یک سناتور آمریکایی گفت : اگر دونالد ترامپ بخواهد برای بار دوم در سال 2020 در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، ممکن است در داخل حزب جمهوریخواه رقبایی برای او پیدا شوند.

زمزمه های جمهوریخواهان درباره معرفی نامزد جایگزین ترامپ در انتخابات 2020
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جف فلیک» سناتور جمهوریخواه روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ای.بی.سی گفت: اگر رئیس جمهوری همین راه را ادامه بدهد و بخواهد دوباره در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، بخش زیادی از رای دهندگان به دنبال چیز دیگری خواهند رفت.
فلیک افزود: اگر ترامپ دوباره نامزد ریاست جمهوری شود، احتمالا یک نامزد مستقل را در انتخابات آتی خواهیم دید.
این سناتور که گفته در اواخر 2018 کرسی خود در سنا را واگذار خواهد کرد، هشدار داد که حضور ترامپ باعث خواهد شد که چالشی برای جمهوریخواهان ایجاد شود.
معمولا روسای جمهوری که در پایان دور اول کاری خود، نامزد حزبشان برای دور بعدی نیز خواهد بود. البته گاهی اوقات ممکن است که چالش هایی ایجاد شود.
«تد کندی» در سال 1980 جیمی کارتر رئیس جمهوری دموکرات را به چالش کشید و چهار سال قبل در حزب جمهوریخواه نیز رونالد ریگان در مقابل جرالد فورد رئیس جمهوری جمهوریخواه قد علم کرد.
فلیک جزو معدود جمهوریخواهانی است که آشکارا از ترامپ انتقاد کرده است. وی اظهار داشت که جمهوریخواهان تبدیل به «یک حزب» درحال مرگ شده اند.
وی افزود: ما عمدتا به دنبال جلب نظر پیرمردهای سفیدپوست هستیم. تعداد آنها اندک است. از سوی دیگر، خشم و نفرت، فلسفه ای برای حکمرانی نیست.
فلیک در پاسخ به این پرسش که آیا نامزد انتخابات ریاست جمهوری 202 خواهد شد یا نه؟ گفت: هیچ چیزی را رد نمی کنم اما این فعلا جزو برنامه هایم نیست.
همچنین «چارلی دنت» از اعضای میانه رو جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه از وفاداری کورکورانه حزب جمهوریخواه از ترامپ انتقاد کرد.
دنت در گفت وگو با شبکه ای.بی.سی اظهار داشت که وی انتظار دارد جمهوریخواهان در انتخابات میان دوره ای نوامبر 2018 اکثریت در کنگره را حفظ کنند اما کرسی هایی نیز از دست خواهند داد.
وی به هم حزبی های جمهوریخواه خود هشدار داد: آماده بدترین ها باشید زیرا ممکن است سال واقعا سختی در پیش داشته باشیم.