دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در جریان مصاحبه ای که روز یکشنبه منتشر شد، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را فردی زرنگ و زیرک توصیف کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجری برنامه 'فیس د نیشن' (Face The Nation) شبکه خبری سی بی اس مصاحبه ای با ترامپ انجام داد و دیدگاه وی در مورد رهبر کره شمالی را جویا شد.

ترامپ با اعلام اینکه رهبر کره شمالی در زمان در اختیار گرفتن قدرت، فردی جوان بود، افزود: وی با افراد گردن کلفتی به ویژه با ژنرال ها تعامل دارد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: رهبر کره شمالی زمانی که بسیار جوان بود، توانست قدرت را در دست گیرد و من مطمئنم که افراد زیادی سعی داشتند به آن قدرت (خاص) برسند، اما شخص وی توانست این کار را انجام دهد، از اینرو وی فرد زرنگ و زیرکی است.
ترامپ درعین حال گفت که آمریکا اجازه نمی دهد آنچه از دیرباز در کره شمالی جریان داشته است، تداوم یابد.

وی افزود: دولت اوباما باید این کار را می کرد و به این مساله توجه نشان می داد، امری که باید در دولت های بوش و کلینتون به آن اهمیت داده می شد.

این سخنان از جانب رئیس جمهوری فعلی آمریکا در بحبوحه تشدید تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ طرح می شود.
کره شمالی روز شنبه یک موشک دیگر را آزمایش کرد، امری که موجبات نگرانی آمریکا در مورد افزایش توان پیونگ یانگ در دستیابی به موشک بالستیک قاره پیما را فراهم کرده است.

کره جنوبی، تازه ترین آزمایش موشکی کره شمالی را ناموفق خواند و ترامپ از بیان دیدگاه آمریکا در مورد این مساله خودداری کرد و صرفا گفت: این بازی شطرنج است و من نمی خواهم مردم از آنچه در فکرم می گذرد، مطلع شوند.

ساعاتی قبل از انجام آزمایش موشکی کره شمالی، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا هشدار داد که اگر جامعه جهانی در جهت تحریم پیونگ یانگ با فوریت بیشتری عمل نکند، باید منتظر وقایع فاجعه باری باشیم.

در همین حال، ناو گروه جنگی یو اس اس کارل وینسون آمریکا وارد آب های شبه جزیره کره شده است.
نیروی دریایی آمریکا روز شنبه رزمایش مشترکی را با نیروی دریایی کره جنوبی آغاز کرد و ناو گروه جنگی کارل وینسون نیز در این رزمایش شرکت داده شد.

5252