ثبت شرکت مجازی در ترکیه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

شاید برخی از ما واژه ای به نام " شرکت مجازی" را شنیده باشیم، اما اینکه چطور یک شرکت میتواند بصورت مجازی فعالیت کند و یا امکان ثبت شرکت بصورت مجازی وجود دارد یا خیر؟! سوالاتی است که به هنگام شنیدن این واژه برای ما بوجود می اید. با پررنگ شدن نقش اینترنت در زندگی ما انسانها؛ فواید و البته معایب بسیاری را برجای گذاشته است. از جمله فواید آن می توان به؛ شرکت مجازی یا سامانه ثنا اشاره کرد؛ چرا که دیگر به حضور فیزیکی شخص؛ نیازی نیست. اگر قصد ثبت شرکت در تهران یا ترکیه را دارید با مشاورین ما در مدیران ثبت در تماس باشید.

شرکت مجازی چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم؛ با پیشرفت علم و گستردگی استفاده از اینترنت؛ باعث بوجود آمدن فضای مجازی شده است که این گستردگی فضای مجازی نیز؛ بسیاری از مشاغل و سازمانها را نیز تحت تاثیر قرار داده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی اشخاص در شرکت ها و سازمان ها نیست؛ همین امر باعث شده تا تمایل شرکت‌ها به استخدام نیروهای فریلنسر و دورکار افزایش پیدا کند. با فعالیت شرکت مجازی، فرصتی برای کاهش هزینه‌هایی از قیبل اجاره محل و یا پرداخت قبوض بوجود آمده است.

ثبت شرکت مجازی برای کسب و کارهای کوچک که سرمایه کمی دارند، مناسب است و همچنین فریلنسرها یا افرادی که به صوت دورکار فعالیت می‌کنند، می‌توانند با استفاده از این سرویس با نام شرکت خود در منزل یا هر مکان دیگری کار کنند و با هزینه کمی می‌توانید مشتریان را به کسب و کار خود جذب کنید و با پرداخت اشتراک ماهیانه می‌توانید از دفتر کار مجازی و امکاناتی که شرکت‌های سرویس‌دهنده برای شما فراهم کرده است، استفاده کنید.

امروزه ثبت شرکت در ترکیه برای اخذ اقامت این کشور بسیار باب شده است و باید بدانید که امکان ثبت شرکت مجازی در ترکیه نیز امکان پذیر است و برای افرادی که سرمایه کمی برای راه اندازی کسب و کار دارند و قصد فعالیت در سطح بین الملل را دارند؛ این روش بدون شک یک روشی عالی و ایده آل به حساب می‌آید.

مزایای ثبت شرکت مجازی در ترکیه

اطلاع از مزایای تاسیس دفتر مجازی در ترکیه به افرادی که صاحب کسب وکار هستند کمک زیادی می کند. باید بدانید که داشتن دفتر مجازی در ترکیه هم به صرفه جویی در هزینه ها و توسعه کسب و کار شما کمک می کند. در بخش قبل به چندین موارد از مزیت های شرکت مجازی اشاره کردیم؛ حال بیایید تا بررسی کنیم که ثبت شرکت مجازی در خارج کشور چه مزیت هایی را برای شخص در پی دارد:

  1. در این روش دیگر نیازی به پرداخت کمیسیون وجود ندارد.
  2. دیگرنیازی به پرداخت استوپاژ و مالیات بر اجاره وجود ندارد؛ زیرا شما نیازی به اجاره مکانی ندارید.
  3. شاید برخی تصور کنند که چون شرکتی را بصورت مجازی ثبت میکنید؛ پس ادرس پستی نخواهید داشت؛ لازم به ذکر است در این روش شخص می تواند از آدرس واقعی برای دریافت نامه ها و مرسولات پستی استفاده کند.

