:

  • دریافت کالا از درب محل ارسال کننده و تحویل آن به درب محل خریدار
  • دریافت کالا از درب محل ارسال کننده وتحویل آن در فرودگاه مورد نظر
  • دریافت کالا از فرودگاه مبدا و تحویل آن به درب محل خریدار
  • دریافت کالا از فرودگاه مبدا تا تحویل آن در فرودگاه مقصد

شرکت حمل و نقل الیت آریا

یکی دیگر از شرکت های مناسب جهت حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات شرکت حمل و نقل بین المللی آریا جم می باشد. که مناسب ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین این شرکت از مدرک رسمی( IATA ) برخوردار است و از دیگر خدمات آن موارد زیر را می توان بیان کرد:

  • بارگیری سریع بار
  • انجام فرایند گمرکی در تجارت کالا
  • صدور بارنامه
  • حمل محصولات خطرناک
  • حمل محصولات یخچالی

ی3

شرکت BRE

شرکت BRE یکی دیگر از شرکت ‌های برتر در زمینه حمل بار هوایی از امارات و چین به حساب می آید که به دو روش اکسپرس و کارگو در این زمینه بارهای مشتریان را جا به جا می کند. از دیگر خدمات شرکت BRE می توان به این موارد اشاره کرد:

  • حمل محموله های خطرناک
  • ترخیص تجاری محصولات
  • ترخیص 1 روزه کالا
  • خرید محصولات

شرکت آریان آسمان

از دیگر شرکت های حمل بار هوایی از چین و امارات، شرکت حمل و نقل بین المللی آریان آسمان می باشد؛ که عضو اتحادیه جهانی(IATA) و اتحادیه(WWPC) نیز می باشد. دامنه‌ی کاری این شرکت در صنعت باربری بسیار گسترده است و توانسته خدمات متنوعی را با رعایت تمام استانداردهای جهانی در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

جمع بندی

خدمات حمل بار هوایی از چین و حمل بار هوایی از امارات یکی از پرطرفدارترین سرویس های قابل ارائه توسط شرکت حمل و نقل بین المللی (International shipping) ققنوس است، درواقع شرکت ما افتخار این را دارد که با ارائه سرویس های کارگو (حمل بار هوایی) از کشور چین، امارات متحده عربی، کشورهای آسیای شرقی مانند کشور ژاپن، سنگاپور، تایوان،کره، هند و همچنین کشورهای اروپایی مناسب ترین قیمت را جهت حمل و نقل هوایی عرضه کند. شما همراهان گرامی می توانید از سرویس های (تجمیعی و یا تک بارنامه) شرکت از کشورهای مبدا همچون چین و امارات با کمترین نرخ بهره مند شوید.

بنابراین شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات جامع تر و دریافت مشاوره های لازم در حوزه فعالیت خود با کارشناسان ما در از طریق پل ارتباطی 021-48000110 تماس بگیرید و یا به نشانی اینترنتی www.fnxcargo.com  مراجعه کنید، تا راهنمایی های مورد نیاز به شما ارائه داده شود.