گفتمان خط امام با عدم جدایی دین از سیاست به انقلاب اسلامی رسید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گفتمان خط امام تبدیل به جنبش، نهضت و انقلاب اسلامی شد و به پیروزی رسید و این گفتمان به رهبری امام (ره) دارای ابعاد دینی و سیاسی بود و تأکید داشتند دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، محمد ناظمی اردکانی، فعال سیاسی و وزیر اسبق تعاون پیرامون سیاست ایرانی در منطقه گفت: در دنیا بر اثر جنگ جهانی اول و دوم ایجاد شد و منجر به ایجاد سازمان ملل متحد شد و قطب‌بندی در جهان به وجود آمد.

وی افزود: با دوقطبی شدن جهان روشنفکران مسیرهای پر فراز و نشیبی را در پیش گرفتند و برخی نظر به تسلیم کامل در برابر قدرت‌های مسلط داشتند تا اصلاحات در کشور صورت بگیرد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: این بحث‌های روشنفکری به این رسید که امام خمینی (ره) با شعار مخالفت با نظام‌های موروثی و شاهنشاهی، انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند.

وی افزود: وقتی انقلاب در ایران به اوج خودش می‌رسید یک نفرت شدیدی نسبت به نظام‌های موروثی شاهنشاهی ۲۵۰۰ساله وجود داشت این در حالی بود که چه‌بسا در برخی نقاط اقدامات و طرح‌های عمرانی خوبی صورت‌گرفته بود؛ اما از نظر ارزش‌های انسانی و روابط انسانی و استقلال‌خواهی جامعه مردم نارضایتی داشتند.

وزیر اسبق تعاون ادامه داد: انقلاب اسلامی با شعار نه شرقی، نه غربی یعنی استقلال‌خواهی آغاز شد و مردم در اداره کشور و صحنه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور پرمعنا بر اساس جمهوریت نظام داشتند و از سویی انقلاب اسلامی با ارزهای ایدئولوژیک پیوند داشت.

وی افزود: گفتمان خط امام تبدیل به جنبش، نهضت و انقلاب اسلامی شد و به پیروزی رسید و این گفتمان به رهبری امام (ره) دارای ابعاد دینی و سیاسی بود و تأکید داشتند دین و سیاست از یکدیگر جدا نیستند.

ناظمی تصریح کرد: جریانات آن مقطع زمانی که مبارزات را علیه رژیم شاه داشتند از ابعاد مختلف این موضوع را دنبال می‌کردند و یکی استبداد رژیم شاهنشاهی بود و وادادگی رژیم نسبت به قدرت‌های مسلط جهانی و عدم خودباوری وجود داشت.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران زمان شاه از نظر وابستگی به دنیای غرب در صنعت، تکنولوژی و تولید علم وابستگی زیادی داشت افزود: رنجش جامعه از استبداد دوران شاه وجود داشت؛ اما بعد از انقلاب علی‌رغم تمام کاستی‌ها، مردم در انتخابات شرکت و مشارکت سیاسی دارند و در اداره امور جامعه نقش‌آفرینی دارند.

این فعال سیاسی با تأکید بر این مطلب که امروز مطلقاً وابستگی و وادادگی گذشته در ایران وجود ندارد خاطرنشان کرد: رسانه‌های امروز علیه ایران فعال هستند و دشمن از اینکه ایران علیه سیاست‌های جهانی مقاومت می‌کند و تسلیم‌ناپذیر است، ناراحت هستند و به‌صورت منسجم نقاط منفی را برجسته‌سازی می‌کنند تا ناامیدی و نفرت نسبت به وضع موجود صورت بگیرد.

وی افزود: رسانه‌های دشمن به‌واسطه اغتشاشات سال گذشته ایجاد بدبینی نسبت به وضع موجود را به حداکثر رساندند؛ اما باهوش ایرانی بحران‌های مختلف مدیریت شد و باید با آگاهی‌سازی رسانه‌ای اقدامات کامل شود.

وزیر اسبق تعاون گفت: تحمیل‌شدن جنگ علیه ایران پس از انقلاب توسط تمام قدرت‌های مسلط کاملاً مشهود بود در حالیه در کشور سلاح ایمان و نیروی انسانی وجود داشت و همین سلاح نیز در پیروزی ایران نقش مهمی داشت و دشمن نیز به اهداف خودش نرسید.

وی افزود: بعد از جنگ موضوع سازندگی ایران مطرح بود و توانست با سلاح نیروی انسانی استعدادها خرابی‌های حاصل از جنگ بازسازی آغاز شد و پروژه‌های مهمی برای آبادانی کشور در دستور کار قرار گرفت.

سیاست ایرانی یک مجله صوتی و تصویری است. سیاست ایرانی برنامه‌ای برای علاقه‌مندان به سیاست است که نگاه فراوانی به موضوعات مختلف دارد. این برنامه از چهار میز تخصصی تشکیل شده است که هدایت آنها را اساتید و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها ‌ نیز روزنامه‌نگاران باسابقه بر عهده دارند.

مصطفی صادقی سردبیری این برنامه و فریدون ماهر نیز تهیه‌کنندگی این برنامه را بر عهده دارند. مجله صوتی و تصویری سیاست ایرانی به مدت صد بیست دقیقه پنجشنبه هر هفته از رادیو گفت و کو پخش می‌شود.

شبکه گفت‌وگو را علاوه بر امواج رادیو می‌توانید از طریق گیرنده‌های دیجیتالی، رادیونما، اپلیکیشن ایران صدا و آدرس اینترنتی radiogoftogoo.ir نیز دریافت کنید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام‌رسان‌های مجازی و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ با این برنامه و دیگر برنامه‌های رادیو گفت‌وگو در ارتباط باشند.

 
خبرنگار : وحید فکری