ساندویچ پانل سردخانه؛ حرارت را بیرون نگه دارید، تازگی را درون
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 

 

بدون شک کارایی و راندمان یک سردخانه وابسته به میزان کیفیت متریال به کار رفته شده در سازه آن است. در واقع هرچه محیط داخل بهتر عایق شود و تبادل حرارت در آن کمتر باشد، این سازه عملکرد بهتری را اجرا می‌کند. در این راستا می‌توان گفت ساندویچ پانل سردخانه بهترین سازه‌ای است که به کمک آن می‌توان به کمک آن عملکرد سردخانه‌ها را بهبود داد. اما به طور کلی چند متغییر هستند که در این عایق بودن، نقش بسیار مهمی را دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت...

 

ساندویچ پانل سردخانه ای چیست؟

پانل‌های سردخانه ای عایق‌هایی هستند که از دو قسمت اصلی ساخته شده اند. این پانل‌ها از بهترین مصالح ساختمانی برای ساخت اتاق‌های سرد هستند که در ثابت نگه داشتن دمای داخلی اتاق بسیار عملکرد مناسبی را ایفا می‌کنند.

ساندویچ پانل (sandwich panel) متشکل از دو لایه است که یک شامل بخش میانی و لایه محافظتی است. لایه میانی یا هسته پانل سردخانه‌ای اغلب برای حفظ دما از جنس فوم، پلی اورتان و یا پشم است؛ اما لایه‌های محافظتی از جنس فلز گالوانیزه یا آلوزینک برای محافظت از طرفین هست.

ساختار و شکل ظاهری پانل سردخانه ای

در گذشته به دلیل‌عدم وجود شرایط مناسب و نبود تکنولوژی از محصولاتی که نیاز به حفظ در محیط سرد داشتند به سختی نگهداری می‌شد. اما رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی هر روز سردخانه‌های جدید با تکنولوژی‌های به روز به وجود آمد. هر یک از محصولات جدید در واقع تکمیل کننده مورد قبلی بود و نقطه ضعف‌های آن‌ها را بر طرف می‌نمود. برای مثال در سال‌های اولیه این محصولات به کمک پوست حیوانات نگهداری می‌شد، سال‌ها بعد از آن از آکاسیو استفاده می‌کردیم و اما امروزه یخچال و سردخانه‌های پیشرفته چاره‌ ای این کار اند.

یخچال‌ها و سردخانه‌هایی که از ساندویچ پانل ساخته می‌شوند، دارای ضخامت بالا هستند. دلیل این امر، نیاز به حفظ دمای داخلی سازه است. از این رو ضخامت ساندویچ پانل سردخانه‌ای اغلب حدود ۸ سانتی متر و حتی بیشتر در نظر گرفته می‌شود. برای محیط داخلی نیز از محصول پتروشیمی پلی اورتان که ضد اشتعال است استفاده می‌شود. این ماده شیمیایی به بهترین شکل ممکن سبب حفظ دمای داخلی سردخانه می‌شود.

انواع ساندویچ پانل سردخانه ای

به طور کلی ساندویچ‌های پانل سردخانه‌ای را بر اساس جنس لایه عایق می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. این دسته‌بندی عبارت می‌تواند شامل پانل‌ها با لایه میانی از جنس فوم پلی اورتان و یا ساندویچ پانل سردخانه‌ای پلی یورتانی باشد. اما ساندویچ‌های پانل سردخانه‌ای دسته‌بندی دیگری نیز دارند که بر اساس نوع کاربرد خود سردخانه است. بر این اساس می‌توان آن‌ها را در یک دسته‌بندی ۴ تایی قرار داد که این موارد عبارت‌اند از:

  • سردخانه‌های بالای صفر درجه
  • سردخانه متحرک
  • سردخانه با دو مدار
  • سردخانه پایین صفر درجه

این موارد انواع دسته‌بندی ساندویچ‌های پانل هستند، شما می‌توانید با توجه به نوع استفاده‌ای که دارید یکی از موارد را برای کسب و کار خود برگزینید.

مزایای ساندویچ های پانل برای سردخانه چیست؟

به طور کلی تکنولوژی ساندویچ پانل مزیت‌های بسیاری دارد. این سازه‌های از پیش ساخته شده، در مدیریت زمان نقش بسزایی دارند. اما جدا از این مورد، مهم‌ترین مزیت‌های این پانل‌ها را می‌توان، مقاومت در برابر رطوبت، حرارت و صوت دانست. این سطح از عایق بودن برای یک سازه سردخانه‌ای مهم‌ترین گزینه محسوب می‌شود.

ساندویچ پانل سردخانه‌ای به نسبت سردخانه‌های سنتی بسیار پیشرفته‌تر اند؛ در گذشته برای ساخت یک محیط سردخانه‌ای نیاز به صرف زمان، انرژی، هزینه و نیروی کار انسانی زیادی بود. اما با وجود این تکنولوژی به سرعت می‌توان یک پروژه را شروع و با بهترین امکانات آن را به پایان رساند.

