آنچه در این مقاله می خوانید: آموزش احراز هویت صرافی بینگ ایکس bingx فارکس، نحوه معامله جفت ارزها در فارکس، انواع معاملات در بازار فارکس، ثبت نام کاربران ایرانی در فارکس

فارکس چیست و آموزش معامله در بازار جهانی فارکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

احتمالا نام بازار فارکس یا بورس فارکس را شنیده باشید. شاید هم علاقه مند به آموزش احراز هویت صرافی بینگ ایکس bingX فارکس باشید. این بازار مالی فارکس، بزرگترین بستر و بازار مالی در دنیا به شمار می‌رود. حجم معاملات در این بازار به شدت بالاست و به همین خاطر از قدرت نقد شوندگی بسیار بالایی برخوردار است.

در بازار فارکس، جفت ارزهای خارجی با یکدیگر داد وستد می‌شوند. اگر شما ارز یورو داشته باشید و بخواهید آن را با دلار معامله کنید، می‌توانید جفت ارز EUR/USD را خرید و فروش کنید. این بازار مانند بازار رمز ارز نیست که در آن شخص با صرافی طرف باشد و رمز ارزهایی را خرید و فروش کند که هیچ وجود خارجی ندارند. در بازار فارکس، معاملات بر سر پول‌های مختلف کشورهاست. این پول‌ها وجود خارجی داشته و تحت حمایت بانک مرکزی هر کشور و نهایتا تحت حمایت بانک جهانی قرار دارند.

معاملات فارکس در بستر کارگزاری‌های فارکس که به بروکر معروف هستند، شکل می‌گیرد. این بروکرها در کشورهای مختلف جهان دارای شعبه و دفاتر متعدد هستند. البته هیچ کدام در ایران به طور رسمی نمایندگی و شعبه ندارند. اما با این حال تریدرهای ایرانی در این بازار بسیار فعال هستند.

ما قصد دارم تا در این مطلب برای شما از بازار فارکس و نحوه معاملات و انواع آن، بیشتر صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

نحوه معامله جفت ارزها در فارکس

برای شروع معامله و خرید و فروش جفت ارزهای فارکس در این بازار، ابتدا باید یک حساب کاربری در بروکر یا کارگزاری فارکس داشته باشید. این بروکرها انواع مختلفی دارند که فقط برخی از آنها با کاربران ایرانی مشکلی نداشته و اجازه فعالیت به آنها می‌دهند. وقتی بروکر مورد نظر خود را انتخاب کردید، باید در آن احراز هویت کرده و یک سری مکاتبات اینترنتی انجام دهید و مدارک هویتی خود را برای فارکس ارسال کنید. احراز هویت شما ظرف چند ساعت انجام می‌شود و می‌توانید در آن بروکر مشغول ترید شوید.

برای خرید و فروش جفت ارزهای فارکس می‌توانید order خود را به دو شیوه زیر انجام دهید:

1.     Market order

2.     Pending order

در خرید و فروش به روش مارکت، تریدر با قیمت روز خرید و فروش خود را انجام می‌دهد. در حساب کاربری بروکر می‌توان جفت ارز مورد نظر را انتخاب کرد و سپس با زدن کلیک روی sell یا buy، خرید و فروش انجام داد. قیمت این خرید و فروش به قیمت روز و مارکت است. اما در روش pending order که مخصوص تریدرهای حرفه‌ای است، معاملات جفت ارز با شرط انجام می‌شود. این معاملات ریسک بالایی داشته و به دو نوع limit order و stop-loss order تقسیم می‌شود.

برخی از بروکرهای جدید و حتی قدیمی، به خاطر تحریم‌های بین المللی علیه ایران، اجازه فعالیت کاربران ایرانی را صادر نمی‌کنند و کاربران ایرانی نمی‌توانند در آنها فعالیت کنند. اما همچنان برخی از بروکرها مصمم هستند که با کاربران ایرانی کار کنند. فعالان ایرانی در این بازار بسیار زیاد هستند و مشغول ترید روزانه و سرمایه گذاری روی جفت ارزهای خارجی هستند.

یکی از صرافی‌های معروف و محبوب ارزهای دیجیتال در دنیا، توانسته است در اقدامی بی نظیر، امکان معامله جفت ارزهای فارکس را برای کاربران فراهم کند.  صرافی بینگ ایکس از صرافی‌های معتبر و تنها صرافی ارز دیجیتال است که جفت ارزهای فارکس در ان لیست شده و به راحتی می‌توان آنها را معامله کرد.

