سخنان حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول بازتاب گسترده ای در رسانه های مصری داشت و هر یک از این رسانه ها بخش هایی از سخنان وی را بازنشر کردند.

نشست همکاری اسلامی؛ بازتاب سخنان رئیس جمهوری ایران در رسانه های مصر
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پایگاه خبری روزنامه «الشروق » مصر نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت کشورش برای دفاع از قدس حاضر است با همه کشورها بدون هرگونه پیش شرطی همکاری کند.
الشروق به نقل از روحانی افزود: دولت آمریکا باید بفهمد که جهان اسلام مقابل این تصمیمش ساکت نخواهد نشست و اعتراض های فلسطینی ها طی روزهای گذشته ثابت کرد که آن ها به طرح های پوچ دل نبسته اند و همچنان بر خواسته های مشروع و قانونی خود پافشاری می کنند.
الشروق همچنین نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت: چیزی که آمریکایی ها را برای این اقدام تشویق کرد، تلاش برخی (کشورها) برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی و همکاری و هماهنگی با آن بود و در پایان نیز تاکید کرد که نباید خطرهای رژیم صهیونیستی و زرادخانه هسته ای آن را نادیده گرفت.
پایگاه خبری «البوابه نیوز»مصر نوشت: رئیس جمهوری ایران گفت که آمریکا میانجی بی طرفی نبوده و نخواهد بود.
البوابه افزود: روحانی افزود که تصمیم ترامپ در مورد قدس نشان داد، آمریکا احترامی برای حقوق فلسطینی ها قائل نیست و تنها به فکر منافع اسراییل است، اما آمریکا باید بداند جهان اسلام در مورد سرنوشت فلسطین و قدس شریف تماشاگر نخواهد ماند.
روزنامه «الفجر» نیز در پایگاه اینرتنتی خود نوشت: رئیس جمهوری ایران خواستار محکوم کردن تصمیم دونالد ترامپ شد و گفت که آمریکا مسئول جنایت کشتار فلسطینی ها و آواره شدن آن ها است و تاکید کرد که مساله فلسطین باید مساله محوری جهان اسلام باشد.
پایگاه خبری «اخبار الیوم » نیز به نقل از حسن روحانی نوشت: تصمیم رئیس جمهوری آمریکا نشان داد آمریکا هیچ احترامی برای حقوق مشروع فلسطینی ها قائل نیست و تنها برای تامین منافع صهیونیست ها تلاش می کند.
پایگاه خبری «الیوم السابع » نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، واکنش قاطع کشورهای اسلامی در خصوص تصمیم ترامپ در مورد قدس را ستود و گفت، فلسطینی ها در پی حقوق خود هستند و در ادامه تاکید کرد صهیونیست ها بذر خشونت در منطقه کاشته اند و در منطقه غریبه اند.
این پایگاه خبری در ادامه نوشت: حسن روحانی از جهان اسلام خواست مقابل رژیم صهیونیستی متحد شوند و مشکلات داخلی خود را با گفت و گو حل کنند و اعلام آمادگی کرد برای دفاع از حقوق فلسطینی ها، با کشورهای اسلامی همکاری کند.
پایگاه خبری شبکه «صدی البلد » نیز نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران قدس را پایتخت اسراییل دانستن در خدمت منافع صهیونیست ها دانست و تاکید کرد آمریکا با این تصمیم، حقوق مشروع فلسطینی ها را زیر پا گذاشته است.
پایگاه خبری «الوطن » نیز نوشت: رئیس جمهوری ایران خواستار استفاده از راه های ممکن برای جلوگیری از تصمیم همتای آمریکایی اش شد و گفت، سازمان ملل و شورای امنیت نقش مهمی در مخالفت با این تصمیم آمریکا می توانند ایفا کنند.
الوطن در ادامه به نقل از روحانی نوشت: مسلمانان، مسیحیان و یهودیان صاحبان این منطقه اند اما طرح های صهیونیستی بزرگترین خطر برای منطقه است.
پایگاه خبری الاهرام نیز نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که آمریکا فقط به فکر منافع صهیونیست ها است.
پایگاه خبری «المصری الیوم » نیز نوشت: رئیس جمهوری ایران تاکید کرد که باید از همه راه های ممکن برای جلوگیری از اجرایی شدن تصمیم رئیس جمهوری آمریکا استفاده کرد و ایران نیز بدون هیچ پیش شرطی حاضر است با کشورهای دیگر برای دفاع از قدس همکاری کند.