اگر می خواهید فارکس را به صورت پایه یاد بگیرید، نباید درآن بدون فکر عمل کنید! برای این منظور درادامه با ما همراه باشید

آموزش فارکس و آشنایی با بروکرهای فارکس درکمتر از 5 دقیقه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

اگر می خواهید فارکس را به صورت پایه یاد بگیرید، نباید درآن بدون فکر عمل کنید! احتمالاً معامله گران زیادی را خواهید یافت که با اینکه سال ها معامله می کنند، برخی از قوانین اولیه و بدیهی بازار را نمی دانند و شناخت کافی از ساختار بازار ندارند. یکی از دلایل اصلی شکست اکثر معامله گران این است که زمان کافی برای آموزش فارکس صرف نمی کنند و می خواهند خیلی سریع تجارت را شروع کنند. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین بروکر فارکس بپردازیم و چگونه حساب دمو فارکس بازکنیم.

 

فارکس چیست؟

اول از همه باید بدانیم فارکس چیست و آیا این بازاری که قرار است در آن کار کنیم برای ما خوب است یا خیر!!! من می خواهم در مورد بازار فارکس خیلی ساده به شما بگویم  این بازار به معنی مبادلات ارزی است. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است و هر روز نزدیک به 5.2 تریلیون دلار در فارکس معامله می‌شود. اگر بخواهم بگویم بازار ارز چقدر است، بودجه ایران در سال جاری حدود 120 میلیارد است. اینها اعداد بالایی نیستند اما بزرگی بازار فارکس را نشان می ‌دهند.

آموزش فارکس در این بخش به شما کمک می کند تا این بازار را به صورت حرفه ای یاد بگیرید تا بتوانید از این بازار فوق العاده بهره ببرید. باید مراقب باشید بدون اطلاع وارد این بازار نشوید زیرا مطمئنا ضرر خواهید کرد.

بهترین بروکر فارکس

بروکررا می توان واسطه بین خریدار و فروشنده نامید. کارگزار یا بروکرنه تنها در بازار ارز یا سایر بازارها کار می کنند، بلکه در زمینه املاک، خودرو و... نیز فعالیت می کنند. خوب، بیایید بفهمیم بهترین بروکر فارکس کدام است؟ انتخاب کارگزار یکی از نگرانی هایی است که هر معامله گر تازه وارد در بازار با آن مواجه است. متاسفانه بسیاری از این بروکرها کلاهبردار هستند و نمی ‌توانید به همه آنها اعتماد کنید و باید در مورد هر کارگزاری که می خواهید با آن کار کنید تحقیق کنید. سعی کنید از بروکرهای معتبر استفاده کنید تا مشکل کلاهبرداری نداشته باشید.

بهترین بروکر فارکس

یادگیری نرم افزار متاتریدر

هر کسی که وارد بازار فارکس یا سایر بازارهای مالی می شود باید با نرم افزار متاتریدر آشنا باشد. متاتریدر یک نرم افزار تحلیل بازار است که به کارگزاران متصل می شود و شما می توانید با استفاده از اندیکاتورها و ابزار تحلیل خود را بر روی نمودارها انجام دهید. برنامه MetaTrader را می توان هم در تلفن های همراه و هم در رایانه استفاده کرد، اما توصیه می کنیم از آن در رایانه یا لپ تاپ استفاده کنید زیرا مشاهده و تجزیه و تحلیل بازار را آسان تر می کند.

اصطلاحات در بازار فارکس

برای فعالیت در بازار فارکس لازم است با برخی از اصطلاحات کلیدی مورد استفاده در این بازار آشنا باشید:

  • جفت ارز: در فارکس، ارزش هر ارز در برابر سایر ارزها اندازه گیری می شود این تفاوت بین دو ارز و مقایسه آنها جفت ارز نامیده می شود.
  • لات حجمی است که هر فرد برای باز کردن معامله انتخاب می کند. به عبارت دیگر، لات مجموعه ای از معاملات است. البته ما خرید خود را با دلار انجام نمی دهیم، بنابراین باید اندازه لات را محاسبه کنیم. اندازه استاندارد لات در فارکس برابر با صد هزار واحد است.
  • سواپ: هنگام خرید و فروش کارگزاران، این معامله معمولا در بخش بانکی انجام می شود. از آنجایی که نرخ بهره در کشورهای مختلف متفاوت است، کارگزاری تفاوت بین نرخ بهره معامله باز و جاری را محاسبه می کند و سود و زیان آن را در معاملات لحاظ می کند. سواپ برای معاملاتی است که بیش از یک روز کاری طول می کشد و شما معامله را تعطیل نکرده باشید.
  • لوریج یا اهرم: لوریج ابزاری است که کارگزاران در اختیار افرادی قرار می دهند که می خواهند معامله کنند تا بتوانند حجم بیشتری از سهام یا ارز درخواستی خود را با مبلغ کمتری در حساب خود معامله کنند.
  • اسپرد: در فارکس همیشه دو مقدار برای هر ارز وجود دارد. اولی قیمتی است که می توانید بخرید و دومی قیمتی است که می توانید بفروشید. تفاوت بین این دو مقدار اسپرد نامیده می شود.

چگونه حساب دمو فارکس باز کنیم

حساب آزمایشی فارکس ابزاری است که به شما امکان می دهد با ایجاد یک حساب مجازی و تمرین دانش خود در یک محیط آزمایشی با کمک تراکنش های مجازی و آنچه که در شرایطی مشابه با واقعیت اعمال می شود، از تحلیل های مختلف مانند تجزیه و تحلیل اولیه استفاده کنید. شروع کنید و خود را برای ورود به فارکس آماده کنید. معمولاً می‌توانید اکثر دارایی‌ها، از جمله سهام، ارزهای بین‌المللی، طلا و نفت را در این پلتفرم‌ها معامله کنید. افتتاح حساب دمو کاملا رایگان است.

یادگیری نرم افزار متاتریدر

اهمیت انتخاب بهترین بروکر فارکس چیست؟

انتخاب کارگزار یکی از نگرانی هایی است که هر معامله گر تازه وارد در بازار با آن مواجه است. متاسفانه بسیاری از این بروکرها کلاهبردار هستند و نمی ‌توانید به همه آنها اعتماد کنید و باید در مورد هر کارگزاری که می خواهید با آن کار کنید تحقیق کنید. سعی کنید از بروکرهای معتبر استفاده کنید تا مشکل کلاهبرداری نداشته باشید.

نرم افزار متاتریدر چیست؟

متاتریدر یک نرم افزار تحلیل بازار است که به کارگزاران متصل می شود و شما می توانید با استفاده از اندیکاتورها و ابزار تحلیل خود را بر روی نمودارها انجام دهید.