انواع معاملات در بازار فارکس

معاملات در بازارهای مختلف مالی، انواع مختلفی دارند. در بازار مالی فارکس هم با چند نوع معامله مواجه هستید که هر یک را به طور اختصار توضیح می‌دهیم:

·        معاملات آتی ارز:

این معاملات، یک قرارداد آتی است که در آن قیمت یک ارز را مشخص می‌کند و یک ارز دیگر را در آینده می‌توان با آن فروخت یا خرید کرد این قراردادها از نظر قانونی باید اجرا شوند و طرفین این قرارداد که تا تاریخ انقضا آن را نگه می‌دارند، باید مبلغ ارز را به نرخ تعیین شده در قرارداد به مشتری تحویل دهند. اطلاعات و قیمت این قراردادها برای همه مشخص و واضح است. از آنجایی که این نوع قراردادها استاندارد و متمرکز هستند، بسیار شفاف هستند.

·        معاملات ETF:

در بازار فارکس می‌توان به جای خرید و فروش جفت ارزها به صورت تکی، سبدی از جفت ارزها را خرید و فروش کرد. این سبد معاملاتی همان ETF است و مانند سهام ETF در بازار بورس است. معاملات این صندوق‌های سرمایه گذاری بسیار لذت بخش و پر سود است.

·        معاملات اختیار معامله ارز یا همان آپشن ارز:

آپشن ارز یک ابزار معاملاتی است که در آن می‌توان یک نماد یا جفت ارز معاملاتی را با قیمت مشخص و با تاریخ انقضای مشخص خریداری کند یا بفروشد. اگر تریدر در قیمت مشخص شده نمادی را بفروشد، ملزم و متعهد می‌شود که در تاریخ انقضاء مورد نظر، آن نماد را بخرد یا بفروشد و برعکس. این نوع معامله برای در امان ماندن از شرایط نامطلوب بازار است.

·        معاملات CFD:

این نوع معاملات در بازار فارکس، معاملات در راستای اختلاف قیمت بوده و تریدرها با ورود به معاملات مختل، دارایی خاصی دریافت نمی‌کنند. بلکه با پیش بینی قیمت و اختلاف آن در زمان خرید و فروش، کسب سود می‌کنند.

·        معاملات Spot:

معاملات اسپات یا لحظه‌ای همان طور که از نامش نیز پیداست، ارز خارجی و جفت ارز فارکس در لحظه خرید و فروش می‌شود. این خرید و فروش بر اساس قیمت مارکت و روش STOP-LOSS انجام می‌شود.

ثبت نام کاربران ایرانی در فارکس

اموزش استفاده از جوایز در صرافی بینگ ایکس bingx

کاربران ایرانی برای ثبت نام در بازار فارکس و شروع معاملات مختلف در این بازار، باید در ابتدا یک بروکر را برای خود انتخاب کنند. انتخاب بروکر برای ایرانی‌ها از بین چند گزینه محدود است. زیرا همه‌ی بروکرها به کاربران ایرانی اجازه ترید در این بازار را نمی‌دهند. بعد از انتخاب کارگزاری و بروکر، باید اقدام به افتتاح حساب کاربری در سایت بروکر کنند.

بعد از واریز پول به حساب کاربری می‌تان وارد معاملات مختلف بازار فارکس شد و از آنها کسب سود کرد. معاملات اسپات، فیوچرز و حتی معاملات مارجین در این بازار معروف هستند و می‌توان از آنها سود بدست آورد.

یکی از روش‌های بسیار ساده و راحت برای واریز و برداشت در بازار فارکس، استفاده از صرافی بینگ ایکس bingx به جای بروکر است. کاربران این صرافی می‌توانند به راحتی در این صرافی واریز و برداشت ریال و تتر یا هر نوع ارز یا رمز ارز را داشته باشند و با آن به معامله جفت ارزهای فارکس بپردازند. این صرافی انواع بونوس و جایزه در صرافی بینگ ایکس bingx را دارد که برای استفاده از خدمات مختلف خود قرار داده است.

چگونه از صرافی بینگ ایکس 120 دلار جایزه بگیریم؟

خیلی از تریدران به دنبال این هستند که چگونه از صرافی بینگ ایکس 120 دلار جایزه بگیریم؟ که انجام اینکار خیلی ساده است و با ثبت نام در این صرافی و بالا بردن حجم ترید خودتان می توانید به این جوایز دست یابید.

و کلام آخر

بازار فارکس نسبت به برخی از بازارهای مالی دنیا، طرفداران بیشتری دارد. زیرا نقدشوندگی در آن بالاست اما نمی‌توان از ریسک‌های آن هم چشم پوشی کرد. در هر صورت باید آموزش ببینید و از پلتفرم های مطمین استفاده کنید که در این بین بینگ ایکس bingx هم صرافی است و هم بروکر و کار کردن با آن راحت است و تریدران می توانند از پشتیبانی این پلتفرم از تریدینگ ویو و متاتریدر 5 نهایت استفاده را ببرند.

 

برچسب ها : انواع بونوس در بینگ ایکس,انواع جایزه در بینگ ایکس,اموزش احرازهویت بینگ ایکس,120 دلار جایزه بینگ ایکس,جایزه صرافی bingx,احراز هویت در بینگ ایکس