از سایر ویژگی‌ها و مزیت‌های ساندویچ پانل سردخانه‌ای می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. حفظ مقاومت به صورت دائمی
  2. مقاوم در برابر خطرات طبیعی 
  3. نصب و اجرای آسان سازه سردخانه ای به کمک پانل های دیواری.
  4. قابل شستشو بودن محصول.
  5. دارای شرایط با استاندارهای لازم برای نگهداری

کاربرد ساندویچ پانل سردخانه

کاربرد ساندویچ پانل سردخانه ای چیست؟

به طور کلی شاید خیلی از ما ندانیم که از ساندویچ‌های پانل در چه محیط‌هایی می‌توان استفاده کرد. در این رابطه باید بدانید یکی از فضاهایی که استفاده از پانل‌های سردخانه‌ای در آن رواج دارد، تول‌های منجمد و سردخانه‌های ثابت است. عمده کاربردی که این سازه‌ها دارند، عایق‌سازی و آب‌بندی انواع سردخانه است.

اما به طور کلی از پانل‌ها در ساهت سردخانه‌های ساختمان‌های بزرگ، انبارها، بستنی‌سازی ها، کارخانه‌های صنعتی و… نیز استفاده می‌شود.

برخی از موارد پر مصرف ساندویچ‌های پانل برای سردخانه شامل موارد ذیل می‌شود:

  1. استفاده برای ساخت سردخانه‌های ورزشگاه‌ها و هتل‌ها
  2. ساخت سردخانه‌های صنایع غذایی و دریایی
  3. قابل استفاده در ساخت سردخانه‌های مهمی همچون، سردخانه‌های بیمارستانی، دارویی، آزمایشگاهیی
  4. و همچنین در برخی از دامداری‌هایی که نیاز به سردخانه دارند از این محصول استفاده می‌شود.

قیمت ساندویچ پانل سردخانه ای بر چه اساس تعیین می‌شود؟

به طور کل باید بدانید قیمت این محصول وابسته به عوامل متعددی است. در واقع قیمت آن برای هر متر مربع بستگی به کاربرد و ویژگی‌هایی دارد که مشتری درخواست کند. بنابراین با توجه به اینکه از ساندویچ‌های پانل سردخانه‌ای در ساخت سردخانه‌های مختلفی همچون بیمارستانی، صنعتی، آزمایشگاهی، گلخانه‌ای و. . استفاده می‌شود و در هر یک از این موارد باید ویژگی‌های خاصی وجود داشته باشد، برای این محصول نمی‌توان قیمت ثابتی را تعیین کرد.

اما به طور کلی قیمت پانل‌های سردخانه‌ای به ضخامت لایه، جنس لایه میانی و خارجی و متراژ بستگی دارد. شما می‌توانید برای استعلام دقیق قیمت پانل سردخانه‌ای که درخواست دارید با کارشناسان ما در تماس باشید، تا شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی کنیم.

05136228800 و 05136228814

راه های ارتباطی برای خرید ساندویچ پانل سردخانه

نصب ساندویچ های پانل سردخانه ای

این را به یاد داشته باشید که یکی از مهم‌ترین مراحل در ساخت سردخانه عایق‌سازی سقف و دیواره‌های آن است که به هنگام نصب پانل‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. چرا که اگر مراحل نصب به درستی انجام نشود و استاندارهای لازم رعایت نگردد، سازه عملکرد لازم را ندارد و در نتیجه آن خسارات زیادی به پروژه وارد می‌شود. پس به یاد داشته باشید نصب ساندویچ پانل سردخانه‌ای بسیار مهم است و تمام مراحل آن باید به همراه فلاشینگ و طبق اصول لازم توسط یک فرد متخصص انجام شود.

پس درست است که شاید فرآیند نصب این پانل‌ها ساده به نظر برسد اما حتما باید توسط یک فرد ماهر انجام پذیرد. اما به طور کلی با توجه به این که این سازه ها از پیش ساخته شده اند، نصب آن ها به کمک محیط های مشخص و به کمک چسب های مخصوص انجام می‌شود و لزوم نیاز به فرد متخصص در اجرای آن به جهت عایق بندی صحیح است.

جمع بندی:

به یاد داشته باشید، ساندویچ‌های پانل سردخانه قابل استفاده در کف، سقف و دیوارهای سردخانه هستند، اما هر یک متفاوت‌اند و برای هر قسمت پانل مخصوصی در نظر گرفته می‌شود. اما در حال حاضر این فناوری بهترین گزینه برای ایجاد یک سردخانه است. چرا که تمام استاندارهای لازم برای نگهداری از محصولاتی که باید از محیط‌های گرم دور بمانند را دارا هستند. لذا با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مطلب همه آنچه که پیش از خرید ساندویچ پانل سردخانه‌ای لازم بود بدانید را مورد بررسی قرار دادیم. تا بتوانید با آگاهی لازم اقدام به سفارش آن نمایید. همچنین لازم به ذکر است که حتما پانل سردخانه‌ای را از برندهای شناخته شده در این صنعت خریداری کنید. زیرا در صورت‌عدم داشتن کیفیت لازم امکان دارد تا متحمل ضررهای بسیار بزرگ شوید.