معایب راه اندازی دفتر کار مجازی

همانطور که همه ما می دانیم، هرچیزی دارای مزایا و معایبی است و تاسیس شرکت مجازی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه به برخی از این معایب اشاره می کنیم:

  • زمانیکه کسب و کار شما بصورت تیمی باشد، بدلیل اینکه شما در یک محیط مشترک حضور نداشته باشید با مشکلات بزرگی مواجه خواهید شد؛ زیرا هر نوع فعالیت تیمی نیازمند یکسری جلسات و هماهنگی های دارد.
  • عدم داشتن انگیزه به دلیل کار نکردن در محیط دفتری
  • دوری از فعالیت های اجتماعی

4

شرایط راه اندازی دفتر مجازی در کشور ترکیه

با تاسیس دفتر مجازی در ترکیه افرادی که صاحب کسب وکار هستند یک آدرس مخصوص دریافت میکنند به این ترتیب میتوانند برای همکاری با سایر شرکتها و انجام امور در بانکها و نهادهای خصوصی و دولتی این آدرس را ارائه دهند. به طور کلی برای راه اندازی دفتر مجازی در ترکیه باید به این کشور سفر کنید و به صورت حضوری امور ثبت شرکت را انجام دهید.

 

هزینه ثبت دفتر مجازی در ترکیه

در هنگام تاسیس دفتر یا شرکت مجازی تنها  باید هزینه مالیات و اجاره دفتر را پرداخت کنید. برای انجام فرایند ثبت دفتر مجازی در ترکیه هزینه ای وجود ندارد؛ اما برای اجاره دفتر در ترکیه باید ماهانه حدودا بین 300 تا 400 لیر بپردازید.

5

مراحل تاسیس شرکت مجازی در کشور ترکیه

فرایند ثبت شرکت مجازی با ثبت شرکت معمولی؛ تقریبا یکسان است در اولین قدم برای ثبت شرکت مجازی در کشور ترکیه باید انواع شرکت های قابل ثبت در این کشور را بشناسید. انواع شرکت در کشور ترکیه:

  • شرکتهای خصوصی سهامی
  • شرکتهای با مسئولیت محدود

مرحله اول: ثبت شرکت خصوصی در ترکیه؛ یکی از محبوب ترین نوع ثبت شرکت است و برخی از افراد که قصد ثبت شرکت با سرمایه بالا یا  به صورت شراکتی دارند بهتر است این افراد شرکت خود را به صورت سهامی یا با مسئولیت محدود تاسیس کنند.

مرحله دوم:  پس از انتخاب نوع شرکت، باید برای ثبت دفتر خود به اتاق بازرگانی ترکیه مراجعه کنید.

مرحله سوم: مراجعه به اداره مالیات؛ جهت ارائه آدرس دفتر مجازی. برای آدرس دهی می توانید از آدرس یکی از این دفاتر مجازی برای دفتر خود استفاده کنید . لازم به ذکر است که باید برای استفاده از این آدرس ها به صورت ماهانه اجاره بپردازید .

مرحله چهارم: ارائه اطلاعات مربوط به مدیران و کارکنان شرکت و اسناد و مدارک

اداره مالیات ترکیه کد مالیاتی دفتر مجازی شما را به مشاور مالی تحویل می دهد و در آخر تعدادی بازرس از اداره مالیات از دفتر کار مجازی شما بازدید می کند و پس از دریافت تاییدیه دفتر کار مجازی شما آماده فعالیت خواهد بود.

جمع بندی:

مدیران ثبت این افتخار را دارد که بتواند در زمینه ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت در کنار شما باشد و با ارائه بهترین و مفیدترین تجربه‌ها، توصیه‌ها و مشاوره‌ها در امور ثبت شرکت، شما را در مسیرتان هدایت کند. جهت ارتباط با مشاورین ما، با شماره تماس های ذیل در تماس باشید.

۰۴۱-۳۵۵۷۱۹۰۶

۰۴۱-۳۵۵۴۹۴۳۰

  ۰۴۱-۳۵۵۷۶۰۵۲

  ۰۴۱-۳۵۵۵۳۸۶۷

  ۰۲۱-۹۱۰۱۶۷۵۹