رئیس جمهوری ترکیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با یکدیگر دیدار کردند.

دیدار اردوغان و ابومازن در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی/عکس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز چهارشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

ترکیه امروز میزبان نشست سازمان همکاری های اسلامی است و مقامات 48 کشور اسلامی با شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی مخالفت صریح خود را با تصمیم دولت آمریکا برای انتقال سفارتش به قدس اشغالی اعلام می کنند.

در همین رابطه «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با تلویزیون ان تی وی ترکیه، گفت: مصر و امارات عربی متحده نیز در سطح وزیر امور خارجه در اجلاس حضور خواهند داشت اما هنوز مشخص نیست که از عربستان چه کسی برای شرکت در اجلاس همکاری اسلامی به استانبول سفر خواهد کرد.

به گفته وی کشورهای اسلامی باید نشان دهند در جهان کنونی اینکه یک کشور با این تصور که ابر قدرت است و هر کاری بخواهد انجام می دهد، قابل قبول نیست.

گفتنی است رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در آستانه برگزاری اجلاس سازمان همکاری اسلامی در استانبول، آمریکا را به انصراف از این گام که منطقه را به تنش بیشتر سوق می دهد، فراخواند.

منبع/مهر